Pagina 252 van 269

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 18 jan 2018 21:56
door Patru (R.I.P)
Iedereen valt nu over de NS die niet door wil rijden
De kritiek richt zich voornamelijk op de informatievoorziening aan de reizigers.
Maar ProRail (lees: de overheid) is verantwoordelijk voor het vrijmaken en vrijgeven van de spoorbanen en rijwegen.
Pas daarna mogen NS en andere vervoerders rijden.
Groet, Paul G.

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 19 jan 2018 11:55
door Geep
Tuinieren, pracht hobby
Ben eindelijk klaar met mijn tuinonderhoud, het was vanochtend een stevige klus,
al dat tuingereedschap, op de juiste plek weer terug hangen en plaatsen!.
Gisteren een hele dag aandacht besteed aan de voor en achtertuin.
Moe van het staan kijken, wat er nou precies gebeurde.
Het is me wel gelukt.
Prima zelfs, ik hoefde niets te doen! Geen vinger. De wind zorgde er wel voor.
Alles is verwaaid, het oude blad, ligt op straat, ook bij de buren.
Op die manier helpen wij elkaar!
Vrgr.Geep

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 05 feb 2018 11:20
door jdbvos
Ik ga effe hier verder met een antwoord voor Leo mbt vrachtauto's bij het topic 'Innovatie'....Maar zoals gewoonlijk: ook algemeen, natuurlijk

Leo, ik heb helemaal niks tegen vrachtauto's: die blijven altijd bestaan, en zijn letterlijk broodnodig.
Wat ik bedoel is wat anders...

Iedereen in NL zit zich vreselijk te ergeren aan alle file's op de wegen, en de vrachtauto, een boot waarvoor een brug open moet, toeristen, en wát dan ook krijgt daarvan de schuld.
Iemand die niet onmiddellijk bij het achteropkomen van (vroeger de BMW, maar nu: ) een AUDI tussen 2 rechtsrijdende vrachtauto's duikt, wordt nadat die AUDI eindelijk heeft kunnen inhalen, als dank voor het oponthoud even flink gedwongen om sterk af te remmen, of moet de vluchtstrook op om te voorkomen dood gereden te worden.
De max snelheid is 130, en dus rijdt managend NL 130+49(jaja), en dat plebs heeft dan maar aan de kant te gaan.
De agressie viert hoogtij op de wegen, en dat komt uiteraard omdat de ruimte steeds kleiner wordt op diezelfde weg..

M.i. komt dat doordat alle kleine bedrijven uit de bewoonde wereld weg moesten, en liefst op grote bedrijfsterreinen, en voor middenstand op winkelcentra, worden geclusterd.
Hoe personeel en/of klandizie daar diende te komen, was hun probleem. Daarna gingen vele bedrijven uitbreiden, en vestigden zich op 'strategische locaties', en wederom: hoe personeel en/of klandizie...enz
Het overgrote deel van de file is dus woonwerkverkeer. Maar ook de meest chauffeurs van de vrachtauto's hebben dagbanen, en gaan 's chtends weg en komen laat 's middags weer terug.

Inmiddels is er een nieuw fenomeen ontstaan: het internet-shoppen, met het "vandaag bestel, morgen in huis !"-motto.....
Stel je de volgende situatie voor:
Ik bestel in R'dam iets, een kleinigheid: zeg, een boek, bijvoorbeeld. In Utrecht een paar sokken, in Den Bosch nog iets, in Roermond, en nog iets in Enschede..... En ik woon (in het echt in Groningen, maar ik zeg hier ff:) Uithuizermeeden. Als ik dan om ca 3 uur 's middags ff in de stad moet zijn, en daarna terugrijdt naar Uithuizermeeden, rij ik dus achter een file van 5 vrachtauto's voor m'n neus.
Wanneer nu 10 andere medebewoners ook 5 auto's aan het werk zetten middels internetshoppen, rij ik (indien alle plaatsen anders zijn) achter 50 vrachtauto's aan, van Grunn's-staad naar Uithuizermeeden.....en dan heb ik het niet eens over diezelfde ongemakken voor alle andere weggebruikers "en-route"....

Ik durf rustig te stellen dat als bedrijven weer personeelswoningen naast het bedrijf neerzetten, het fileprobleem voor 75% is opgelost. Wanneer de bezorgdiensten ophouden, nog eens 10%, en als je via het water je vracht vervoert, de laatste 15%. Iedereen weer tevreden....

Voer de beurtvaart weer in op ons haast idioot grote waterwegennet, en maak distributiehavens in de buurt van bedrijfs-, winkel-, en woonclusters, en laat iedere pakweg 8 uur na elkaar een beurtschip vertrekken op een 'lus' in beide richtingen... De 'havens', of liever laad&losplaatsen moet je dan zien als in een stad de weg met een vluchtheuvel, dus een eiland in het midden van de doorvaart, en kranen op die eilanden om ruimte te houden voor vrachtauto's op de walkant.
De vrachtauto zou z'n taak niet kwijtraken: die doet het vervoer van- en naar deze los&laad-plaatsen, en hoeft niet meer het hele land door, én terug.

Ik denk dat daarmee een groot deel van het fileleed kan worden voorkomen, en tevens die prachtige water-infrastructuur beter wordt benut...
Wanneer je de sluizen onderweg nou als zo'n laad&los-plaats inricht, sla je nog eens 2 vliegen in 1 klap.

De tijd om van R'dam naar Groningen te varen is eveneens binnen een dag, dus die "vandaag besteld, morgen in huis" zou bij goede planning nog steeds kunnen, maar de wegen zijn dan wél ontlast

En dát bedoelde ik met die opmerking Leo... Nogmaals: ik heb NIETS tegen vrachtvervoer of openbaarvervoer. Allebei prachtig, en allebei broodnodig.
En al die "vliegende auto's" waar iedereen zo mee bezig is... Zie je het voor je: spitsuur boven de randstad war iedereen kriskras door elkaar heenraast ? Ik denk dat de bewoners van de Bijlmer daarover wel het eea kunnen vertellen: die hebben al wat ervaring met de gevolgen-van-de-gevolgen.

En als we die beurtschepen als Schuco-bootjes autonoom laten varen, kan Jos ook dit terugplaatsen naar topic Innovatie :-D

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 05 feb 2018 11:44
door Fluks
Wat te denken van het werkverkeer.Even 3 bouwkeetjes schoon maken in Heerlen,dus even met het autootje vanaf Dordrecht daar naar toe.
De verwarmingsmonteur en de liftmonteur komen uit Den Haag,alsof we die in Dordrecht niet hebben.Het wel handig als er storing is en de monteur in de file staat. Groet,Arie.

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 05 feb 2018 14:57
door leo-shof
Jan : ik begrijp je wel, dat je niks tegen vrachtwagens hebt, dus wat dat betreft geen rancune
Hier in de woonwijk waar ik woon zie ook de hele dag van die busjes rijden, mijn buren kopen volgens ons alles via internet
Wij niet, wij zijn ouderwets, en proberen hier de plaatselijke middenstand mee te laten profiteren van onze aankopen
maar ja als we allevrachtwagens van de wegt af zouden halen, wat dan.
Want zonder vervoer staat alles stil
Het probleem met industie parken is, dat men dan weer dicht bij het werk wil wonen, en dan krijg je het gezeik weer van geluids overlast of stank
en dan moeten de bedrijven weer weg, want er woont altijd wel een zeikert tussen
Zo het is een moeilijk probleem, en iedereen wil toch zijn boterham met of zonder beleg verdienen

Om met Fluks zijn antwoord verder te gaan
Toen ik in de bouw werkte, zaten we met 5 man in een dubbel cabine busje, tegenwoordig komt iedere werknemer in "zijn eigen bus"
en als het kan in een dikke Vito met alluminium velgen met overmaat banden, side bars en wat al niet nog meer rotzooi
Ja en dat werk ver van huis dat heb ik ook nooit begrepen, het kost toch klauwen met geld, al dat ge rit
En uiteindelijk mag Jan met de korte achternaam het betalen (nee niet vos)

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 25 mar 2018 16:03
door Joost.R
Ook in het Brabantse.. :idea: ....@...Harry Hogeboom. Maas Rijn IJssel rundvee.
P1000958.JPG
P1000958.JPG (246.01 KiB) 7270 keer bekeken

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 27 mar 2018 23:42
door Harry G. Hogeboom
@...Harry Hogeboom. Maas Rijn IJssel rundvee.
Ik mot niks van dat "zwart-witte" vee hebben Joost, ut mot Rood-Bont weeezuh! :lol:

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 29 mar 2018 17:32
door jdbvos
Voor de knopenliefhebber (nee, KnopenKees, niet op jouw manier :-D ): Het "Ashley Book Of Knots"

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 02 apr 2018 15:32
door Joost.R
Van Uden ULV Road Cargo
P1010268.JPG
P1010268.JPG (92.02 KiB) 7066 keer bekeken

Re: Ratjetoe

Geplaatst: 02 apr 2018 20:34
door leo-shof
Een L.Z.V. : een trekker met oplegger + oplegger