Kronkels uit Halifax

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Kombuisers

ik ben aan het zoeken geweest naar de
"Groeten uit Halifax"maar kan het niet meer vinden ,mischien in de tussentijd veranderd of per abuis met storingen over de muur gegaan,alles is mogelijk.
Maar waarom????Ik kreeg van onze zeer gewaardeerde toekomstige IJssel bedwinger(Herineerd U zich het giro nummer nog????) hele mooie foto's van het Noorderlicht.

Northern Lights over Yellowknife
And living in teepees at 37 below 0 ??

voor de vertaling

Noorderlicht over YellowKnife
en leven in Tipi`s bij 39 Graden beneden 0 8) Cool man!!!!!!
op Sat, 17 Nov 2007 06:34:50 -0400

Ik bedoel maar zo zelfs de natuur houd zich bezig met Kronkels :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M.V.G. Harry.G H.

Groets Bram :-D

Er kan geen vrede heersen,als wij elke dag opstaan met het idee dat we een winstgevend bestaan moeten leiden :wink:

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Brammetje en Harry,
Da benn'n mooie plaatjes, lijkt wel alsof Harry van Mars komt. :lol:
We zijn net terug van een daggie naar Stad. :wink:
Wat zaken regelen met onze advocaten, shoppen, winterjassie kopen en met een neeffie van Akkie die in Groningen woont gezellig wezen eet'n. :-D
Treintje terug en onze fietsies stonden nog netjes op het kleine stationnetje. :wink:
Reistijd Warffum-Groningen met de trein 24 minuten, daar kan geen Zuiderzeelijn tegenop. :lol: :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Groet'n van Halifax

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Bram-Jos et all,

Jaaaa mooie plaaatjes mien jong, een Regenboog oaver de diek in Grunning'n is mooi jaaaa, mar dit is ok iets ampats niewoar :wink:

Ik gleuf ja dat " Groet'n uut Halifax" nou " Haven van Halifax " of zo heet jaaaa :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Bericht door Bram »

:-D

goedenavond all,
Ik zal toch maar weer een restart maken van de kronkels van uit Halifax (van Simon Carmiggelt),en als het weer aanslaat! dan probeer ik dit ook weer wekelijks met een of twee vertellingen te doen.
het zijn niet allemaal nautische verhalen dus het kan best wezen dat het naar ruim 7 verplaatst zal worden maar dat zien we dan wel,deze kronkels zitten vol met humor en levenswijsheid,dus dat mag dan ook rustig gezien worden als een Obade aan de helaas overleden schrijver.

Hier dus maar de eerste twee.

De fiets

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


en dan ook nog een gouwe ouwe .

Saartje Wip

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Groets Bram :-D
Bram

Bericht door Bram »

:-D

nog even een Kronkeltje

een schuldgevoel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voor de liefhebbers kan ik ook nog af en toe een stukje van die bekende Haarlemmer neerzetten(Godfried Bomans) daar heb ik ook nog wel wat anecdotes van liggen,maar ik zie het wel of er vraag naar is.

en een fijne Zondag.

Bram :-D
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Gewoon doen Bram! :-D

De Matz, Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Brammetje,
Ik vind het prima hoor, maar zodra er een of andere miereneuker over copyright begint te zeuren dan verwijderen we het gewoon. :wink:
die bekende Haarlemmer
Tja, ik ben nu een Warffummer. :lol:
Toen Bomans in 1971 een week op Rottumeroog verbleef, zat Willem Ruijs in Warffum dagelijks verslag te doen van hetgeen Bomans daar meemaakte.
Dat was heel weinig, dit was helemaal niets voor hem.
Ik heb hem een paar keer meegemaakt in een kroeg vlakbij het station in Haarlem.
Kwam hij terug van een treinreis, na ergens een lezing te hebben gehouden.
Helaas kwam er toen geen verstandig woord uit, hij stond glazig voor zich uitstarend glazen rode wijn te drinken en af en toe een beetje onverstaanbaar voor zich uit te mompelen.
Ach, dat doe ik ook regelmatig. :lol:
Maar ik heb al zijn boeken verslonden: capriolen, buitelingen, nieuwe buitelingen, Pa Pinkelman.
Zijn allermooiste vind ik nog steeds dat hij bij een smal slootje tegen een visser met een hele lange hengel sprak:
"Mijnheer kan beter met een kort hengeltje aan de overkant gaan zitten". :lol: :lol:
All the best
Jos
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Jossie

Dat is prima ,ik zet het er meestal ook bij,maar we gaan gewoon voor en zie wel waar het schip strandt,ik maak het niet te gek natuurlijk slokkie voor slokke ,dan ben je niet zo gauw at :roll: :lol: :wink:

Groets Brammetje :-D
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Kombuizers

even een Bomansie er tussen door voor de Zondag middag, of voor diegene die straks na de zondagse maaltijd onder het genot van un cafe Monegask, (expressootje met een Courvasiertje :shock: )ter lering en vermaeck om het alcohol gebruik wat op te schroeven ,of niet natuurlijk :|

Kent gij Dionysos ?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groets Bram :-D
Bram

Bericht door Bram »

:-D
nog maar even een kronkeltje,voor de vrijdag avond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groets Bram :-D


Plaats reactie