filmpjes

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes

Bericht door jdbvos »

Én....al (weer) op de link geklikt ??
Als je ze mooi vind, dan kun je ze het beste downloaden naar je eigen pc.... Want ik verwijder ze binnenkort weer: wil de goegeldraaif-ruimte kunnen gebruiken....
Dan kun je ze altijd wéér bekijken :D
Ikzelf heb ze stuk-voor-stuk ooit opgenomen met de videorecorder en jaren later gedigitaliseerd... Sommige, die kwalitatief teveel hadden geleden onder Vadertje Tijd, heb ik opnieuw gedownload en zelf weer van NLse ondertiteling voorzien.... Andere moest ik omzetten naar modernere digitale formats (zoals mpv en mpg naar mp4, m4p of mkv....
De mkv's willen soms probleempjes geven met geluid: dan moet je ze afspelen met een ander (meer allround) programma dan Windows Filmplayer
(zoals VideoLan {VLC})
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes

Bericht door jdbvos »

Herinneringen....
Zeelui van nu zijn geen haar veranderd met vroeger... Kijkt hier !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: filmpjes

Bericht door Jinny »

Al een ouder filmpje, misschien al eens geplaatst, maar deze maakt behoorlijke halen..

https://www.youtube.com/watch?v=VeHoo3OoD9o
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes

Bericht door jdbvos »

Dit vond ik zojuist bij de "grappige filmpjes" op Joetjoep
Ik zie de humor er niet van, maar dat zal wel aan mij liggen....
https://drive.google.com/file/d/11eKTBU ... sp=sharing
Oost, west...ook best
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: filmpjes

Bericht door Jacob Bothof »

Moesten die loodsen nadat ze weer opgevist waren met hun natte kloffie alsnog aan boord :o
Niet leuk maar wel nat :D
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes

Bericht door jdbvos »

Neeffie heeft ook weer een leuke gevonden/gekregen...
Ook de baggerij kampt met akkefietjes.....
Kijkt hier !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: filmpjes

Bericht door Breeze »

Allemachtig, daar is iets fout gegaan met de toegestane en/of verdeling van de lading. De laatste emmermolens liggen nog in de grind- en zandgaten langs de Maas, als ik het wel heb.
Is het een recent filmpje?

Adri
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: filmpjes

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Allemachtig, daar is iets fout gegaan met de toegestane en/of verdeling van de lading.
EN...OF....tesamen met een oud en half verroest scheepie...en jullie kunnen het geloven of niet-in DIE bisnis bennik dus NIET! :roll: ....maaar ik heb dat ook meegemaakt toen ik "pak weg 13 of 14 jr oud was en bezig was om dienstdoende dekkneggie-aankomende zuigbaassie-MAN massinissie- vletschipper(tje) en Zaterdagse Zaaaand-Pompoplasser" te worden a/b van Hare Majesteits zaandzuiger " Het Maasje"...de zaaandschippers kwamen destijds van heinde en verre-Friesland-Drente de Ijssel op hakkepuffen....vrijwel allemaal kleine scheepies...sommige nog ouwe klippertjes....sommige nog met een "Lamme Arm" en ik herinner me heel vaag een Opduwertje.....er was ook een omgebouwde Ouwe zgn. Bovenboot sleper.....waar een direkt omkeerbare MWM in stond wat ik me goed herinner waaant dat was een GROOT en indrukwekkend schip met een direkt omkeerbare kar er in...DAT was wat! :roll:
Hoe dan ook...die schipperswilden altijd " de laatste schop zaaand" er in hebben...stonden dan OP de lading de zaak gelijk te trimmen en aan mij aan te geven van " nog een beetje en even wachten en dan NOG weer een beetje".....IK stond aan de ketting om de "keerklep" te bedienen zodat het ZIJKNATTE zand dan niet in de stortgoot kwam maar weer in het beun viel ( de emmers in de emmerbocht waren dus geen normale bagger emmers maar in feite bakken met grote gaten en zeef gaas er in!! dus grote zeven zodat er zoveel mogelijk water uitlekte tijdens de rit van het beun naar boven bij de stortgoot...ik was 17 en dienstdoende schipper toen de emmerbocht afbrak...was m'n eerste 24/7 klus!) GOED dus dat scheepie lag langzij.....water ZWAAR in het gangboord....ern het ruim VOL met zijknat zaaand dat normaliter eerst werd gelensd om wat vrijboord te krijgen vooor de schipper de rivier en de reis op ging....schipper dus op de schop nog ietsie meer..nog ietsie meer...Moeders devrouw was dewas aan het ophangen boven op het roefie waar dus ook een kinderwagentje stond met een klein zaandschippertje er in en TOEN brak het ouwe verpekelde houten voorpiekschot en ZONK het hele zooitje voor mijn ogen...dat schipersvrouwtje stond met ogen zo groot als soepbordjes met dat kindje op haar arm bij ons aan dek te huilen en die schipper sprong op het laatste moment ook over fanselluf en stond te kijken alsof Cassius Clay hem een dreun had verkocht.......scheepie is later gelicht....ik denk zomaar dat die mensen hun " hele hebben en houwen" in ene kwijt waren :( :(
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: filmpjes

Bericht door Harry G. Hogeboom »

hun " hele hebben en houwen" in ene kwijt waren
EN...waarschijnlijk dus ooook hun "boterham"....spijtig genoeg heppik er verder geen herinneringen meer van " hoe dat dan verder is afgelopen"....hier is een plaatje van de Olster zandgaten destijds....bij het gele kruisje zonk toen dat scheepie kon best wel eens een mtr. of 10-12 diep zijn daar destijds...dat zandgat ligt dus aan de "Oaverkaaantuh" volgens Drs. P. :lol: ..dus in Welsum en de Westelijke Gelderse kant van de Ijssel..dit zandgat heppik vrijwel van begin tot einde -ieder vrij ogenblik rain or shine- mee helpen zaaandzoegen :lol: EN bennik op jeugdige leeftijd ingewijd in de geheimen van HET eerbare baggerberoep...eens een baggeraar...altiet een baggeraar....wat ik daar hep geleerd is me later heeel goed van pas gekomen. Het grotere zaandgat aan de Oostelijke en Olster kant is dus oook door de Fa Goudriaan en " Het Maasje" gemaakt...maar dat was later in the swinging sixties!
Bijlagen
Zandgaten Olst-Ijssel. - Gezonkenzandscheepie-1959.jpg
Zandgaten Olst-Ijssel. - Gezonkenzandscheepie-1959.jpg (122.9 KiB) 1067 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: filmpjes

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Allemachtig, daar is iets fout gegaan met de toegestane en/of verdeling van de lading.
Nog even een klein naabrandertje begtreffende de structurele sterkte van Deeepsea Bulkfietsen....slechts enkele punten:
1) Bulkfietsen braken vroegaah spontaan in twee-en en zonken als de spreekwoordelijke KEI.
2) DAT is dus NOG zooo-voorbeelden TE over....recentelijk hier op KBP wel aangehaald.
3) Bulkfietsen zijn dus gecertificeerd voor "selekte ladingen" allemaal te maken met de diverse "lading data & eigenschappen" het moge bekend zijn dat in mijn jonge jaren de beroemde windjammer " Pamir" nagenoeg -1 of 2 overlevenden??- met man en muis verging omdat die ouwe de graanlading niet stouwde met graanschotten en met graan in zakken bovenop.....zou best eens kunnen dat die ouwe van dat probleem scheepie daar bij Noorwegen nog nooit van de Pamir heeft gehoord. :roll:
4) Iedere mederne bulkfiets -refereer naar de vrij recente debacles met ouwe modified tankers!! :o -is zo zachies an wel gecertificeerd door een bona fide Classiifcaaassie en MOET dus zijn voorzien van een speciale en verzegelde computor met een bijbehorend-bij DAT schip-goedgekeurd en gecertificeerd en verzegeld "lading software programma" wat verplicht is om te gebruiken tijdens " cargo handling" met een focus o.a. op belading sequency ...daarvoor is een specifiek audit- survey met bijbehorend certificaat, inklusief verificaassie van "voyage & cargo calculations/administraassie"
5) ooit stond ik in dok ONDER een bulkfites die TOTAAL en volledig over dwars was gescheurd en wat toen snel bleek "als haast door onbegrijpelijk een wonder" net niet doormidden was gebroken en gezonken de bemanning was toevallig gesnapt omdat er iemand aan de bel trok toen ze met duikers de zaak "wilden plakken" en dan wilden gaan laden.....en zo kennik er nog weleen paar....maar ben druk met poetsen :lol:

Bij dat gebroken zaaandbakkie naast die emmermolen zat er vast geen " computor a/b" :roll: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie