EOS 400D

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

EOS 400D

Bericht door DennisV »

Vandaag heb ik gezondigd!

Ik heb een Canon EOS 400D aangeschaft, met kitlens.

Zijn er hier nog mensen die VOOR dat ik zondigde, de zeflde zonde begaan hebben? Misschien kan je me dan wat tips geven omtrent aan te schaffen materiaal, websites, e.d.

Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Gefeliciteerd,
Pracht van een camera volgens zeggen.
Helaas moet ik het doen met een Sony 5 mega pix maar ben er toch tevreden mee
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Bedankt Derk.

Ik heb ook nog een 7,2 mega pix digicamera, daar was ik ook altijd te vreden mee.

Maar ik wil me er wat meer in verdiepen, want over een aantal weekjes begint het cruise-seizoen weer, en dan wil ik vanaf mijn bootje mooie plaatjes van de schepen maken!

En dan is een telelens toch wel een goede vriend, ik kreeg ze nooit mooi op mijn 7,2 megapix camera, dan waren ze heel klein, en onscherp.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

In de laatste hcc! link komen twee mensen aan het woord die hun ervaringen met de EOS 400D vertellen. Canon schijnt bij dit model nogal wat problemen met de scherpte te hebben (gehad?). De ene gebruiker was inmiddels aan haar vierde 400D bezig; de andere drie waren door Canon teruggenomen omdat de foto's eenvoudig niet scherp waren.

De andere gebruiker had hetzelfde probleem en had eveneens een nieuwe gekregen die wel goed is, hoewel de macro-opnamen nog steeds niet om over naar huis te schrijven zijn.

Over de service van Canon niets dan lof, want de camera's werden zonder problemen omgeruild, maar ook dan is het natuurlijk vervelend.

Hopelijk heb jij meer geluk.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Dat hoop ik dan ook maar.

Ik kijk vaak op een forum over de eos, en ik ben tot nu toe niets dan positiefs tegengekomen.
Gebruikersavatar
kees
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 jul 2004 19:56
Locatie: klundert

Bericht door kees »

Dat hoop ik dan ook maar.

Ik kijk vaak op een forum over de eos, en ik ben tot nu toe niets dan positiefs tegengekomen.
Al jaren een EOS en kan niet klagen!
Pracht spul, maar als je weet hoe veel van die 400 verkocht zijn, dan kan het zijn dat er een paar maandagmorgen klikkasjes tussen zitten natuurlijk.
En als je alleen bij een merk kijk zie je ook alleen van die de ellende natuurlijk( bij andere is het ook zelfde!) Het goede hoor je bijna nooit, hier bij dus wel!
Klachten? vertel het ons, lekker gegeten? vertel het een ander!
Gaat hierbij natuurlijk ook op!


[url]http://www.fotolog.com/babykees/[/url][img]http://sp9.fotologs.net/photo/25/14/3/babykees/1172512737_f.jpg[/img]
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Ik moet toegeven:

JE HEBT EEN LEKKER POESJE! :lol:

Tja, ik lees op het eos forum een heleboel positieve reacties, negatieve zijn van de prutsers!

Ik heb ook een aantal lelijke foto's die niet scherp zijn, ik "schiet" nog met de kut lens (of was het kit lens :-D ), maar dat ligt echt aan mijn onkunde en niet aan mijn toestel!
Jan Arends

Bericht door Jan Arends »

Ik heb ook de EOS 400D.

Ik zag nu pas deze topic.

Ben er wel zeer tevreden mee.
Dit verlof de 17-85 mm IS USM objectief gekocht.
Ben nu op zoek naar een goedkope zoom-objectief.
Iets in de trant van 200 of 300 mm.

Eerst even kijken hoe dat gaat met vanaf de brugvleugel
en losse hand schieten en dan eventueel overstappen op
een beter dan lichtsterker objectief.

Gegroet,

Jan


Plaats reactie