Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ach, Kolonialenmaleis kennen we toch allemaal?

Satu is één en kaki is been.
Roti is brood en mati is dood
Ajam is kip en kapal is schip
Dapur is keuken en mekmek is neuken
Kamar is hut en puki is kut.


:oops:

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

In het Praatcafe heb ik al eens geillustreerd welk een fijne relatie wij met de buren aan de noordzijde hebben.
Ze weten dat we ze aanduiden met "de Puki Ajam's", maar hebben er geen idee van wat het betekend !.
Maar ja, je lachte tenminste........................

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

achter de turfkachel
Nostalgia

When you are old and gray and full of sleep,
And nodding by the fire, take down this book
And slowley read, and dream of the soft look
Your eyes had once, and of their shadows deep.


W,B. Yeats (1865-1939)


:wink:
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Volmodel van de houten Groninger paviljoentjalk 'Lukkina' naar onvolledige scheepbouwkundige tekeningen uit het MM. Een aantal gegevens zijn ontleent aan het wrak van de ''Zeehond' die verging op de Zuiderzee in de buurt van het huidige Lelystad. Het model is vervaardigd van palmhout. Alleen enige details zijn met kleur aangezet. Pallen en palband - oranje, schoorsteen - groen, een rode band om de greep van de helmstok en een blauw-gele roerklik. De zeilen (kluiver, fok en grootzeil) zijn wit. Op de zetboorden aan sb en bb voor de mast de tekst: "Lukkina Warffum D.J. Hazenberg 99 ton."

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vervaardiger J. Hazenberg

Bron Maritiem Digitaal
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een van de voordelen van wonen in Warffum, is dat we TV-noord kunnen ontvangen.
Vanavond genoten van de wedstrijd van FC Groningen, met uitstekend commentaar van iemand die echt meeleeft. :-D
Niet laat'n kopp'n!!!
Geen gelul over 4-3-4 of systemen met drie of twee spitsen. :wink:
"Nicht loellen, foesballen" om met Ernst Happel te spreken.
Jammer van de strafschoppen, ik zat echt te balen hoor! :(
Ik zag zojuist dat men zich in de Lange Leegte zorgen maakt over de wedstrijd van morgen tegen FC Haarlem. :-D
En terecht, want Veendam krijgt zoals gebruikelijk weer een flink pak slaag van de roodbroeken.
Ik blijf mijn ouwe cluppie nog wel trouw hoor. :wink:
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Rob,
we hebben hier in Warffum ook een voetbalclub hoor. :-D
All the best
Jos

http://www.vvwarffum.nl/
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Waar dit nu geplaatst moet worden weet ik eigenlijk niet zo goed.
Kijk, ondanks dat op Kombuispraat weinig over de Harlingen-Terschellingrace geschreven wordt, is deze roeiwedstrijd toch vrij bekend.
Gezien het feit dat Kombuispraat sinds eind september een flinke Noordelijke koers is gaan voorliggen, dacht ik; dit kan er dan ook nog wel even bij:

Roeisloepenrace Borkum - Delfzijl 2007
Afgelopen zondag, 30 september, heeft de 2e Borkumrace voor Roeisloepen plaats gevonden. Het verwonderd mij dat over deze prestatietocht niets geschreven is. Het is toch een reisje van 42 km. die vanaf de Schutzhafen op Borkum naar de jachthaven in Delfzijl gaat.
Deden vorig jaar, de 1e roeitocht, 4 sloepen mee, dit jaar zouden het er 10 geweest zijn.
De veerdienst AG Ems, zeer bekend onder de nodige Kombuizers, is een van de sponsors. Deze rederij onderhoudt diverse veerverbindingen met de Duitse Waddeneilanden, w.o. die vanuit de Eemshaven naar Borkum.

Al dit "nieuws" kwam ik in een speciale krant tegen die mij vandaag ter hand gesteld werd. Er staan de nodige foto's in die voor de Borkum gangers afgelopen mei, zeer bekend voorkomen.
Voor meer info; www.borkumrace.nl

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Beste Kombuisvrienden- en vriendinnen,

Zojuist mijn ouwe dellebel geinstalleerd op mijn nieuwe werkplekkie.
Hier zit ik nu. :-D

Afbeelding

Mijn buurvrouw, ze heeft een geel labeltje in haar oor hangen met een nummertje, maar ik noem haar maar Klara. :)
Het zijn volgens mij echt koeien hoor, anders zijn het stier'n met zeven lull'n. :lol:

Afbeelding

Onze katten houden die Schotse koeien goed in de peiling.

Afbeelding

Van de week kregen we even bezoek van een zwerm spreeuwen, maar gelukkig kwamen ze alleen maar effe uitblazen in ons toentje.

Afbeelding

De katten zijn vanmiddag wezen stappen, die dikke dat is een poes en dat kleine rooie rakkertje is een ex-kater, die kwam uit het asiel van IJmuiden.
Geukkig net gesteriliseerd, want hij had zijn kleine zussie van zes weken al zwanger gemaakt. :-D
Opgegroeid in de buurt bij het restaurant Willem van Es.
Als je dat beest etentje geeft mot tie het niet, maar zodra het op het aanrecht staat, dan raust tie het meteen weg. :lol:
Heb de buren al gewaarschuwd. :wink:
Vanmiddag was hij uiteraard meteen aan het stappen gegaan en kwam terug omdat hij naar de kattebak moest. :(
Hoe leer ik die katten om hun behoefte buiten te gaan doen?
Het goede voorbeeld geven? :lol:
All the best
Jos
jurrie

Bericht door jurrie »

dat leer je ze niet meer jos ..... ik heb er hier ook een,die loopt de gehele dag buiten en komt keurig op de bak poepen en pissen wanneer hij het tijd vind..... alleen als hij er niet in kan heb ik hem ook wel in de tuin zien gaan. mischien de bak overdag buiten zetten ? kan ik hier niet maken want dan staan er gelijk 7 honden op de kop in want er is niets interesanter voor die lijers dan de kattebak.

gr jurrie
ronny

Bericht door ronny »

Hoi Jos.

Dat wordt moeilijk maar niet onmogenlijk.
Als ze buiten ziin niet naar binnen laten is wat maar helpt wel als je de bak niet zo veel wildt schoonmaken.
Als de ene (poes) het wel buiten de deur doet mag je hopen dat de kater het ziet en het voorbeeld volgt maar een kater het aanleren is een hele toer als hij gepoept heeft op de kattebak dan met zijn snuffel er even doorheen halen en buiten de deur zetten het enigste nadeel is dan moet hij/zij wel 24 uur per dag naar buiten kunnen.


Plaats reactie