Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo,

Tja een ieder krijgt wat hem/haar toekomt en "vooralsnog" blijven wij hier van die "witte troep verschoond" en ook de temperatuur is nog redelijk. Ik denk zomaar dat het " Schiereiland Nova Scotia" EN de nabije Warme Golfstroom die "de ouderen onder ons" zich misschien nog wel van de schoolbankies kunnen herinneren, daar hun rollen in spelen want "op het vaste laaand is er al genoeg van dat wite spul naar beneden gekomen.

Maar ja " zo'n trut beetje sneeuw in Nederland"??? en al dat " 4X4" gedoe heb ik allang vergeten :lol:

Ik was in de "1980 ties" in de winter in het Noorden van Alberta rond het plaatsje Red Earth- zoek maar op- bezig met het mobiliseren van een boortoren naar een boorlokatie- letterlijk aan het einde van de wereld, dat gebeurt in de wintertijd want anders " verzuip je in de modder".......De vorst had goed en wel ingezet, we hadden een weg gemaakt naar de lokatie " in de bos" en we zouden nu de "hele bliksemse bende" op grote trucks ( en Alberta Oilfield trucks zijn GROTE trucks...ik bedoel dus niet zo'n kutwagentje van de vrachtrijder uit Bovenkarspel :lol: ) van de stage lokatie bij Slave Lake aan " Lesser Slave Lake" gaan aanvoeren. Toen we eenmaal met de hele hap op onze " lokatie weg zaten werd het me duidelijk dat de toch nog redelijk milde temperaturen ons danig dwars zaten, de vorst zat nog niet diep genoeg en na de 2e of 3e truck was de weg - dus een pad door de wildernis met buldozers en graders -een grote modder troep was geworden met de blubber tot aan de assen..........geen doen. Via de toenmalige soortement VHF-Walkie talkie meloochum belde ik m'n baas op in het hoofdkantoor in Calgary met de mededeling dat ie nog wel FF moest wachten voor we aan het boren waren. Lyle sprak de volgende woorden " Bullshit Hogeboom, MORE CATS..........." ( en hij maakte nog wat opmerkingen in de trant van " hoe WIJ dat hier in Canada doen, "This ain't Holland kid.etc. etc." :lol:
DAT had ie in de goeie oren gefluisterd, nou ja "gefluisterd" ik kan je vertellen dat je wonderen kunt doen met een " Field Purchase Order book" Ik heb toen " Hoogst Persoonlijk" vrijwel ALLE " CATS" inclusief 1 of 2 D-10's in Red Earth ( DAT was toen een frontier dorpie van trailers en shacks en contractors........ZO uit de fillum) gecommandeerd en we hebben die " hele mieterse bende er heen gesleept, achter een CAT train an.

Je leert daar dan " heel snel" dat je 4 X 4 gebruikt om " ergens UIT te komen en NIET om je ergens IN te werken hetgeen ik een paar jaar eerder had geleerd van een echte goudzoeker in Dawson City " The Hart of the Klondike" :lol: , jawel van de " Goldrush fame" waar ik in 1983 aan de bar zat van het enige nog open hotelletje, midden in de winter en " baaie koud" onderweg naar Inuvik met een "toen" voor mij ontiegelijk grote Ford 4 X 4- min of meer zoals die Blauwe brulaap, maar dan zonder dat ontiegelijke hok er op :lol:
Ik was samen met nog 2 Nederlandse maten van Zanen Verstoep en we waren net een klein beetje gewend geraakt aan bordjes met " Next Gas station 600 km" :lol:
Die ouwe verpekeld uitziende goudzoeker dronk ons bier alsof het slootwater was ( je kon daar trouwens nog ECHT met goudstof aan de bar betalen, het weegschaltje stond er :roll: ) en was belangstellend wat we hier aan het uitvreten waren.(Er was nog een kort moment dat er een " ouwe Holandse goudzoeker uit Apeldoorn" naast me zat, maar die verdween alsof ie een " geest had gezien" maar ik dwaal af) die knakker vroeg dus wat we deden en waar we heen gingen en toen ik hem " met een beetje bravour van een groentje" vertelde dat we die "dikke 4X4 Ford hadden en daar - met een vat benzine achterin- de Dempster Highway mee opgingen , eerst naar Eagle Plains en dan de volgende dag door via Arctic RedRiver naar Inuvik en dan over de bevroren MacKenzie River naar Tuktoyaktuk, TOEN sprak die man de volgende gevleugeld woorden:

" You do NOT use a 4 X 4 to get IN kid, you use it to get OUT "

Hij sprak het op een zodanige wijze - vooral dat kid bleef hangen- dat ik het "altijd heb onthouden" en het heeft me dus veel ellende bespaard, als je wilt weten wat ik bedoel, kijk dan op deze website..........ait vedan

http://www.expeditionportal.com/forum/s ... hp?t=50799
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Re: Wonen in Warffum

Bericht door janvanduin »

Nou geloof ik voor geen meter, dat Leo die 4x4 alleen maar gebruikt,
om boodschappen te doen in Medenblik of zo. :lol:
Hoewel dat voor mij al aardig richting rimboe gaat :lol: :lol:
grts jan.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooie sterk waargebeurd verhaal van Harry G.H. :) Ik verdenk hem er toch van om daar in Alaska in zijn ongetwijfeld spaarzame vrije dagen stiekem naar goud te hebben gezocht. :)

Vandaag geen Siberische toestanden meer met foto's die op pentekeningen lijken. :)
Wel kwam er af en toe nog een buitje langs.
Naderende bui.jpg
Naderende bui.jpg (136.1 KiB) 1710 keer bekeken
Deze paarden mochten vanmiddag even een frisse neus halen in de wei. :)
Paarden.jpg
Paarden.jpg (156.39 KiB) 1710 keer bekeken
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Leo Bokkum »

Voorlopig heeft die ouwe Magirus weer mooie herinneringen losgemaakt.. :wink: :lol:

Dat hoge blauwe hok achterop is mijn idee ook niet Harry. Trouwens, wanneer het chassis tordeert vanwege een échte hobbel, stort dat hele opgeschroefde zooitje er spontaan vanaf. :P
Maar goe, wie benauwd leeft zal benauwd sterven.
Als ik er een paar dagen lol van heb, heeft ie z'n aanschafprijs al dik terugbetaalt.
Misschien hou ik er nog een sterk verhaal aan over voor het geval ik achter de geraniums kom te zitten.. :mrgreen:


Mvg, Leo.:-D
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Schaapies voeren vanmorgen. :)
Schapen voeren-kl.jpg
Schapen voeren-kl.jpg (218.63 KiB) 1621 keer bekeken
Deze foto is vandaag ook te zien bij het RTVnoord weerbericht.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Cor Leliard »

Hoi Jos,
Mooie foto,
Breda is nu ijs vrij.
groetjes Cor
Il parle Il a parle
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Cor, Breda ijsvrij :) maar het was hier vanmiddag om 14 uur nog steeds een mistige ijsbaan voor de deur.
mistige glijbaan.jpg
mistige glijbaan.jpg (126.35 KiB) 1553 keer bekeken
Jaap v D

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jaap v D »

Deze foto is vandaag ook te zien bij het RTVnoord weerbericht.//////////

Betaald zeker wel aardig Jos die foto,s op TV :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

grts uit Kattek

Jaap
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik word hier slapend rijk, Jaap. :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een van de vele "natte" sneeuwbuien van vandaag.
Maar alles is hier nog wit. :)
sneeuwbui.jpg
sneeuwbui.jpg (131.78 KiB) 1171 keer bekeken


Plaats reactie