Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Wonen in Warffum

Bericht door gerard tenerife »

Hallo Jos, die specht is dat een vrouwtje, hier hebben ze dus een kam op de kop en een veel grotere snavel

Afbeelding
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gerard, ik denk dat het een mannetje is.
Waarom ik dat denk???
Altijd alleen op stap. :lol:
Bud

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Bud »

Heer Jos,kwam net via Griekenland met een wijde bocht in Warffum terecht,maf he ?Je hebt een stel die met een camper door Griekenland cruisen en doordat ik Pelopenosses had ingetoetst kwam ik op hun filmpjes [8 van 10 min.ofzo]en zag toen het 50 jarig bestaan van ,, jullie,, openluchtmuseum hoogeland ? en de jaarlijkse trekzakkendagen en de brand bij mevr. Teen in de groothofstr. in 2009 dus heb me weer ge update wat Warffum betreft ,vond het wel grappig hoe je met internet onbedoeld ergens tegenaanloopt. dat stel ;Ctr.Maasdijk , geniet er wel van !! m.v.gr. Ger .
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ja Ger,
de wereld is klein tegenwoordig. :lol:
De hele middag is er hier ijsregen gevallen en in Maastricht zaten ze op een terrassie. :roll:
dickwfm

Re: Wonen in Warffum

Bericht door dickwfm »

Afbeelding

Lang gezocht eindelijk gevonden, de luchtwachttoren achter Warffum, op de voorgrond de Klieftil, foto van 1957, de toren was ca 10.50 meter hoog, in de jaren 60 afgebroken.
Het gebouwtje was een werkplaatsje van de gemeente, tevens werd er de vuilnis van de gemeente gestort.
Volgens de publicist van de foto komt hij uit het archief van de gemeente Warffum, maar de foto is nu spoorloos. Deze afdruk komt uit het boekje Warffum in oude ansichten deel 2 van J. Toonstra

Op deze plaats staat nu een boerderij en paarden manege, de boer die er woont was de laatste boer die zijn boerderij nog in het dorp had.

groet Dick
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Dick,
bedankt voor dit mooie stukje geschiedenis van onze woonomgeving. :-D
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Voor de paarden in Warffum valt het momenteel ook niet mee als je ziet hoe de spaarzame grassprietjes eruit zien. :)
Paarden.jpg
Paarden.jpg (278.4 KiB) 1201 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Gerard,
het valt niet mee met al die vogeltjes. :)
Hier horen we regelmatig een vogeltje in de bomen luidkeels "Tuuwiet" zingen, maar hoe het beessie eruit ziet en wat voor vogeltje het is weten we nog steeds niet. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wonen in Warffum

Bericht door jdbvos »

Ha die Jos !
....een vogel, die duidelijk kiiii-wiet roept, heet een kieviet....
als die vogel van jou een duidelijk tuuu-wiet laat horen, is dat dus apert een tuviet ! :lol:
...vliegen bij jou in Warffum ook van die witte vogels rond met een duidelijk ceee-miiioe ?
Dat zijn dus zeemeeuwen....
meeuw.gif
meeuw.gif (21.23 KiB) 1484 keer bekeken
Maar hoe dan ook: je ziet ze zeker vliegen ??? :mrgreen:
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik kreeg een goede tip om op onderstaande site te luisteren naar de geluiden van diverse vogels, maar ik werd hier op den duur helemaal tuleruurs en kierewiet van. :lol:

http://www.vogelbescherming.nl/nl/vogel ... kresultaat

De merels zijn hier in Warffum wel een stuk rustiger dan in Haarlem, maar daar moesten ze altijd hun best doen om boven al die verkeersherrie uit te komen.
Daar hebben ze hier geen last van. :)
All the best
Jos


Plaats reactie