Re: Wonen in Warffum, IJmond en Heiloo

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Leo,
ze zijn een tijdje geleden wel bezig geweest met aardappels, uien en suikerbieten.
Maar er staat nog e.e.a. op het land, maar wat het precies is... :?: :?:
Ik zal het wel navragen als ik een deskundige tegenkom.
All the best
Jos

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Cor Leliard »

De aardappelen zaten vroeger aan boord,in de tijd dat geluk nog heel gewoon was,
toch ook in een grote aardappel kist met van die jaloezie latjes,achter op het dek.
grote uit een heerlijk droog Breda.
Cor
Il parle Il a parle
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Op de mijnenvegers gooiden we mekaar te pletter met erepels als we speels naast mekaar voeren....dat kon toen nog toen geluk nog gewoon was in de eind vijftiger jaren en de erepels goedkoop...ook de diesel olie :oops: :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tja Mart, jullie moesten bij de marine toch iéts te doen hebben? :lol:
Geen last van voedingscijfers of een zuinige kapitein.
Met de Vanessa van Beck lagen we in een Franse haven en kregen we te horen dat boze boeren (Franse boeren zijn trouwens altijd boos) uit protest aardappels op de weg aan het strooien waren vlakbij het schip.
Dus alle hens aan dek met jute zakken om zoveel mogelijk eereppels te rapen. :)
Het was zaterdagmiddag en ik stond in de startblokken om te gaan stappen. :roll:
Liep ik me het lazerus te sjouwen met 2 zakken piepers. :x
Maar deze piepers waren absoluut niet geschikt voor consumptie, glazig en waterig, de kok kon er echt helemaal niets mee.
Hopelijk waren ze wel geschikt voor visvoer, want we hebben later alles over de muur geziekt. :)
Die Franse boeren waren natuurlijk wel goed, maar niet gek. :lol:
All the best
Jos
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja Jos....wie lacht niet die de zunige gruninger beziet :oops:
Een hollandse gezagvoerder op de bulkers van Ogden Marine , liet enige zakken volscheppen van de bonen lading,en vroeg de chineese chief stuward er een groningse rijst tafel van te laten maken.....was geen sucses.
Mischien wèl met een brazieliaanse bemanning :idea:
Ook de ''uitsmijter'' werd minder gewaardeerd, s'lands wijs, lands eer, maar hij meende het goed :cry:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Terwijl de momenteel een harde zuidwester met striemende regenbuien over het Hoogeland giert....
Een paar dagen geleden lag dit veulentje lekker in het zonnetje te pitt'n in de wei, totdat ik met het hondje langsliep. :)
"Wat mot je joh?" zie je hem denken. :)
Veulen.jpg
Veulen.jpg (282.89 KiB) 1027 keer bekeken
Maar het is weer voorbij, die mooie zomer.... :P
glijbaan.jpg
glijbaan.jpg (195.5 KiB) 1027 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit zag er vanmorgen wel gezellig uit. :)
zitje aan het water.jpg
zitje aan het water.jpg (267.79 KiB) 963 keer bekeken
Dagelijks is de "leegloop" van Noord Groningen in het nieuws, maar hier in Warffum merken wij daar niets van.
3 jaar geleden stonden hier 37 woningen te koop, nu zijn dat er 29. :)
En er worden nog steeds nieuwe huurwoningen gebouwd, zoals deze.
nieuwbouw.jpg
nieuwbouw.jpg (207.01 KiB) 963 keer bekeken
Moi,
Jos
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Ton Pekel »

Dat is goed nieuws om te lezen Jos
Even de stand in Elburg, door diverse nieuwbouwprojecten vooral in appartementen zie je hier een verschuiving van ouderen die in een 2 (koop) onder een kap wonen die naar een nieuwbouw huur appartement gaan verhuizen.
Met andere woorden... er staan VEEL 2 onder een kap te koop en voor de vraagprijs van 250,- tot 350 en niet verkoopbaar.
Er komt zelfs op de "open dagen" geen kip kijken..... erg triest hoor.
Nieuw fenomeen van de makelaars is... openbare verkoop met een min.inzet ( -20% van de verkoopprijs) bij opbod. ach dat is een leuke truc maar het werkt niet, er komt niet eens iemand bieden en daarna staan ze weer gewoon te koop voor de oorspronkelijke vraagprijs.
De enige die lacht en het factuurtje completeert is de makelaar, hoewel hun "omzet" ook daalt en dan praat maar niet over het notariaat wat ook niet meer zo degelijk is als vroeger.
Ik doe niet somber maar de prijzen zijn veel te hoog die men vraagt en starters kunnen het zoal vergeten en iemand met toevallig € 150.000,- in de kontzak kijkt naar iets mooiers dan de 2 onder een kapje.
Nee, dat worden of zijn zware tijden voor verkopende huizenbezitters bij ons op dit moment.
Toevallig woon ik ook in een 2 onder een kap zonder hypotheek en het zal straks weer een zware stijd worden om de WOZ te bewaken, de gemeente verhoogd dit bedrag zonder met de ogen te knipperen terwijl de prijzen gem. 6 % zijn gedaald.
Maar goed dat is mijn probleem en ik heb toch niks omhanden dus tijd om daar maar eens lekker protest tegen aan te tekeken... :mrgreen:
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vanmorgen was het mooi weer en inplaats van door de modder te baggeren ben ik met het hondje door het dorp gewandeld.
De werkzaamheden aan de brug willen nog niet vlotten, alhoewel er nu een werkvlot ligt. :)
werkvlot.jpg
werkvlot.jpg (232.66 KiB) 836 keer bekeken
Alle thuiswedstrijden van de V.V.Warffum zijn vandaag afgelast. :(
Nat voetbalveld.jpg
Nat voetbalveld.jpg (175.44 KiB) 836 keer bekeken
De openbare bibliotheek van Warffum, in verband met bezuinigingen worden er in Noord Groningen een groot aantal bibliotheken gesloten, maar deze bieb blijft hoogwaarschijnlijk open. :)
Bibliotheek.jpg
Bibliotheek.jpg (197.04 KiB) 836 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wonen in Warffum

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het was vanmiddag om 17.00 uur windstil in Warffum, zoiets maken we hier niet vaak mee. :)
"Sea like a mirror" noemden we dat vroeger in het Engelstalige journaal van de Gulftankers als er windkracht 0 stond. :)
spiegel-1.jpg
spiegel-1.jpg (171.51 KiB) 800 keer bekeken
spiegel-2.jpg
spiegel-2.jpg (155.06 KiB) 800 keer bekeken


Plaats reactie