Film Titanic

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Film Titanic

Bericht door gerardk »

Er zijn sinds 1912 een flink aantal films gemaakt over dit drama. De meesten van voor de oorlog en met name de Z/W films zonder geluid zijn verloren geraakt.

De laatste, van 1997 door James Cameron, was een kaskraker hoewel het accent in deze film grotendeels lag bij de romance van 2 jonge mensen.
De voorlaatste: A night to remember ,een Z/W uit 1958 door Roy Ward Baker, kwam nog het dichtst bij de werkelijkheid en vind ik persoonlijk nog de beste.

Maar wie weet nog dat Joseph Goebbels in 1943 ook een film over de Titanic heeft laten maken als propaganda stunt tegen de geallieerden, en met name tegen Engeland.
Dat de Amerikanen hiermee niet zo subtiel omsprongen, heeft wellicht een politieke reden.
Ik vond in mijn plakboek een stukje uit 1950, wat misschien voor kombuisleden ook wel aardig is.

Afbeelding

Groetjes GerardK
l

Jan Vos

Re: Film Titanic

Bericht door Jan Vos »

De voorlaatste: A night to remember ,een Z/W uit 1958 door Roy Ward Baker, kwam nog het dichtst bij de werkelijkheid en vind ik persoonlijk nog de beste.

Groetjes Gerard.

Mij is één Z/W bekend waar een Engelse Acteur in speelt die staat op een bepaald moment op een sloep die onderste boven ligt.
Maar ik kwam een maand geleden tot de ontdekking dat er voor de laatste met dat romantisch stel nog een kleurenfilm is deze heb ik beide in mijn bezit.
Zoek nu nog de Z/W hier boven beschreven.


Plaats reactie