Toen geluk nog heel gewoon was

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Nou Fred(eindelijk je naam prijsgegeven), ouwenelen gaat je nog steeds goed af.Ik vind wél dat je wat langdradig bent op je ouwe dag,MAAR DAT IS JE VERGEVEN.Ik ben een jaartje jonger dan jij,en weet van je moeilijke jeugd.Zelf heb ik het wat makkelijker gehad en het ''goed nat'' gehouden,zodat de scherpe kantjes wat wegsleten,ha.Ik heb ff zitten rekenen op mijn telraampie, en kom tot de conclusie dat ik nu 36 jr hier in Brasil woon......net zo lang als ik in Nederlandje heb gewoond.Met een tussen teid ''zonder vaste woon en verblijf plaats,van tien jaren waarvan enige in El Salvador.maar dat liep fout.Als '' wie is de oudste kombuizer'' nog intakt was,konden we gaan wedijveren.Maar ik gun je wel de uitkomst over een jaar of tien .ha.Ik wens je het allerbeste,en zelf hou ik het wel vol en nat onder mijn banane boompies,Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2199
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Jinny »

Geep, Fred, of welke naam je dan ook aanneem, ik heb gelezen en begrepen.
Gelukkig ging het bij mij iets beter...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Johnny »

Martinus schreef: 28 jul 2018 01:30 De Donald Duck had heel vroeger niet allemaal gekleurde bladzijden, je had twee gekleurde en dan twee zonder kleuren maar het was voor zover ik me herinner geen ook zwart wit.
Én de Boze Wolf had veel meer tanden en keek echt listig en kwaad. Hij stond ook wel eens tegen dat huisje van de biggetjes te blazen.
Ook die grote boze wolf is een jaartje ouder geworden en spaart nu voor een paar kunsthappers.
Het leven is geen facebook
Patru (R.I.P)

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Patru (R.I.P) »

Geep schreef: 27 jun 2019 14:42 Wie is Geep? 1e document
Ik beschik over ’n foto, waarop ik, samen met de 3 hoofdrolspeler op staat.
Geep,
Dat is een mooi overzicht van je verhalen, maar volgens mij een klein deel van wat je tot nu toe op Kombuispraat hebt geschreven. Je gaat wel weer iets verder in je onthullingen dan eerder. Dat moet dan toch wel opluchten.
Hoewel ik van juni 1944 ben en dus 9 jaar achter je aankom kan ik me als kind van Amsterdam-(Oost) veel voorstellen bij wat je verteld.
Ik blijf wel benieuwd naar de foto's en films die je zou (laten) digitaliseren en zie er graag wat van terug op Kombuispraat.
Hoe is de stand van zaken met de "Stölpersteinen" voor de Joodse mensen die je hebt gekend?

Bedoel je met de aangehaalde foto deze, gemaakt door René Speur?
Hier de link naar de pagina waar deze op staat.
viewtopic.php?f=21&t=5569&start=80

Kombuispraat 1-10-2016 Akkie, Bert, Geep en Jos.JPG
Kombuispraat 1-10-2016 Akkie, Bert, Geep en Jos.JPG (162.6 KiB) 2436 keer bekeken
Groet, Paul G.
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep »

De foto klopt. De 8 mm Kodak kleuren (veterband) zijn eerst, waar nodig her- gemonteerd. Op een speciale manier afgestoft
Teksten* die toegevoegd zijn, tijdens de eerdere traditionele, monitormontage, zijn alle verwijderd. Met behulp, van zacht honden/kattenhaar alle aanwezige, mini montage/lijm, statische: celluloid/schilvers, en stof verwijderd.
* Teksten, kunnen nu digitaal bewerkt worden, opnieuw toegevoegd, houd wel in, dat ik nog geen tijd heb, de eeuwige
duisternis te bezoeken, stel ik nog wel even uit.
Wat ik tot nu bekeken hebt stelt mij niet teleur, heeft mij wel ontroerd, emotioneel gepakt.
In het heden, je eigen bewegend, verleden.....!
Ondanks....., kreeg ik weer gewoon, m'n zakgeld.
Voor het plaatsen van Stolperstenen gaat op volgorde van wijk en aanvraag.
Senioren kunnen eventueel voorrang, krijgen.
In ons geval worden er totaal tot nu toe 12 stenen geplaatst
Wij hoeven zelf niets te onder nemen. Alleen maar, helpen kijken!
Wie van de drie? Geep, Fred, Ferrie...
Vrgr. Geep
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik....en ik denk velen met mij zijn benieuwd hoelang die herdenkstenen blijven liggen in die verdorven stad....ik zie (0p internet) het vooral in Amsterdam opkomende ''juden raus'' met lede ogen voorbij komen :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door v+d »

Heren, ik meen in de geest van Jos te spreken als ik u er aan herinner politiek en godsdienst liever niet op dit forum te bespreken.
Dat leidt zoals bekend tot onoplosbare meningsverschillen en soms erger.
Ik heb hier echter niets te vertellen dus stoort u zich niet aan mij, het is slechts een verzoek.

Greep, ik heb uw bericht met aandacht gelezen..
Geboren in 1942 schrok mijn moeder zo van mijn ongure uiterlijk dat ze direct het huis verliet.
Ik heb haar nooit gezien of gekend, opgevoed door tantes, huishoudsters en een stiefmoeder kan ik aardig invoelen hoe het allemaal ging toen geluk nog gewoon was.
Mijn jongere halfbroertjes, waarvan er een zwaar invalide was en de ander van drank hield, zijn inmiddels overleden, ze waren iets vriendelijker als in uw geval.
Het leven gaat niet altijd over rozen en bij mij tot mijn achttiende verjaardag al helemaal niet.
De Zeeuwen hebben een prachtige wapenspreuk en die pas ik altijd maar toe op rottige situaties.
Naar zee gaan was een bevrijding en mijn eigen toko beginnen de hemel op aarde, eigen meester niemands knecht!
Natuurlijk wordt je niet een vrolijke vent van al die overwonnen toestanden, zelf ben ik niet erg vrolijk en sociaal en mijdt feesten en partijen als de pest, mijn probleem!
Met het klimmen der jaren gaat het steeds beter, mijn egaa beweert zelfs dat ik nog aardig wordt op mijn oude dag :wink:
Ik heb mij lang geleden voorgenomen niet meer achterom te kijken maar mij slechts met mijn nog korte toekomst bezig te houden , het helpt.
Wat gebeurd is kunnen wij niet meer veranderen, in Engeland zeggen ze dat het geen zin heeft over gemorste melk te treuren.
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar voor mij werkt het prima.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Roy »

Helaas heel herkenbaar allemaal...…... :roll:
Ook ik heb als gevolg van een ongelukkige jeugd een bepaald rugzakje meegekregen. Het resultaat laat zich dan ook raden; mijd drukte als de pest en hou een ander lang op een afstandje voor ik me vrij voel om opener te zijn. Gevoelens heb ik van m'n, inmiddels overleden, echtgenote geleerd.
Jammer dat ze niet de vruchten van haar inzet heeft mogen meemaken.
Zo zien we maar, met het klimmen der jaren leren we toch iedere dag weer en blijkt dat je niet de enige bent die met een verleden worstelt.
De volgende keer maar weer over schepen, scheepsbouw en machinetjes discussiëren. :idea: :|

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Patru (R.I.P)

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Patru (R.I.P) »

Beetje jammer dat de uitwisseling van informatie die wending krijgt.
De aanvraag van Geep voor die stolpersteine is wel vaker aan de orde geweest, ook op het topic Oorlogsherinneringen.
Dat is toch binnen het kader van de doelstelling van Ruim 7?

Ruim 7.jpg
Ruim 7.jpg (35.73 KiB) 2290 keer bekeken
Groet, Paul G.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door v+d »

Natuurlijk Paul, niemand zal er bezwaar tegen hebben als Geep verslag doet van het verdere verloop en dat past ook prima in ruim 7.
Ik maakte bezwaar tegen de opmerking van ome Mart omdat daar dan weer op doorgeborduurd kan gaan worden en dan wordt het vroeg of laat toch heibel.
Inmiddels kennen we ome Mart, maar het lijkt mij niet nodig de "huidige" vermeende Amsterdamse toestanden hier breed uit te gaan meten.
Maar zoals gevraagd, laten wij proberen het forum in de geest van Jos voort te zetten dat zou prima zijn.
Als iemand met kennis van zaken en onderbouwt met feiten hier iets te zeggen heeft over discriminatie in welke vorm dan ook dan moet dat kunnen.


Plaats reactie