Toen geluk nog heel gewoon was

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Mart Hoogedoorn » 01 jul 2019 16:54

Tja V&D,(Ik moet altijd aan Vroom en Dreesman denken als ik jou voorbij zie komen), mischien wat braindamage bij mij door die temperatuur verschillen :lol: Maar vooral dat supply bootje van Vroon waarop ik werkte in Port Gentil heeft er geen goed aangedaan ,meer dan 50 gr celsius als je door de warmte naar beneden ging, maar eenmaal tussen de 2 Pielsticks viel het wel mee.We hebben het overleefd ha,en gek ik loop hier in Brasil smorgens met een trui aan tot het zo'n 24 graden is.....aclimatizeren heet dat :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Geep

Re: Toen geluk nog heel gewoon was

Bericht door Geep » 01 jul 2019 22:34

Ome Mart; toch wel een prettig gevoel, Ome Mart te mogen zeggen tegen iemand die een paar dagen jonger is!
OKE, je wilt lachen.......

Op een mooie zonnige dag: Wandelen, Isidoor zijn met zijn vrouw Selma, met hun jongste, 6 maanden oude dochtertje, Estella, gezellig in het Vondelpark. Bij de kiosk, kopje thee, voor de jongste ‘n suikerdotje.
De gezelligheid wordt verstoort door donkere, wolken, zij besluiten zo snel mogelijk richting huis te gaan de kortste weg was de Leidsestraat, Heiligeweg, en de Oudemanhuispoort…..
Op het Leidseplein, precies voor de Stadsschouwburg, barsten de buien los.
Schuilen onder de Voor- Arcade, Isidoor drentelt wat rond. Nergens een zitplaats. De buien blijven aanhouden
Komt op een idee. Vraagt aan de caissière, of er nog paar zitplaatsen vrij zijn.
Ja, de voorstelling moest nog beginnen, ,,We hebben wel onze baby bij ons?
De caissière, overziet de situatie, de kleine slaapt stil en rustig! Zij heeft er geen moeite mee.
Geeft een extra waarschuwing, mocht zij gaan huilen, moet U direct de zaal verlaten. Krijgt U uw geld retour!
Na ruim een uur moet Isidoor, even richting het toilet, ziet gelijk dat het buiten droog is.
Gaat weer terug naar zijn plaats, na een paar minuten, zegt hij fluisterend ….. Selma….knijp het kind……
Vrgr. Geep

Plaats reactie