Radio rapareren

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
Michel

Radio rapareren

Bericht door Michel »

Ik ben in het bezit van een Eddystone scheepsradio/wereldontvanger, type RO 80 (afkomstig van de Oosterschelde nog als vrachtvaarder), maar helaas.....hij doet 't niet (meer) en ik kan zelf niet uitvinden waarom niet (er zit geen voedingdraad meer bij). Vandaar dat ik op zoek ben naar een reparateur in de omgeving van Vlaardingen/Rotterdam. Weet iemand een bedrijf of persoon die dit kan, dan hoor ik het graag! Alvast bedankt ! Michel

Jan Vos

Re: Radio rapareren

Bericht door Jan Vos »

Wat dacht je van deze groep die zal je vast verder kunnen helpen.

http://www.eddystoneusergroup.org.uk/
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Radio rapareren

Bericht door Bob R.I.P. »

Hallo Michel,

Snuffel eens rond bij VERON. Deze amateurs kunnen goed knutselen. Er moet nog een radioamateurvereniging zijn in Nederland, naam is me ontschoten.
Succes. Laat eens horen wat er van gekomen is.

mvg

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jan Vos

Re: Radio rapareren

Bericht door Jan Vos »

Er zijn twee Radio Amateurs Vereningingen.

1e Veron
2e VRZA

Maar de tegenwoordige Zendamateurs zijn stopcontactamateurs die kopen een Tranciever en steken de stekker in het stopcontact en dan moet het werken.

Er zitten nog wel wat knutselaars bij maar dat wordt steeds minder.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Radio rapareren

Bericht door Bob R.I.P. »

Hallo Jan,

Er moet in ieder geval een snoertje aangezet worden. Wie weet is dat het hele probleem.
Je kan niet meer op tegen de fabrieksspullen. De tijd dat we zelf nog wat in elkaar knutselden is voor goed voorbij. Ik zal wat in elkaar gezet hebben. Niet altijd met goed gevolg, maar het hield je bezig en van de straat.

mvg

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jan Vos

Re: Radio rapareren

Bericht door Jan Vos »

Hallo Bob,

Toen je zelf nog wat in mekaar kon zetten bestonden die stopcontactamateurs ook al.
Heb zelf ook wel dingen in mekaar gezet, als het alleen een snoertje is dan is dat zo gepiept.

Om het zelf te maken loont niet meer je bent een kapitaal kwijt alleen al aan onderdelen.


Plaats reactie