Het spoor
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Het spoor
Kijk ook eens naar de andere filmpjes, links van de hoofdfilm.
De blauwe tram, prachtig, vooral als je daar mee bent mee geweest.
mvg
Bob
De blauwe tram, prachtig, vooral als je daar mee bent mee geweest.
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Het spoor
Weinig blauwe trams in Warffum, wel blauw op straat maar dat is compleet iets anders
Ik ken de blauwe tram van de vele tram en trein dvd's
groet Dick
Ik ken de blauwe tram van de vele tram en trein dvd's
groet Dick
Re: Het spoor
Dit soort gedenktekens is op vrijwel elk (ouder) station te vinden. Sommige, op kleinere stations met maar één of twee namen, andere (Amsterdam CS) met veel namen er op...Gerrit schreef:Gezien op het station van Zutphen.
Op 4 mei worden er vaak bloemen bij gelegd.
Vrijheidstrein.
Op 20 mei 2010 kwam Nsr 520, de Vrijheidstrein, op bezoek in Vlissingen. Ns 763 werd in mei 1995, dus 15 jaar daarvoor, voor het zelfde gebruikt, ook in een aparte beschildering. Het heeft er alles van weg, dat NS voor dit soort treinen kiest voor materieel dat eigenlijk al buiten dienst staat. Zowel 763 als 520 hebben na deze escapade's nooit meer gereden in de reizigersdienst. 520 heeft nog een tijdje aan de kant gestaan op Utrecht Cartesiusweg, 763 is (waarschijnlijk) direct daarna naar de sloop gegaan.
Het aparte in het geval van de 520 is, dat ze als normale reizigerstrein werd ingezet, dus compleet met tentoonstelling.
Heel bijzonder dat ze dat hebben aangedurfd!
(Ze zal wel nooit als nacht- of discotrein zijn ingezet; je kan goed vertrouwen ook overdrijven...)
NSR 520, DE BLAUWE- EN DE RODE KOP NSR 520 INTERIEUR
Het aparte in het geval van de 520 is, dat ze als normale reizigerstrein werd ingezet, dus compleet met tentoonstelling.
Heel bijzonder dat ze dat hebben aangedurfd!
(Ze zal wel nooit als nacht- of discotrein zijn ingezet; je kan goed vertrouwen ook overdrijven...)
NSR 520, DE BLAUWE- EN DE RODE KOP NSR 520 INTERIEUR
Nsr 950 (Emmer Lijn)
Deze kwam ik een jaar geleden tegen, op de Zeeuwse lijn. Dit stel reed samen met een andere Plan V. Beide waren afkomstig van de lijn Zwolle - Emmen. Aan stel 591 was duidelijk de "Drentse" geschiedenis af te lezen, van het andere stel niet (meer?).
Niet alleen was het interieur van dit stel "opgeleukt" met Drentse plaatjes en motieven, ook aan de buitenkant was nog wat op te merken: de provincie Drente had ook hier haar (plakletter)stempel op gedrukt.
Technisch zijn de "Emmerlijn-stellen" aangepast. De laatste PZ-stand is normaal geblokkerd bij Plan T/V. Dit om de tractiemotoren te ontzien.
Bij de "Emmerlijn-stellen" is die blokkering weggenomen, om een hogere (aanzet)snelheid te krijgen. Op deze enkelsporige lijn was dat nodig om met een hogere frequentie te kunnen rijden.
Het heeft allemaal niet mogen baten, in 2010 ging de expoitatie over naar Arriva... En de stoptrein in Zeeland kreeg de kans om over de hele lengte van de lijn op tijd te rijden!
Als je het nog niet wist...
Niet alleen was het interieur van dit stel "opgeleukt" met Drentse plaatjes en motieven, ook aan de buitenkant was nog wat op te merken: de provincie Drente had ook hier haar (plakletter)stempel op gedrukt.
Technisch zijn de "Emmerlijn-stellen" aangepast. De laatste PZ-stand is normaal geblokkerd bij Plan T/V. Dit om de tractiemotoren te ontzien.
Bij de "Emmerlijn-stellen" is die blokkering weggenomen, om een hogere (aanzet)snelheid te krijgen. Op deze enkelsporige lijn was dat nodig om met een hogere frequentie te kunnen rijden.
Het heeft allemaal niet mogen baten, in 2010 ging de expoitatie over naar Arriva... En de stoptrein in Zeeland kreeg de kans om over de hele lengte van de lijn op tijd te rijden!
Als je het nog niet wist...
Re: Het spoor
Ik heb de afgelopen week eens weer een paar dagen in Nederland vertoefd.
Omdat ik daar geen internet ter beschikking heb, maar even een reisadvies voor de terugweg op het station gehaald.
Dit is op het eerste gezicht misschien niets bijzonders.
Ik vond het toch opmerkelijk dat men onderaan het uittreksel schreef dat ik i.v.m. "glad spoor" beter een trein eerder kon nemen.
De Taxi stond maandagmorgen op tijd voor de deur, zodat ik de trein van 07:14 naar Groningen al kon nemen.
Van het "gladde spoor" heb ik niets gemerkt, we hoefden gelukkig niet uit te stappen om de trein op gang te duwen.
Ik vraag mij af hoe het van de winter wordt, als er sneeuw of ijzel naar beneden komt.
Groeten, Hans.
Omdat ik daar geen internet ter beschikking heb, maar even een reisadvies voor de terugweg op het station gehaald.
Dit is op het eerste gezicht misschien niets bijzonders.
Ik vond het toch opmerkelijk dat men onderaan het uittreksel schreef dat ik i.v.m. "glad spoor" beter een trein eerder kon nemen.
De Taxi stond maandagmorgen op tijd voor de deur, zodat ik de trein van 07:14 naar Groningen al kon nemen.
Van het "gladde spoor" heb ik niets gemerkt, we hoefden gelukkig niet uit te stappen om de trein op gang te duwen.
Ik vraag mij af hoe het van de winter wordt, als er sneeuw of ijzel naar beneden komt.
Groeten, Hans.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 05 nov 2011 14:21
- Locatie: Apeldoorn
Re: Het spoor
Voor de liefhebbers van Deutsche Eisenbahn info, wil ik de jaargangen 1904 t/m 1939 in PDF toestuuren.
enkele jaargangen ontbreken, tw.1910-1914-1915. totale grote is 4 GB. Ook heb ik Dampflok Report van
de Deutsche Bahn Baureihen 01 t/m 99. Voor de verzendkosten wil ik een vergoeding voor de portokosten.
Mijn e-mail is j.vanwissen1@planet.nl groet Han.
enkele jaargangen ontbreken, tw.1910-1914-1915. totale grote is 4 GB. Ook heb ik Dampflok Report van
de Deutsche Bahn Baureihen 01 t/m 99. Voor de verzendkosten wil ik een vergoeding voor de portokosten.
Mijn e-mail is j.vanwissen1@planet.nl groet Han.
Het is nooit te laat voor een mooie kindertijd.
Re: Het spoor
daar gaan ze op naar bulgarije
mvrg JOOP
mvrg JOOP
- Bijlagen
-
- foto112.jpg (99.45 KiB) 1361 keer bekeken
-
- foto111.jpg (105.23 KiB) 1361 keer bekeken
-
- foto117.jpg (115.72 KiB) 1361 keer bekeken