Het spoor
Re: Het spoor
Ja, je kijkt naar het oosten en die aanbrug is/was aan de noordkant van het kanaal.
Groet, Paul G
Groet, Paul G
Re: Het spoor
Een met graffiti besmeurde SNG (treinstel 2330) van de NS rijdt Leeuwarden binnen over de spoorbrug HRMK op de Sprinter-dienst Meppel-Leeuwarden. Opnamedatum 31 augustus 2019.
https://www.mupload.nl/img/yklxwj1mgr.jpg
Ook vandaag reed de 2330 deze dienst: https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_2330
EDIT: Tags gewijzigd van img naar url, want foto was blijkbaar te groot voor dit forum.
https://www.mupload.nl/img/yklxwj1mgr.jpg
Ook vandaag reed de 2330 deze dienst: https://treinposities.nl/voertuig/ns_sng_2330
EDIT: Tags gewijzigd van img naar url, want foto was blijkbaar te groot voor dit forum.
Re: Het spoor
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er figuren zijn die treinen, ( of wat dan ook ), onderkliederen.
Afgelopen week reed hier een VIRM binnen die ook t.e.m. de ramen vol gekladderd was. Is hier met camerabewaking dan echt niets aan te doen ?. Zoals hier al eens eerder verteld is, op de Filipijnen worden de daders zelf onder de verf gekladderd en na opdroging weer heen gezonden. Ik zou het een pracht vinden hoor !.
m.v.g., Roy
Afgelopen week reed hier een VIRM binnen die ook t.e.m. de ramen vol gekladderd was. Is hier met camerabewaking dan echt niets aan te doen ?. Zoals hier al eens eerder verteld is, op de Filipijnen worden de daders zelf onder de verf gekladderd en na opdroging weer heen gezonden. Ik zou het een pracht vinden hoor !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Het spoor
Inderdaad, onbegrijpelijk. En wat ik ook niet begrijp is dat de NS hier blijkbaar geen antwoord op heeft; bijvoorbeeld door een vlak met grafity meteen over te schilderen met een geel of wit vlak (het z.g. "postzegelen") met een soort tijdelijke verf, zodat er i.i.g. ter ontmoediging geen "reclame" wordt gereden met de bekladding.
Re: Het spoor
De NS Buffels -de diesel tweetjes van het type DM90, waarvan het grootste deel in Nijmegen staat en ook enkele te Hengelo staan- zijn weer in het nieuws:
NS wil verkoop van in Nijmegen wegroestende Buffel-treinen terugdraaien
NS wil verkoop van in Nijmegen wegroestende Buffel-treinen terugdraaien
Re: Het spoor
Hetgeen Paul in de verdwenen reactie schreef over de Buffels DM90 zou mij geweldig lijken. Hernieuwde inzet van dit materieel i.p.v. niet-duurzame kapitaalvernietiging.
Een opmerkelijk artikel vandaag in de Leeuwarder Courant over "verdwenen" restanten van een voormalige spoorbrug: Leeuwarder spoormonument spoorloos
Zou er sprake zijn van een oudejaarsstunt..?
Een opmerkelijk artikel vandaag in de Leeuwarder Courant over "verdwenen" restanten van een voormalige spoorbrug: Leeuwarder spoormonument spoorloos
Zou er sprake zijn van een oudejaarsstunt..?
Re: Het spoor
Achteraf vond ik mijn reactie wat stekelig. Daarom verwijderd.
Maar het idee om DM'90 onder de draad te laten rijden lijkt mij ook wel wat.
Treurig van dat brugdeel. In Zwolle is van de zomer iets dergelijks gebeurd met de twee snaarwielen van de oude spoorbrug.
Ook verdwenen bij een overgebleven brugpijler in de uiterwaard bij Hattem. Zie pagina 118.
Mooie plaat van de diesellok 2426 trouwens achter die link. Die had ik nog niet.
Groet, Paul G.
Maar het idee om DM'90 onder de draad te laten rijden lijkt mij ook wel wat.
Treurig van dat brugdeel. In Zwolle is van de zomer iets dergelijks gebeurd met de twee snaarwielen van de oude spoorbrug.
Ook verdwenen bij een overgebleven brugpijler in de uiterwaard bij Hattem. Zie pagina 118.
Mooie plaat van de diesellok 2426 trouwens achter die link. Die had ik nog niet.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
Ok Paul, zeker gezien jouw beroepsmatigheid. at dat verdwenen brugdeel in Leeuwarden betreft: Fryslân's historie kennende met oud-/nieuwjaarsstunts zou het mij niet verbazen dat dit deel plots opduikt bij een bestuurder, zoals Sybrand Buma of Arno Brok.
En van dit onderwerp kwamen we inderdaad bij de 2426. Maar ook op de website van www.Frieslandrail.nl met een rit met een NS Wadloper over het "verdwenen" brugdeel.
https://www.frieslandrail.nl/speciale-treinritten/
Overigens ligt er nog spoorrails in het zichtbare "spoor in ophoging" achter de Frieslandhal/FEC/WTC, met daaraan parallel en nagenoeg onder een in bedrijf zijnde hogedruk gasleiding van de Gasunie. De aanwezigheid van deze gasleiding is er de oorzaak van de diepladers voor het evenement BootHolland deze beurs niet vanaf de achterzijde kunnen benaderen.
En van dit onderwerp kwamen we inderdaad bij de 2426. Maar ook op de website van www.Frieslandrail.nl met een rit met een NS Wadloper over het "verdwenen" brugdeel.
https://www.frieslandrail.nl/speciale-treinritten/
Overigens ligt er nog spoorrails in het zichtbare "spoor in ophoging" achter de Frieslandhal/FEC/WTC, met daaraan parallel en nagenoeg onder een in bedrijf zijnde hogedruk gasleiding van de Gasunie. De aanwezigheid van deze gasleiding is er de oorzaak van de diepladers voor het evenement BootHolland deze beurs niet vanaf de achterzijde kunnen benaderen.