Het spoor

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Het spoor

Bericht door cenaprints »

Een van de laatste Norfolk and Western locs van de Y series, de Y6b nr. 2196 met een kolentrein op weg naar Tidewater.
Bijlagen
N & W   Y6b           024.jpg
N & W Y6b 024.jpg (282.51 KiB) 6022 keer bekeken

cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Het spoor

Bericht door cenaprints »

De St.Louis-San Francisco Railway had 25 door Baldwin gebouwde 4-8-4's, op de foto nr. 4522. De locs zijn in het tijdvak 1941-1942 gebouwd
De St.Louis-San Francisco Railway had 25 door Baldwin gebouwde 4-8-4's, op de foto nr. 4522. De locs zijn in het tijdvak 1941-1942 gebouwd
Frisco 4-8-4 nr 4522 025.jpg (177.4 KiB) 5969 keer bekeken
Delaware & Lackawana Western was een vrij kleine maatschappij die de New York area met Buffalo en andere plaatsen in het noordelijk deel van de staat New York verbond. Op de foto een Pacific in Jersey City.
Delaware & Lackawana Western was een vrij kleine maatschappij die de New York area met Buffalo en andere plaatsen in het noordelijk deel van de staat New York verbond. Op de foto een Pacific in Jersey City.
DL&W Pacific 027.jpg (154.29 KiB) 5969 keer bekeken
Boston and Maine R1 zijn de laatste stoomlocs die werden aangeschaft door de B&M. De R1 gebouwd door Baldwin tussen 1935 en 1941. Nr. 4104 gezien bij Ewing, Mass., in 1941.
Boston and Maine R1 zijn de laatste stoomlocs die werden aangeschaft door de B&M. De R1 gebouwd door Baldwin tussen 1935 en 1941. Nr. 4104 gezien bij Ewing, Mass., in 1941.
Boston and Maine R1 026.jpg (173.92 KiB) 5969 keer bekeken
De St.Louis-San Francisco Railway had 25 door Baldwin gebouwde 4-8-4's, op de foto nr. 4522. De locs zijn in het tijdvak 1941-1942 gebouwd
De St.Louis-San Francisco Railway had 25 door Baldwin gebouwde 4-8-4's, op de foto nr. 4522. De locs zijn in het tijdvak 1941-1942 gebouwd
Frisco 4-8-4 nr 4522 025.jpg (177.4 KiB) 5969 keer bekeken
De Fonda, Johnstown & Gloversville RR was een kleine maatschappij in het noorden van de staat New York en gaf aansluiting op het lijnennet van de New York Central in Fonda. Om het contract van het lucratieve postvervoer en expresstukken te krijgen werd bij Brill in Philidelphia een tweedehandse benzine-electrische 300 pk motorwagen aangeschaft, nr. 340.
De Fonda, Johnstown & Gloversville RR was een kleine maatschappij in het noorden van de staat New York en gaf aansluiting op het lijnennet van de New York Central in Fonda. Om het contract van het lucratieve postvervoer en expresstukken te krijgen werd bij Brill in Philidelphia een tweedehandse benzine-electrische 300 pk motorwagen aangeschaft, nr. 340.
FJ&G Brill 028.jpg (169.04 KiB) 5969 keer bekeken
De Southern Pacific  cab-forward AC 11 nr. 4274 staat klaar voor een extra rit over de Donner Pass.
De Southern Pacific cab-forward AC 11 nr. 4274 staat klaar voor een extra rit over de Donner Pass.
Southern Pacific nr 4274 029.jpg (154.18 KiB) 5969 keer bekeken
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

De zaterdag j.l. geopende Schuttebusbrug slingert zich over het emplacement aan de westkant van Zwolle.
Een filmpje van de bouw.
https://indebuurt.nl/zwolle/video/indru ... uut~69625/

Busbrug Zwolle 9-2-2019.jpg
Busbrug Zwolle 9-2-2019.jpg (80.07 KiB) 5787 keer bekeken
Groet, Paul G.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Het spoor

Bericht door Roy »

Prachtig stukje bouwtechniek hoor !.
In mijn Zwolse periode reden de Busse van Schutte nog gewoon rond. En inderdaad, het waren zeer bekende verschijningen in het stadsvervoer. :wink:
Zelf heb ik er nooit in gezeten. Ik woonde eerst in de Wipstrik en later Assendorp en alles ging op de fiets. Diep in de nacht niet meer...……., maar daar waren de taxi's van Blok & Meuleman dan weer voor. Ook allang verleden tijd. :wink: :lol:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

In die Buffel in Nijmegen is iets zwaarders dan een rotje ontploft. :?
Wat een bende. :(

Ravage Buffel Nijmegen.jpg
Ravage Buffel Nijmegen.jpg (146.97 KiB) 4567 keer bekeken
Groet, Paul G.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Het spoor

Bericht door Roy »

't Is mij een raadsel wat er nu werkelijk gebeurd is.
Is het een poging geweest om de zaak verzieken was het zelfmoord, was het een poging tot aanslag ?.
Doodzonde van de trein. Ik meen dat het hele zooitje al naar Roemenië verkocht was of zou worden.
Wat een kapitaal vernietiging...………... :(

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Patru (R.I.P)

Re: Het spoor

Bericht door Patru (R.I.P) »

De serie DM'90 is ook verkocht, maar de Roemeense koper Ferotrans heeft bij mijn weten nog steeds z'n in 2011 ingetrokken vervoerslicentie niet terug. Dit is een voorwaarde om de stellen over te kunnen dragen.

Bij het afschuimen van internet nog een aardig plaatje gevonden van een kleine line-up van 1200'en. Op de materieeldag van 2 oktober 1999 in Hengelo werden de stroomafnemers opgezet, maar de machinist van de 1253 kwam niet van z'n plek. :)

Line-up 1200 Hengelo 2-10-1999.jpg
Line-up 1200 Hengelo 2-10-1999.jpg (190.05 KiB) 4506 keer bekeken
Groet, Paul G
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Het spoor

Bericht door K.Brouwer »

Waren z'n accu's ook zeker leeg... :-D .

Groeten, K.Brouwer
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Het spoor

Bericht door Roy »

Mooi plaatje hoor.
Ik blijf het indrukwekkende locs vinden.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Het spoor

Bericht door jdbvos »

de 1253 kwam niet van z'n plek
accu's ook zeker leeg
…en de startmotor was ook nog afgekoppeld, en de slinger lag nog onder het bed van de olieman

Maar alle frontjes zijn verschillend...de middelste zelfs met afwijkende lampen....
Zit er zoveel diversiteit is die seriebouw, want dat lijkt bijna een contradictie-in-termino… En dan blijft ook de vraag natuurlijk: waarom, in vredesnaam ?
Oost, west...ook best


Plaats reactie