Het spoor
Re: Het spoor
Bedankt voor de moeite hoor !.
'k Heb nu mooie fillumpies zitten beloeren.
In Nederland dus blauw N.S. 1100 & 1200 E loc's. vanaf Arnhem de diesel V200 en na Keulen de E 10, later E 110, als tractie.
Zo zijn we toch weer wat wijzer geworden. Het blijkt dus dat ik alleen zo'n E 10 dan wel E 110 in de blauw crème uitvoering te pakken moet krijgen.
Werk aan de winkel op de eerst volgende beurs in Zaandijk...………...
m.v.g., Roy
'k Heb nu mooie fillumpies zitten beloeren.
In Nederland dus blauw N.S. 1100 & 1200 E loc's. vanaf Arnhem de diesel V200 en na Keulen de E 10, later E 110, als tractie.
Zo zijn we toch weer wat wijzer geworden. Het blijkt dus dat ik alleen zo'n E 10 dan wel E 110 in de blauw crème uitvoering te pakken moet krijgen.
Werk aan de winkel op de eerst volgende beurs in Zaandijk...………...
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Het spoor
Hier een plaatje van de stoomloc 3907 op het Nederlandse traject van de Loreley Express.
Achter de loc 3x een "Schürzen-ABCd (naar Basel Bad), gevolgd door het treindeel voor Basel SBB.
Groet, Paul G.
Achter de loc 3x een "Schürzen-ABCd (naar Basel Bad), gevolgd door het treindeel voor Basel SBB.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
Vooral die foto van de 3907 Paul !.
Leuk om ook die stam Loreley Express te zien.
m.v.g., Roy
Leuk om ook die stam Loreley Express te zien.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Het spoor
Doe ik er nog een mooie plaat bij van de Rheingold getrokken door de NS 4004.
Vertrek ca13.30 uur van Amsterdam CS op 1 augustus 1952.
De 4004 was van Zweedse makelij gemaakt door de firma NOHAB.
Tijdens WO2 werd de serie 4000 al besteld, maar pas na de bevrijding afgeleverd en in dienst gesteld.
Groet, Paul G.
Vertrek ca13.30 uur van Amsterdam CS op 1 augustus 1952.
De 4004 was van Zweedse makelij gemaakt door de firma NOHAB.
Tijdens WO2 werd de serie 4000 al besteld, maar pas na de bevrijding afgeleverd en in dienst gesteld.
Groet, Paul G.
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Het spoor
Heren , bedankt voor deze prachtige foto's.
De jaartallen die er bij vermeld zijn komen overeen met de jaren dat ik daar als kind
mee gereisd heb.(mijn internaatperiode 1950-1956 in Rotterdam).
Rotterdam - Basel vv .Zomer - en Kerstvakantie lekker thuis doorbrengen
Jacob
De jaartallen die er bij vermeld zijn komen overeen met de jaren dat ik daar als kind
mee gereisd heb.(mijn internaatperiode 1950-1956 in Rotterdam).
Rotterdam - Basel vv .Zomer - en Kerstvakantie lekker thuis doorbrengen
Jacob
Re: Het spoor
Mooie poster uit 1937 met reclame om per spoor richting Schiphol te gaan.
Hoe je van Amsterdam op Schiphol moest komen staat er maar niet bij. Ik denk met de KLM-bus.
Groet, Paul G.
Hoe je van Amsterdam op Schiphol moest komen staat er maar niet bij. Ik denk met de KLM-bus.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
Dit lijkt mij reclame om naar Schiphol te gaan als bezoeker op het terras van de eerste verdieping met het uitzicht op het platform. En dan eventueel een rondvlucht boven A'dam. Die KLM bus was alleen voor luchtreizigers, dacht ik.
Adri
Adri
Re: Het spoor
Die poster is inderdaad gericht op dagjes toeristen. Voor gezelschappen zal dan wel wat geregeld zijn indertijd.
De KLM-bussen waren bij mijn weten ook toegankelijk voor personeel, wegbrengers, bezoekers.
Maar die liepen het risico dat ze er uit moesten als er luchtvaartpassagiers kwamen instappen.
Dan maar met de bus van Maarse&Kroon.
Op Schiphol kon je dan wel weer een mooie rondleiding maken in een bus.
In de lucht een Lockheed L-14.
Groet, Paul G.
De KLM-bussen waren bij mijn weten ook toegankelijk voor personeel, wegbrengers, bezoekers.
Maar die liepen het risico dat ze er uit moesten als er luchtvaartpassagiers kwamen instappen.
Dan maar met de bus van Maarse&Kroon.
Op Schiphol kon je dan wel weer een mooie rondleiding maken in een bus.
In de lucht een Lockheed L-14.
Groet, Paul G.
Re: Het spoor
Ik ben relatief vaak met de K.L.M. bus vanaf de achterzijde van A'dam C.S. naar Schiphol gereisd.
Dat was altijd om naar een schip te vliegen. De vlieg ticket moest bij de balie afgehaald worden. Ik neem dus aan dat een ieder die naar Schiphol wilde gewoon met de K.L.M. bus kon reizen, immers ik kon geen ticket laten zien !.
Maarse & Kroon reed bij mij weten naar het oude Schiphol. Dus het huidige Schiphol-Oost. Daar ben ik veelal met de auto naar toe gereisd om in de heli te stappen en offshore te gaan. Later reisde ik met de trein naar Schiphol en ging dan met een bus naar Oost. Nu weet ik niet meer welke maatschappij dit uitvoerde...……...
Het is ook al weer zo'n slordige 35 jaar geleden.
m.v.g., Roy
Dat was altijd om naar een schip te vliegen. De vlieg ticket moest bij de balie afgehaald worden. Ik neem dus aan dat een ieder die naar Schiphol wilde gewoon met de K.L.M. bus kon reizen, immers ik kon geen ticket laten zien !.
Maarse & Kroon reed bij mij weten naar het oude Schiphol. Dus het huidige Schiphol-Oost. Daar ben ik veelal met de auto naar toe gereisd om in de heli te stappen en offshore te gaan. Later reisde ik met de trein naar Schiphol en ging dan met een bus naar Oost. Nu weet ik niet meer welke maatschappij dit uitvoerde...……...
Het is ook al weer zo'n slordige 35 jaar geleden.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Het spoor
rondleiding maken in een bus.
@Paul, die rondleidingsbus was - voor een goed zicht- wel met open dak.
@Paul, die rondleidingsbus was - voor een goed zicht- wel met open dak.
Grtn @Allen