Het spoor

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Patru
Berichten: 3135
Lid geworden op: 16 okt 2012 15:55
Locatie: Zwolle

Re: Het spoor

Bericht door Patru »

Het zijn net kerstkaarten daar in Polen.
Mooi dat ze nog dienst kunnen doen daar en de sloop zijn ontlopen. :D

Buffelen in Polen.jpg
Buffelen in Polen.jpg (97.52 KiB) 402 keer bekeken
Groet, Paul G.


roy
Berichten: 12720
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Het spoor

Bericht door roy »

Hoe zit dat nu eigenlijk met die rode "mondkapjes" op die Sharfenberg koppelingen Paul ?.
Die zijn op een gegeven moment afgeschaft, maar waarom ?. Het was toch een bescherming van die koppelingen !. Denk ook eens aan ijs en sneeuw in de winter. Hoe dan halverwege de reis te koppelen b.v. in Zwolle en Utrecht ?.
Deze vraag houdt eigenlijk al jaren bezig. Ik zie nog zo voor me hoe die platen werden opgehangen, dan wel verwijderd werden bij het ontkoppelen dan koppelen.
We zijn weer eens benieuwd.......... ;)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 1258
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Het spoor

Bericht door Jinny »

https://www.nicospilt.com/index_ned-indie.htm
Automatische koppelingen werden vroeger beschermd met een afdekplaat. Deze werd bh of hoedje genoemd. Vroeger vergat een machinist weleens om zo'n afdekplaat af te nemen voordat hij treinstellen ging koppelen. Vergelijk het binnenrijden van een garage zonder de garagedeuren open te doen. Vanwege verscherpte ARBO-regels is het gebruik van bh's inmiddels afgeschaft.
Omwille van het vallen en of het tussen twee treinen komen dus.
Maar dat geld alleen voor treinen, niet voor mijn helft vd wereldbevolking :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 4001
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Het spoor

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Buitenlands sporen mag hier ook even passeren?
+
JAPAN-CHINA-EUROPE CONTAINER SEA-RAIL SERVICE LAUNCHED
sea-rail   japan - europe.jpg
sea-rail japan - europe.jpg (46.94 KiB) 264 keer bekeken
China Rail has opened a container sea-rail route from Japan's Nagoya port to Europe, via Wuhan, China.
The service began on 2 December 2020, with some completely knocked-down parts from Toyota Motors' Nagoya headquarters being shipped to Wuhan's Yangluo port.
The containers arrived in Yangluo on 8 December, and the following day, were taken to the railway station.

On 11 December, the freight train departed from the Wujiashan Station of China Rail's Hanxi depot in Wuhan, transcending the fog and heading west, expecting to arrive in Duisburg, Germany, on 28 December. There, the containers will be trucked to Toyota's plant in Kolin, Czech Republic.
Compared with full ocean-going transport, which requires at least 45 days, the Japan-Wuhan-Europe intermodal transport takes just 22 days.

Chinese state-owned logistics group Sinotrans, which arranged the trip, said that the time taken could have been shorter. However, extra time was factored in as the trip is a trial run, said Sinotrans' Hubei branch general manager, Tao Baoxuan.
Tao said, "Ships can only leave the port when they're fully loaded, and the containers, passing through the Straits of Malacca, the Indian Ocean, the Mediterranean Sea and the Suez Canal, arriving at Antwerp port in Belgium, and then being trucked to the Czech Republic, will take around 45 days. Nowadays, it's more convenient to transport goods with the China-Europe express rail service."

The shipping service between Wuhan and Japan that was launched in May will be connected to the China-Europe rail service to build a new logistics link, emphasising better timeliness and stability.

The new service connects Japan, Wuhan, Central Asia and eastern Europe, building economic and trade cooperation between the countries on the Belt and Road initiative.



Plaats reactie