Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Ton Pekel
Contacteer:

Re: Elburg, vierkant gebouwd, maar met ronde vormen.

Bericht door Ton Pekel »

Update Elburg 13 okt 2020.
Stille en rustige periode in het havengebied Elburg gehad maar gisteren werd de bruine vloot verhuisd van de loswal naar de havenkom. Waarom?. Doel werd al gauw duidelijk, de Hydrograaf, de nationale Sinterklaasboot kwam s’middags al aanleggen als pakjesboot nr.12. Dat is vroeg zeg! Vandaag werd duidelijk waarom. Er werden video opnamen gemaakt voor de aankomende intocht Sinterklaas die officieel in Nederland niet doorgaat. Drukte van belang aldaar, (zwarte?) pieten en misschien wel mevr. Dieuwertje, de stal-spreekster van het programma maar in ieder geval de muziekvereniging Concordia uit Elburg aanwezig. Beveiliging door verkeersregelaars zag ik. Een paar foto’s van het geheel hier toegevoegd. Het blijft een mooi scheepje die “Hydrograaf” hoewel niet meer helemaal origineel met z’n RR motoren maar er komt wel nep stoom/rook uit de schoorsteen bij deze evenementen. Met dank voor de foto’s door Egbert Bos (woont er tegenover) gemaakt en Wim van Aperlo met z’n drone maar die werd na een paar minuten al weer weggejaagd. Ach de Hydrograaf moest ook een paar keer opnieuw afmeren met St.Nicolaas + Piet op het voordek. Je moet er wat voor over hebben in de frisse wind.
Bijlagen
Pakjesboot12-0.jpg
Pakjesboot12-0.jpg (113.23 KiB) 163 keer bekeken
Pakjesboot12-1.jpg
Pakjesboot12-1.jpg (102.93 KiB) 163 keer bekeken
Pakjesboot12-2.jpg
Pakjesboot12-2.jpg (80.16 KiB) 163 keer bekeken
Pakjesboot12-3.jpg
Pakjesboot12-3.jpg (79.11 KiB) 163 keer bekeken
Pakjesboot12-4.jpg
Pakjesboot12-4.jpg (88.64 KiB) 163 keer bekeken
Pakjesboot12-5.jpg
Pakjesboot12-5.jpg (121.33 KiB) 163 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!

rspeur
Contacteer:

Bericht door rspeur »

Heb je als (groot)ouder toch wat uit te leggen als je er in de herfstvakantie even uit gaat met de koter(s) en je doet de haven van Elburg aan... :lol:
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Ton Pekel
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

Rene ik dacht toevallig hetzelfde toen ik ouders zag met koters die het trafeel gade sloegen, met roetveegpieten En inderdaad Dieuwerje Blok(kade) was er ook. Opnames zijn rond 18.uur afgerond en gaan ze het lekker snijden/plakken tot een vrolijk geheel.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!

roy

Bericht door roy »

Laat ik nu gedacht hebben dat voor een goeie week terug de Goed Heiligman al met een Apache helikopter in Elburg gearriveerd was. :idea: ;)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Plaats reactie