Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jinny »

Er is inderdaad nog een (meerdere) koker(s) die op dek 5 uitkomen in de salon.
Maar dan ben je nog niet buiten.
De snelste manier is nog steeds de gewone uitgang waar iig een van de kokers ook uitkomt op dek 5.
Vanaf dek 5 moet je je maar zien te redden tussen de gillende en paniekende passagiers.. (ik zou doorstormen naar dek 6 en daar de buitendeur pakken naar het achterdek)
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Zie je wel ? Het wordt een 6e zintuig..!
Overal in een voor mij onbekend gebouw prent ik me de gelopen route in, en kijk ik automatisch waar de nooduitgangen zijn...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Gomera

jdbvos schreef:
maar sinds de 'Herald of free enterprise' is dat alleen maar erger geworden...
Hier het zelfde Jan, en ik heb heel wat keertjes met ferry's heen en weer gevaren tussen UK en Continent, het is voor mij niet zo zeer het omslaan, maar wat er gebeurt met de meubelen, glaswerk, autos enz. ik zocht altijd een redelijk veilig plekje op en ging later met de auto op de trein, ook nog vlugger. Ook in hotels,en ik heb er aardig wat gehad in mijn 25 jaar als ketting handelaar, is het eerste waar ik naar kijk, het ontvluchtings plan, ik heb het gelukkig nooit nodig gehad.

La Gomera, klein eilandje, het laatste stukje Europa wat Columbus zag toen hij aan de oversteek begon, hij had het er wel naar zijn zin, want bleef er veel langer dan het plan, later daar meer over, nu ook geliefd bij Hikers en natuur onderzoekers. Waar je ook naar toe wilt aan de kust je moet bijna altijd via het midden van het eiland.

Afbeeldingimage ru

We blijven maar niet lang in San Sebastian hangen, we moeten naar Playa Santiago waar ons hotel is, Jardin Tecina eigendom van Fred Olsen, zoals bijn de rest van het eiland, hij woont hier ook en krijgt daar regelmatig bezoek van de Bundeskansler Mrs Merkel.

Afbeeldingupload pictures url

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

" Mijn 25 jaar als kettinghandelaar."
Daar is vast veel over te vertellen Gerard, hou je niet in. ;)
Patru (R.I.P)

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Patru (R.I.P) »

Prachtig eiland La Gomera.
In 2010 nog een bustocht gemaakt naar het bos van El Cedro bij het Parque Nacional.
Een doorkijkje.

La Gomera El Cedro 2010.jpg
La Gomera El Cedro 2010.jpg (189.79 KiB) 846 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Gomera


v+d schreef:
Daar is vast veel over te vertellen Gerard, hou je niet in
Dat kan niet Jan, verschillende van mijn vroegere klanten zijn nog in leven :D :lol: :lol: :lol:

Patru schreef:
het bos van El Cedro bij het Parque Nacional
Kom ik later nog op terug Paul, mooie foto trouwens.

Jardin Tecina Hotel

Dat heeft Fred goed gedaan, allemaal op zich zelfstaande units met plenty of ruimte er tussen en wandelpaden. Hotelblok met restaurants en terrasen met bars, prima, alleen stinkent duur om zech maar een pilsje te driken. :shock:

Afbeelding

met balkon en uitzicht, terwijl het geruis van de zee je in slaap wiegt :lol:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Jacob Bothof
Berichten: 1487
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jacob Bothof »

Met een pilsje op het balcon en zo'n uitzicht , wat is duur :lol:
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Gomera

Jacob Bothof schreef:
Met een pilsje op het balcon en zo'n uitzicht , wat is duur
Jacob je hebt helemaal gelijk, maar dit was voor de virus, en toen dachten we er nog heel anders over :oops:

Om een goedkoop pilsje te halen, besloten we in de avond om naar Playa Santiago te gaan :roll: Het hotel staat hoog op de rotsen en ze hebben een lift gemaakt om op het strand te komen en zo kan je dan naar Santiago lopen. naast de lift stond een mooie Cactus ;)

Afbeelding

de eerste stopplaats was de "Chicken Shack" op het strand, je hoeft voor het nachtleven echt niet naar Santiago te gaan :lol: toen nog maar wat verder gestruind, en ondertussen was het na midnight, geen lift meer :o de eenigste taxi chaufeur in het dorp was om 10 uur al naar bed gegaan, :shock: en te voet terug gaan met al dat klimmen was er ook niet bij, dus moest er een taxi uit een ander dorp gebeld worden. Toen werd het pas een echt duur pilsje :roll: :lol: :lol:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Jacob Bothof
Berichten: 1487
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Jacob Bothof »

Als het pilsje maar smaakt :lol:
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Brazuca »

Gerard, ik heb je het denkelijk al wel eens gevraagd, maar ik zal het nog eens doen.

Krijg je nou niet na een aantal jaren op Tenerife gewoond te hebben, geen eilandgevoel ?
Wat bedoel ik daarmee, als je op het (Europese) vasteland woont, kun je de auto pakken en binnen een paar uur zit je in een ander land. Je bent zo vrij als een vogeltje en je kunt je naar hartenlust verplaatsen.
Of zeg je, ik heb hier alles wat ik nodig heb, en heb geen behoefte (meer) om andere landen / steden te bezoeken.

Natuurlijk kun je altijd het vliegtuig nemen (nu wat moeilijker), maar je gaat niet even een weekendje naar Madrid, Barcelona, Wenen, Praag, Parijs of Londen om maar eens wat te noemen. Terwijl deze uitstapjes vanaf het (Europese) vasteland eigenlijk heel gewoon zijn (of waren, nu tijdens de corona crisis).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jouw criteria waren om te verhuizen, want alleen voor het weer verhuis je niet (tenminste ik niet).
Zelf woon ik al meer dan 25 jaar in Brazilië, en bij voorkeur verplaats ik mij in de schaduw..., en alles warmer dan 26 graden is niet echt comfortabel.
Ik ga ook veel minder naar het strand, dan wanneer ik ik nog in Nederland woonde.

Ik ben wel benieuwd naar je reactie, want ik moet t.z.t. ook een keuze maken, waar ik van mijn pensioen wil gaan genieten. Maar hoogstwaarschijnlijk blijf ik wel gewoon in Brazilië. Maar ik ben wel volledig geïntegreerd hier, en beheers het Portugees dan ook volledig. Ik wordt ook niet aangezien als een buitenstaander/buitenlander, maar als iemand die deel uitmaakt van de locale communiteit.


Plaats reactie