Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletas

We zijn aardig gestegen, dat oranje bootje beneden is een duikers vlet. Duiken, met zuurstof flessen op je rug, is erg populair hier bij de toeristen. Er zijn in Las Galletas verschillende bedrijven die je de basis bij brengen en je mee nemen voor een "duik"
Helder water, het zal echt wel mooi zijn, maar ik blijf liever boven water.

Afbeelding

Mooi zeil scheepje, een eenzame visser, een mooie plant met prikkels en bloemen. Op de achtergrond "Costa Silencio" waarom dat zo heet weet ik niet want vliegtuigen die landen op "Reina Sofia" komen hier laag overheen.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletes

Ja, ik weet het, die horizon zit niet helemaal op zijn plaats. Het komt me vaker voor, kan niet zo goed opschieten met het kijkglas, spiegelt te veel, ondanks dat ik er een scherm op heb. Maar deze keer heb ik een excuse, ik wilde alleen maar vlug even die hond schieten.

Afbeelding

Podenco Canario
Canarian jachthond, dit ras gaat 7000 jaar terug naar Egypte en Noord Afrika. Word gebruikt voor konijnen jacht, konijn is hier een populair gerecht bij de Spanjaarden.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletas

Las Galletas met jachthaven op de achtergrond, maar we moeten nog wel even rond de baai,

Afbeelding

Deze heeft de haven net niet meer gehaald,

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletas

De haven van Las Galletsa met kantoor havenmeester, enz.

Afbeelding

Las Galletas, galletas zijn stukjes koek in het Nederlands, verwijzend naar de kleine rotsen in de baai.
Las Galletas, is/was een klein vissers dorp, maar sinds de toename van vooral Belgische toerisme en de bouw van het nieuwe haven hoofd is het meer een jachthaven en de vissers zijn verdrongen naar een stil hoekje. De haven word nu veel gebruikt door jachten die onderweg zijn van Noord Europa naar de Caribbean.
Het nieuwe haven hoofd heeft naast het kantoor van de haven meester, veschillend goede vis restaurants, een politie post en vis afslag, waarvan de laatste niet gebruikt word. (de huur is te hoog) De vissers verkoopen hun waar smorgens direct aan de restaurants en ook aan de haven ingang want dat kost niets. Verder heeft het nog nauwe straatjes met kleine “plaza’s” en als je van “tapas” , koffie of een koude klets houd laat het keuze ten over.

De havenhoofd gezien van de boulevard.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletas

Las Galletas, is/was een klein vissers dorp, maar sinds de toename van vooral Belgische toerisme en de bouw van het nieuwe haven hoofd is het meer een jachthaven en de vissers zijn verdrongen naar een stil hoekje. De haven word nu veel gebruikt door jachten die onderweg zijn van Noord Europa naar de Caribbean.
Het nieuwe haven hoofd heeft naast het kantoor van de haven meester, veschillend goede vis restaurants, een politie post en vis afslag, waarvan de laatste niet gebruikt word. (de huur is te hoog) De vissers verkoopen hun waar smorgens direct aan de restaurants en ook aan de haven ingang want dat kost niets. Verder heeft het nog nauwe straatjes met kleine “plaza’s” en als je van “tapas” , koffie of een koude klets houd laat het keuze ten over.(We komen hier nog wel eens terug)
Las Galletas, galletas zijn stukjes koek in het Nederlands, verwijzend naar de kleine rotsen in de baai.


Las Galletas "Boulevard"
Met wat je mag verwachten in Blankeberghe en Oostende, poffertjes, mosselen en niet te vergeten "frieten".

Afbeelding


Buzanada

Op de terugweg naar huis, via Buzanada (TF66), even zien hoe de druifjes (blauwe)er bij staan, als je dit ziet in December/ Januarie kan je niet geloven dat er ooit nog wat aan groeien gaat, maar dit ziet er keurig uit en er zal nog wel een "copa" voor mij over blijven.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Los Cristianos

Het is Zondag, vandaag maar eens even de benen strekken bij Playa de Los Tarajales in Cristianos, lekker warm 31C.
Een koffie drinken in mijn favoriete koffie bar

Afbeelding

En gelijkertijd een oogje op de haven houden.

Afbeelding

Groeten van een warm Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Camella - Valle San Lorenzo

Vandaag maar weer eens terug naar het dagelijkse wandelpad. Het is nog lekker koel 20C, het zonnetje is er nog niet overal, geeft mooi licht op sommige dingen, terwijl ik zelf nog in de schaduw loop.

Afbeelding

Even verder staan de cactusen in de volle zon en om deze tijd van het jaar staat alles in bloem.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Camella 0 Valle San Lorenzo

Het zal wel lekker warm worden vandaag, we hebben een "Calima" en de temperatuur is al 24C. 08.00.uur.
Volgens de radio is er een "yellow" severe weather allert for extreme high temperatures, dus zal ik maar wat fotos maken van de bloemetjes voor ze verdrogen.

Male Sago Palm, er is ook een female, maar niet half zo mooi, plat.

Afbeelding

Poinciana, of Flame Tree, staat hier overal in Zuid Tenerife. Het mooie met deze boom is , als ze wat groter word een prachtige schaduw geeft en je er heerlijk onder kan zitten.

Afbeelding

Calima, Normaal gesproken is het waar ik woon tussen 2 en 5 graden koeler dan aan het strand, Los C. maar met een Calima is dat net anders om, de hitte kan er niet uit, word vast gehouden door het zand in de lucht.
10.00 uur vanmorgen, Los C. 24C, Thuis 26C, Escalona/Villaflor(1400M) 29C, Joost mag weten wat het vanmiddag zal worden, in iedergeval geen dag om Teide op te gaan. Ik heb de A.C aan dus niets te klagen.

Groeten van een heet Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door dita »

Dat zijn interessante gegevens Gerard, die temperatuurverschillen op relatief kleine tussen afstanden.
Hier is het net zo iets. ´s Winters dan natuurlijk. Als ik het nog plus graden heb dan heeft mijn zoon, die drie kilometer noordelijk woont het min 5 graden. Hij moet de ruiten van de auto afkrabben en ik hoef nog niets te doen.
Maar de AC is lekker zowel ´s winters als ´s zomers.
Hier waait het nu behoorlijk en voor de midzomer is er regen voorspeld.
Groeten aan je mooie planten.
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Camella 0 Valle San Lorenzo

Vandaag maar eens niet gewandeld, een beetje te heet, het moet een grapje blijven.
Om 07.45 was het al 28C en dan in oogenschouw nemende dat de zon hier officieel opkomt om 07.10 maar het nog zeker een half uur duurt voor hij in de vallei is. Dus maar wat plaatjes uit de folder.

Lanks het wandelpdad, net voor La Florida Alto waar 2 bushaltes zijn en de school kinderen op de stoep staan te wachten voor de bus, bevind zich een mooi parkje met zitbanken en boomen voor de schaduw. Maar ik heb er nog nooit iemand zien zitten. Waar om niet ??????

Afbeelding

Maar waarom ik dit even wilde laten zien, is dat de meeste van jullie waarschijlijk aan dit parkje hebben mee betaald.(dank je)

Afbeelding

Elke keer als ik hier langs loop denk ik,als dit park in Kopenhagen was kwam er wel iemand met zo'n uitgerekte fiets met kratjes bier langs en begon zijn Tuborg aan de man/vrouw te brengen.


Groeten van een heet (36C op mijn schaduw terras) Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie