Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Dan is het in de stad vast niet leuk meer, maar geld moet rollen dus...
Ach Gerard, in de zomer kan je in Mokum en Giethoorn ook over de koppen lopen, gezelliger wordt het er niet van voor de inboorlingen.
Ook in ons Zutphen waar ze een miljoenentekort hebben laten ze geen mogelijkheid onbenut om meer toeristen binnen te halen, de bevolking begint te morren omdat er teveel vreemd volk rondloopt dat gratis van allerlei voorzieningen gebruik maakt.
We zijn met teveel en zitten graag op een kluitje :lol:

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Santa Cruz de Tenerife

v+d schreef: de bevolking begint te morren omdat er teveel vreemd volk rondloopt

Klopt Jan, Barcelona wil al minder Cruise liners hebben en er zijn wat andere plaatsen ook, maar hier willen ze uitbreiden, Cruise liners in Los Cristianos en Puerto de La Cruz, maar het eiland is niet groter. Men wil een cruise haven aanleggen in Agaete ( een dorp in Grancanaria) maar daar is de bevolking al in opstand gekomen, er komen te veel mensen in een keer, blijf jij maar lekker rusthouden in Portugal :wink:

Niet alleen Cruise liners in Santa Cruz maar ook nog de Ferries naar alle andere Canarische eilanden en Cadiz

Volcan del Teide

Afbeelding

en de Armas Volcan de Tamadara

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Santa Cruz de Tenerife

Met al die drukte is er haast geen plaats meer voor een Bananen Bootje

Mogami Reefer

Afbeelding

en zeker niet voor een oude stoom Postboot, die al jaren op nieuwe ketels enz. ligt te wachten, een prachtig plan, maar ja de centjes :roll:

S. S. La Palma

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Mooi schip, die La Palma....
Is daar een site van ?
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Santa Cruz de Tenerife

jdbvos schreef:
Is daar een site van ?
Een paar jaar geleden hadden ze een eigen site in het Engels, kan het nergens meer terug vinden maar er is geneog anders te vinden in Spaans en met fotos, probeer correillo la palma geeft je veel mogelijkheden met Wiki en youtube enz.
Good hunting :wink:

Loods station Santa Cruz

Afbeelding

De oude loodsboot hier op de kade, mogelijk hier terechtgekomen met de zelfde Tsunami die Jan (jdbvos) in zijn verbeelding zag op 23 Oktober langs de weg naar het Noorden :lol:

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Jammer om zo'n mooi scheepje op blokken te zetten, dat oude spul moet varen tot het helemaal versleten is.
Er wordt steeds meer oud spul bewaard voor het nageslacht, en dat nu loopt er al schermpje kijkende zonder verdere interesse langs :wink:
We zouden eigenlijk alleen nog heel bijzondere zaken moeten conserveren en de rest gewoon moeten gebruiken en aanpassen aan de heersende omstandigheden zoals we deden toen de overheid zich nog niet overal mee bemoeide en er weinig centen waren voor allerlei ongein.
Hier krijgen ze het al benauwd als je een dakraampje in je riet gedekte dak wilt plaatsen :(
Dus wordt de tendens afbreken die oude zooi en daar gaat nu juist veel moois door verloren in plaats van door aanpassen.
Nou ja, let maar niet op mij de blaadjes vallen en vroeg donker daar wordt je humeurig van kennelijk :lol:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

Ik sluit me d'r helemaal bij aan, Jan !
Maar peperdure cultuurgoederen zijn niet belangrijk, als je er met zgn cultuurbescherming lekker heibel kan schoppen...
Dan is de prioriteit snel gesteld
Ouwe meuk scoort niet meer, of het moet tot duur en exclusief design-interieurgeval zijn omgebouwd door-en-voor een al-dan-niet megalomanische egotist

zo: daar moest ik even voor nadenken :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Santa Cruz de Tenerife

v+d schreef:
Hier krijgen ze het al benauwd als je een dakraampje in je riet gedekte dak wilt plaatsen
Breek me de bek niet los Jan, ik heb in Engeland 18 jaar in een "listed Building" in een conservation area gewoond, zelfs de TV antenne moest verdekt opgestel worden, maar nu zit ik lekker in het zonnetje het Brexit spektakel van verre te aanschouwen en wat houd jouw tegen om naar het Zuiden te vertrekken ( bladeren op de weg?)

jdbvos schreef:
een al-dan-niet megalomanische egotist
Jezus, daar moest je zeker vanDalen even bij halen :roll: :lol:

Hier en daar is er ook nog wat leven in de baai voor Santa Cruz

Een gas tanker voor DISA denk ik, dan zitten we weer warm in de koud winter avonden :wink:

Afbeelding

Ik denk niet dat dit strijkijzer voor Tenerife bestemt is

Afbeeldingimage sharing

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door v+d »

Gerard wij zijn gereed aan het maken voor vertrek. Vroeger met een Stork Hotlo in de machinekamer deed ik dat alleen binnen een uur en als het moest binnen een halfuur maar ja sinds er vrouwen aan boord zijn is alles anders. Dingetje hier, dingetje daar :lol:
We liggen op schema, 1 december gaan de trossen los.
Mooi plaatje van die gastanker, stoken die dingen zelf geen gas? Dat bunkerbootje brengt toch diesel of zware olie?
Patru (R.I.P)

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Patru (R.I.P) »

jdbvos schreef: 12 nov 2018 13:41 Mooi schip, die La Palma....Is daar een site van ?
Op 28 mei van dit jaar heb ik nog een foto gemaakt van het model van dit schip.
De beschrijving daarachter liet zich wat lastiger vastleggen, maar is nog leesbaar.
Het model staat in het Museo Naval-Barco de La Virgin in Santa Cruz de La Palma.

Model La Palma-1.jpg
Model La Palma-1.jpg (66.63 KiB) 3322 keer bekeken
Model La Palma-2.jpg
Model La Palma-2.jpg (208.32 KiB) 3322 keer bekeken
Groet, Paul G.


Plaats reactie