Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

El Hiero
Wat een pracht foto's Dick, waar je ze ook van daan haalt, ga zo door, wij zien ze zo hier niet. Maar aan het begin van het Topic El Hiero zei ik al dat jullie waarschijnlijk meer horen dan wij hier, aardbevingen zijn slecht voor toerisme :shock:
Gisteren en vandaag alles rustig op El Hiero zeggen ze, het is schandalig hoe snel we aan zo iets gewend raken en het geen nieuws meer is.Tussen 18.00 gisteren en 10.00 vandaag waren er maar 9 schokken, met de krachten tussen 1.5 en 3 op 18 tot 22 Km diep. Gisteren lag de kuster "Peter Ronna" rustig wind molens uit Duitsland in Valverde (El Hiero)te lossen of er niets aan de hand was (windmolens en aardbevingen?) In Engeland komen veel windmolens uit Spanje, maar dat heeft natuurlijk niets te doen met het feit dat een regeringsleider met een belangrijke Spaanse dame getrouwd is. :oops:
Volgens de krant werd er heden middag een beieenkomst gehouden van PEVOLGA dat zijn alle "experts" die maar iets met de regering, vulkanen, weer, oceaanen, aardbevingen, land en bergen te maken hebben om te beslissen hoe ze het beste mensen kunnen beschermen ingeval van een Vulkanische uitbarsting in de Canarische eilanden zou plaats vinden. Weten zij iets wat ik niet weet? :shock:
Gisteren middag toen ik naar Santa Cruz reed op de F1, kwamen er in tegengestelde richting af en aan militaire convooien, vrachtwagens, jeeps, ambulances etc. Toen ik 4 uur later terug kwam waren ze er nog steeds, richting Los Cristianos, moeten er heel wat geweest zijn. Wij zien hier nooit geen militaire voertuigen of soldaten, we hebben genoeg politie. Militaire maneuvres in Los Cristianos? op het strand tussen de toeristen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
tussen twee haakjes, de Ramon Magalef ligt ook weer in Cristianos.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Valle San Lorenzo

Nog even wat foto's van voor dat we de klok verzetten. Het was toch wel mooi om in het donker de deur uit te gaan en de zon op te zien komen, nu staat de zon er vol bij als ik op het wandelpad ga.

De La Florida "Skyline" 28 Oktober 08.30

Afbeelding

De valei van Sint Laurens in het vroege morgen licht.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Allen »

X
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

El Hiero
Hallo Allen, de wereld is aan het wakker worden, de zelfde video haalde vandaag het Engelse nieuws, een beetje laat dacht ik. :shock:
Ik weet niet waar ik me meer zorgen over moet maken, de val van de Euro of de Aardbevingen op El Hiero, beide kunnen onoverzichtelijke gevolgen hebben.
Vandaag de sterkste , tot nog toe, aardschok, om 00.20 met een sterkte van 4.6 in El Golvo op 21 Km diep, De deze onwikkeling geeft zorg dat de aardschokken mogelijk invloed kunnen hebben op de Cumbre Vieja Vulkaan (El Hiero) ivm aardverschuivingen en mogelijke Tsunamy gevaar. Interesante uitleg van uit USA wat de mogelijke gevolgen daar van kunnen zijn, op http://www.tumbit.com/search/3/hierro.html onder tumbit, vandaag zwaarste aardschok.

Verder waren er in de laatse 24 uur 21 schokken van tussen 2.8 en 3.1 allemaal in de buurt van La Frontera op 21 Km diep.

De laatste paar dagen, zoals normaal in November, hebben er zware zeetjes gelopen over het strand van Los Americas, volgens de "Experts" in de bars en Cafe's daar word dit veroorzaakt door de aardschokken :shock: :oops:

Groeten van een bewolkt Tenerife and No I did not feel the earth move :lol:

Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad van Valle San Lorenzo

Ook deze wolken lucht van 28/10 om 08.36, 6 minuten later dan die van gisteren.

Afbeelding

Deze om 09.03, op de achtergrond de Bananen plantages van Costa Silencio, op de voorgrond, die vreemde palen, de overblijfsellen van de muren rond Tomaten velden.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

El Hiero

De "politolana" de remote operated onderzeeer van de Ramo Margelef heeft wat interesante opnamen gemaakt van de zeebodem bij La Restinga. zie http://www.tumbit.com/news/articles/417 ... otage.html

Vandaag tussen 00.00 en 16.00 zijn 20 schokken waargenomen met kracht van 1.1 tot 2.8 op 20Km diep, op een na die op 16 Km diep was en alle in de El Golfo area, bij de kust van La Frontera.
In verband met het gedrag en patroon van de schokken word nu aangenomen dat waarschijnlijk een nieuwe krater zich geopend heeft, maar in in El Golfo en op een grotere diepte waardoor men aan het oppervlak niets of weinig kan waarnemen. :?:

Ook Mary Green geeft weer haar opinie op

http://www.tumbit.com/news/articles/417 ... pened.html

Maar er kan ons niets gebeuren, Engeland heeft zojuist Spanje verslagen met 1-0 :shock: :lol: :lol: :lol:

mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Los Cristianos

Het is druk in de haven, het strand en de promenade. De buiten haven is vol, met de Ramon Magelef, Volcan de Taburiente en de Benchijigua Express. Het is nu echt winter, het strand is weer overgenomen door de "Swallows" , de noord europeanen, die hier alleen in de winter wonen en op het strand dat spelletje met balletjes gooien spelen. 8)

De Ramon Magelef en de Volcan de Taburiente liggen netjes aan de kade, de Benchijigua Express moet er net tussen schuiven naar zijn ramp. Geen kunst, zo veel power en boegschroeven.

Afbeelding

De "Swallows" in kompetitie, alle mogelijke nationaliteiten die een ding gemeen hebben, ze zijn gepensioneerd. :-D

Afbeelding

Groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Hannes »

Hallo Gerard,

Als ik het goed heb, zie ik op de eerste foto van het laatste bericht een paar mooie zeilschepen.
Zijn daar nog wat betere foto's van?

Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

betere foto's van?
Hallo Hans,
Maken we er van de week toch even een paar van. met de zeilen, is de Jolly Roger, een toer boot, dacht ik.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

El Hiero

De seismic aktivieteit nabij El Hiero is nu weer aan het veranderen, tussen 18.00 op zaterdag en 09.00 op Zondag werden 15 schokken waargenomen met sterktes van 1.5 en 3.1 en op dieptes van 23 en 11Km allen in de El Golfo area in de nabijheid van El Frontera in het NW van het eiland.
Maar aan de Zuid kust in Los Calmas baai, in de nabijheid van La Restinga is de "Jacuzzi" wederom toegenomen en er is een duidelijke verandering van kleur in de vlek en ook de reuk van de gassen is verandert en toegenomen.
De 'experts" vermoeden dat er mogelijk een nieuwe vent is geopend, maar dat moet bevestigd worden door de tests uitgevoerd door de Ramon Margelef.
Opo de website http://www.tumbit.com/news/articles/418 ... unday.html
is een goede "ge-animeerde video te zien van wat zich daar allemaal afspeelt onder de grond.
Afbeelding

Op de markt in Oratrava, Noord Tenerife, werden vandaag stukken steen en lava ten toongesteld, op gevist door de Ramon Magelef. TV news, op het zelfde nieuws is te zien dat de mensen in El Hiero zich niet te veel zorgen maken, ze zitten rustig op een terrasje met een koude kletsen een rookertje.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie