Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Los Cristianos

Een speciaal voor Hans. Dit zeilschip ligt al zeker 10 jaar op de zelfde plaats, heb er nooit iemand aan boord gezien en heeft in die tijd nooit gevaren. Het is haast een ornament, het valt je niet meer op. Ik weet ook niets van het schip af :oops:
Die andere met de zeilen (foto verleden week) is wat moeilijker te schieten, tussen 10.00 en 17.00 is zij meestal aan het varen met toeristen, Pilot Whale en Bottle Nose Dolfijn excursies voor de kust. Maar we werken er aan 8)

Afbeelding

De visserij haven van Los Cristianos, er worden nieuwe steigers gebouwd, speciaal voor kleinere vissers schepen, om ruimte te maken in de buiten haven. Op de achtergrond Montagna Chayofita, Los Cristianos is er min of meer om heen gebouwd.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Hannes »

Hallo Gerard,

Bedankt voor het nemen van die foto.
In de haven van Weener lag een tijdje geleden ook zo'n schip, die is een paar keer spontaan afgeborreld.
Daarna wilde men het schip slopen, of is reeds gesloopt.
Het ziet er overigens weer mooi zonnig uit op Tenerife, beter dan bij ons hier, temp. 1,5°C, luchtvochtigheid 95%.


Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

El Hiero
Het begint zo langzamerhand op een "Soap Opera" te lijken van de TV. Het nieuws blijft veelal het zelfde, gaat de vulkaan weer slapen, of is hij zijn krachten aan het verzammelen voor een groote uitbarsting?????
Vandaag tussen 00.00 en 12.00 uur zijn er 12 schokken waargenomen op dieptes van 16 tot 23 Km diep met krachten tsssen 2.6 en 3.4 Om een of andere reden, is alles beneden 3.5 niet gevaarlijk, maar als ze ondiep zijn voelen ze het op het eiland wel.
Vogens de krant hebben de aardbevingen de ekonomie van het eiland 4 millioen euro gekost, maar er is licht aan het eind van de tunnel, de hotels zitten vol Vulkaan Toeristen en gisteren is de Finse Cruise liner Kristina Katarina Valverde binnen gelopen teneinde de pasagiers de kans te geven om de "Jacuzzi" te bekijken :o
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Los Cristianos
Vandaag is het weer niet zo bijzonder, Winderig, Bewolkt maar 23C. maar we hebben nog wat foto's met zonneschijn. Al het slechte niews over de Spaanse ekonomie, werkeloosheid, kortingen op ziekenhuis en medicijnen kosten enz. Dus moeten wij het maar een beetje vrolijk houden.

Achtergrond van de haven, het hoogst liggende witte gebouw is het nieuwe ziekenhuis in La Chayofa, zal het ooit klaar komen met al die bezuinigingen. We hebben volgende week verkiezingen in Spanje, maar er word belangrijk minder tam tam gemaakt, ik denk dat niemand het aan durft.

Afbeelding

De reddings boot van Los Cristianos, heeft gisteren even een uitstapje gemaakt naar El Hiero (toch mooi die marine traffic, je kan alles in de gaten houden)

Afbeelding


Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

El Hiero

Weinig niews vandaag. Volgens Canariesnews.com, waren er 8 schokken vandaag, tussen 00.00 en 08.33 uur, met krachten van 1.5 tot 3.2. allen in de La Frontera area. We zijn er helemaal aan gewend, maar dat betekent wel, een per uur. Op deze site een video (webcam) van de borrelende vulkaan bij La restinga, maar ja , als je een "Jacuzzi" gezien hebt, heb je het gezien. Ik had me een veel meer imponeerend schauwspel voor gesteld, maar mogelijk kijk ik te veel TV.
Totaal geen nieuws op tunbit.com/news de eerste keer zinds September 26. Het laatste news was gisteren met een interesante video van Mary Greele (USA) die er nog steeds van overtuigd is dat het eiland in twee stukken gaat vallen met de gevolgen van dien, Tsunami. Zij heeft alle aardbevingen geplot op een kaart van het eiland met dieptes en sterkte, en ja je moet toegeven, het kan.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Langs het wandelpad in Los Cristianos

Een ander zeilschip voor Hans, de "Jolly Roger" in Los Cristianos. De foto is een beetje donker, zwaar bewolkt over Tenerife maar klaar en zonnig over de zee. Dit is tiepisch voor Tenerife deze tijd van het jaar, de bewolking schuift een beetje heen en weer over het strand, het is heel normaal dat je in de zon op het strand 30C hebt en een kilometer land inwaarts, bewolkt en 22C.
De Jolly Roger, doet 3, 4 en 5 uur expedities naar de plaatsen waar de Walvissen en Dolfeinen zitten, gaat ten anker voor luch (inclusief) en zwemmen, maar pas op, vergeet je zonne kreme niet :lol: je kan lelijk verbranden :mrgreen:
Er zijn zover ik weet 3 van dit tiepe schepen, " Peter Pan" van Puerto Colon en de "Shogun" van Los Gigantes ( daar zijn de meeste Dolfeinen) Er zijn talloze ander soort vaartuigen, b.v. met glas bodems, die het zelfde doen. Ik weet niet of deze als replicas, speciaal gebouwd zijn voor dit doel of origineel zijn, dacht het laatste niet. :oops:

Afbeelding

Rincon del Marinero (Hoekje voor Zeelieden) uitsteken vis restaurant.
aan het einde van de visserij haven. Van hier gaat er een tunnel onder de haven weg door naar het La Vista strand. Het mooiste strand van Zuid Tenerife.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Brazuca »

Er was vandaag weer wat vulkanische activiteit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Hallo Dick, zo op jouw foto te zien, lijkt het inderdaad dat er 2 Vents zijn.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Hannes »

Ik weet niet of deze als replicas, speciaal gebouwd zijn voor dit doel of origineel zijn, dacht het laatste niet.
Hallo Gerard,

Ondanks dat het eventueel een replica is, ziet het er nog niet zo slecht uit, zo te zien wordt wel goed voor vertier voor de toeristen gezorgd.
Tja zonnebrand olie, op en aan het water kan men snel verbranden vooral aan zee, ik ken dat uit ervaring.
Ik heb gelukkig zelf eigenlijk geen last, maar voor de veiligheid s'zomers toch wel een flesje zonnebrand olie mee.
Een paar jaar geleden moesten wij bij Wilhelmshaven een dijk afrasteren met geteerde palen, midden in de zomer en flink heet.
We hadden een nieuweling mee, ik had hem een paar keer aangeraden zich in te smeren, maar dat vond hij niet nodig, "Jullie doen dat toch ook niet".
Vanaf zo rond 10 uur liep meneer al wat vaker naar het water om zijn gezicht met zeewater te koelen.
Rond de middag liep hij te jammeren dat hij naar huis wilde, maar we konden niet weg.
Tegen de avond had hij zijn hele gezicht onsteld, maar hij was voor eens en altijd genezen, hij is later niet weer mee geweest.
Wie niet horen wil moet maar voelen.


Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

wordt wel goed voor vertier voor de toeristen gezorgd
Dat moet ook wel Hans, dat is haast het eenige inkomen wat ze hebben. :( De groote tomaten en bananen plantages zijn bijna allemaal verkocht aan de "Ontwikkelaars" die er Hotels op gebouwd hebben. De bevolking werkt niet meer op het land maar in de toerist Industrie. Zinds de "Credit Crunch" is dat iets verandert (door werkeloos heid) In de buurt waar ik woon word er meer en meer braakliggend land ontwikkeld voor landbouw. :lol: 8)
De scheepjes zijn wel mooi getuigd, met blok en touw en worden goed onderhouden.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie