Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

“ bewijs van in Leven zijn”
Hallo Martin, zo gaat het hier ook er verandert elke dag wel wat. Eerst kon ik gewoon mijn papiertje van het pesioenfonds op het politie buro aflaten tekenen, maar op een gegeven moment weigerden de Spanjaarden een papiertje te ondertekenen wat in het Nederlands en Frans geschrevene was (daar haddeb ze natuurlijk gekijk in. Daarna geven ze, wat zij een Internationaal bewijs van in leven zijn af, in Spaans en Frans, :lol: kunnen de Nederlanders weer niet lezen. Nu met de nieuwe beheerder in meer talen gaat het een stuk beter, maar je moet nog steeds in de rij staan (wel in het zonnetje natuurlijk)
Groeten aan Hamina en ik geniet van je fotos en verhallen, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mijn wandel pad

Terug naar " mijn wandelpad " Valle San Lorenzo- La Camella, waar waren we ook alweer gebleven? oh ja
La Florida.
La Florida Bajo van Calle Solana, van hier gaat het lekker, naar beneden lopen, maar je moet later ook weer omhoog.

Afbeelding

Gezicht van La Florida op Irrigatie reservoir in Cabo Blanco en Bananen plantages in Guaza/ El Freie

Afbeelding
Groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Valle San Lorenzo - La Camella.
Landbouw,
Water reservoirs worden over heel zuid Tenerife gevonden i.v.m. irrigatie.
De agrarische kultuur in Zuid Tenerife breide zich snel uit met bananen en tomaten plantages aan de kust, nadat Teofilo Bello Rodrigues in 1914 toestemming werd verleend om een water “pijplijn” aan te leggen van zijn land in Vila Flor (1400meter) naar het land van zijn vader aan de kust in Los Cristianos. In de zestiger jaren begonen deze kulturen weer aft e nemen , de grond werd duur verkocht aan Hotel bouwers en de bevolking kon meer verdienen in de tourist industrie.( vandaag een probleem.)

Reservoir in Cabo Blanco.
Afbeelding

De “pijplijn” was een beetje een groot woord, het zijn cemente gooten die naar reservoirs overal over het eiland lopen en vandaar weer met gooten het water naar de plantages verdeelen, een pracht systeem, zonder pompen en nog gedeeltelijk in werking.
Afbeelding

Franco, die ouwe schooier, was niet zo dom als hij er uit zag, hij liet toen hij aan de macht kwam, vis ik dacht Karp, uit zetten in de reservoirs, die niet alleen de alge (die groen rotzooi) op aten maar ook de muskieten die op het water landen en tevens voedsel verstrekte aan de bevolking en Reigers.

Later nog wat meer fotos van het irrigatie systeem.

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door dita »

Gerard,
Nu weet ik weer wat meer. Je "documentaire" is leerzaam. "Keep going" zeg ik maar.
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Het fietspad gaat nog twee dagen verder en daarna gaan we een weekje, de vrouw en ik, op berenjacht in Mid Finland in Suomussalmi.
Martin zoals jij even op berenjacht gaat ben ik even een paar dagen op La Gomera (eiland naast ons) geweest, dus andere wandel paden, en heel stijl. over met de "benchijigua express", trimaran Fred Olsen, gebouwd door austa/general dynamics,
in 2003. over in 35 minuten, 42 Kn. 1291 passagiers en 431 autos, 14 crew. lat nog wel wat meer fotos zien.
Afbeelding

Afbeelding


volgende week terug naar Valle San Lorenzo - La Camella.
groeten van Tenerife , (and good hunting)
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Valle San Lorenzo
We hebben hier de hele week een "fiesta" gehad, met elke dag wat te doen, maar voornamelijk, Drinken, Eten en Dansen, in die volgorde.
Afbeelding

Met vandaag het "hoogtepunt", Fatima word uit de kerk gehaald
Afbeelding

en met dansen en eten
Afbeelding

en natuurlijk drinken
Afbeelding

naar het kruis bij de "mirador" gebracht
Afbeelding
Afbeelding

en dan weer terug naar de kerk beneeden en dan gaan we pas serieus, dansen, eten en drinken tot de vroege morgen.
Net zo iets als carnaval in Brabant :roll: maar hier is er volgende week in het naaste dorp weer een Fiesta en de week daarna weer ergens anders. Dat is waarschijnlijk de reden waarom alles langzaam gaat hier, alles ziet er wazig uit.

Groeten van een wazig Tenerife , Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Maandag, terug naar het wandelpad, Valle San Lorenzo - La Camilla

Cabo Blanco in de verte
Afbeelding

en La Florida achter me
Afbeelding

Landbouw op een berg helling valt dus niet mee, kleine stukje horizontaal maken, muurtjes bouwen en dan kan je beginnen.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Valle San Lorenzo - La Camella
Er is natuurlijk niet alleen toerisme en landbouw hier, het belangrijkste was huizen/hotel bouw.
Hier een fabriek waar bouw steenen worden gemaakt (canarie stijl) gemalen lava word met zand, cement en water gemengd daarna tot blokken geperst ( 40x30x20 ongeveer) en gedroogd in de zon.

Afbeelding

Twee jaar geleeden stond deze fabriek nog vol met bouwblokken, machines en vrachtwages, werkten 12 uur per dag, nu af en toe een een steentje voor reparatie. Er zijn zoveel leege en niet afgebouwde huizen, het spul is falliet en alles is bijna eigendom van de bank die het niet kan verkoopen.

Huizen bouw gaat hier ook wat anders dan nu in Nederland denk ik

Afbeelding
Om de paar meter word er een pilaar van gewapend beton ( zie ijzerstaven op het dak)neer gezet en de ruimte opgevuld met blokken, vloer/plafond, ook in een keer passend op de pilaaren gezet, (net als Lego.) netjes afgestreken met cement, een laag verf er over en klaar is het huis. In de ondergrondse parkeer garages van grote gebouwen zijn die pilaren een probleem, er zijn er zoveel dat je ze haast niet kan missen.

Afbeelding

Groeten van het wandel pad in Tenerife , Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Valle San Lorenzo - La Camella

Arbeiders behuizing, nog altijd bewoond ( 3 deuren)

Afbeelding



Mamoet cactus lands de weg, gaan straks bloeien.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Valle San Lorenzo - La Camella

De laatste lootjes naar La Camella, ik kan de weg terug boven zien

Afbeelding
en nu maar klimmen.
Afbeelding

Groeten van Tenerife , Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie