Her en Der op Tenerife
Re: Her en Der op Tenerife
Gerard, wij gaan jouw draadje niet verknallen met Corona perikelen, maar deze wil ik nog wel even kwijt; Die oude Griekse potjesschipper, die helaas nooit meer zijn verstandige verhalen hier kan plaatsen, die schipper heeft in 2016 een kaarsje voor mij laten branden in een prachtig bescheiden Grieks kerkje, toen had ik het nodig. Ik ben niet erg gelovig maar onderhand begin ik toch te denken dat dat geholpen heeft. Saluut Theo!
- gerard tenerife
Luchten en Wolken over Tenerife
v+d schreef:
Even nog een plaatje van sneeuw op El Teide, niet door mij gemaakt maar even geleend

dan kan deze er ook nog wel even bij, ook niet door mij gemaakt

Groeten van Tenerife, Gerard.
v+d schreef:
Houwen zo Jan, het kan geen kwaadonderhand begin ik toch te denken dat dat geholpen heeft.

Even nog een plaatje van sneeuw op El Teide, niet door mij gemaakt maar even geleend

dan kan deze er ook nog wel even bij, ook niet door mij gemaakt

een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Mwoah....
jouw plaatjes doen niet onder, hoor !
Althans: ik zie geen verschil. Je hebt een aardig fotografie-oog..
Zeggus eerlijk: krijg je daar echt rechthoekige pupillen van ??
jouw plaatjes doen niet onder, hoor !
Althans: ik zie geen verschil. Je hebt een aardig fotografie-oog..
Zeggus eerlijk: krijg je daar echt rechthoekige pupillen van ??
Oost, west...ook best
- gerard tenerife
jdbvos schreef:
Die heb ik al jaren Jan, ik zit al zinds 1996 naar computer schermen te kijken
nog wat donkere luchtjes

toch mooi als er nog wat zonlicht is

Groeten van Tenerife, Gerard
jdbvos schreef:
krijg je daar echt rechthoekige pupillen van
Die heb ik al jaren Jan, ik zit al zinds 1996 naar computer schermen te kijken

nog wat donkere luchtjes

toch mooi als er nog wat zonlicht is

Groeten van Tenerife, Gerard
- gerard tenerife
de berg achter ons huis, komt er altijd goed af

en zo doet La Camela

de berg achter ons huis, komt er altijd goed af

en zo doet La Camela

- gerard tenerife
Roque del Conde en Mojon Hospital van Los Cristianos (witte gebouw in het midden)

maar er is toch niks beter dan met een glaasje wijn de zon in de zee te zien zinken

Roque del Conde en Mojon Hospital van Los Cristianos (witte gebouw in het midden)

maar er is toch niks beter dan met een glaasje wijn de zon in de zee te zien zinken

- gerard tenerife
Vreemde tijden leven we in, temperaturen vliegen op en neer hier, nu krijgen we weer een Calima met temperaturen boven in de 20C, met een hoop zand er in. Daar dacht ik ook aan toen ik vandaag verschillende wielrenners bezig zag, zwaar ademhalen, dunne lucht, valt niet mee maar ze moeten trainen als ze wat willen presteren in een van de 3 groten.
Een slechte gewoonte word dat, fotos leenen van het net
, maar moet maar even kunnen, de Tres Roques met daar boven een mooie wolken bank.

El Teide vandaag, ook niet zelf gemaakt, de meeste sneeuw is gesmolten, dit is de zonnige zijde, maar bij het weekeend word er regen en wind voorspelt(met vallende temperaturen) dus zal er wel sneeuw vallen, hoe dan ook, wat dunne wolkjes boven Teide, daar komt de Calima aan.

Vreemde tijden leven we in, temperaturen vliegen op en neer hier, nu krijgen we weer een Calima met temperaturen boven in de 20C, met een hoop zand er in. Daar dacht ik ook aan toen ik vandaag verschillende wielrenners bezig zag, zwaar ademhalen, dunne lucht, valt niet mee maar ze moeten trainen als ze wat willen presteren in een van de 3 groten.
Een slechte gewoonte word dat, fotos leenen van het net

El Teide vandaag, ook niet zelf gemaakt, de meeste sneeuw is gesmolten, dit is de zonnige zijde, maar bij het weekeend word er regen en wind voorspelt(met vallende temperaturen) dus zal er wel sneeuw vallen, hoe dan ook, wat dunne wolkjes boven Teide, daar komt de Calima aan.

Vrienden op Gran Canaria hadden het over 45 graden in de schaduw tijdens die Calima.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
- gerard tenerife
Jinny schreef;
Na de regen van verleeden week en de Calima van heden, hadden we bijzonder goed zicht, dat komt ook niet zovaak voor,
even een foto met de telefoon, de 3 eilanden, van l-r: El Heiro, La Gomera en La Palma.

en een heel gewone dagmet wat wolkjes over een Bananen Plantage

Jinny schreef;
Ja Jinny dat gebeurt vaak speciaal in de zomer, GranCanaria ligt ook wat dichter bij Afrika en heeft het dus eerder en het ligt er ook aan hoe hoog je boven de zeespiegel woont. De zon verwarmt het zand in de lucht en stijgt dus tot een bepaalde hoogte (gewicht) en vormt een spiegel, daardoor kan de heete lucht niet ontsnappen. Het verschil tussen strand en zeg maar 1000/1500 M hoogte kan 10 tot 15 graden zijn. en in de zomer koelt het dan ook niet af in de nacht, als je overdag 46C hebt blijft het snacht tussen de 25 en 30C en voor veel mensen is dat te warm om te slapen, voor mij is het ergste als er een harde wind staat(vaak) dan is het net een Hairdryer in je gezicht. Hier op het ogenblik nachttemperatuur beneden 20C maar flinke winstoten.Gran Canaria hadden het over 45 graden in de schaduw tijdens die Calima.
Na de regen van verleeden week en de Calima van heden, hadden we bijzonder goed zicht, dat komt ook niet zovaak voor,
even een foto met de telefoon, de 3 eilanden, van l-r: El Heiro, La Gomera en La Palma.

en een heel gewone dagmet wat wolkjes over een Bananen Plantage

Die 45 graden was vd week tijdens dezelfde Calima...
Foto vd thermometer stond erbij..
Foto vd thermometer stond erbij..

Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Je wordt al begraven