Vliegmachines
Re: Vliegmachines
Tsja mooi vluchie @Gert-Jan
Ik heb ervaringen als passagier met vluchies in Yukon en Alaska met die bushpiloten jongens.
Ik kan je verzekeren dat ik toch wel menig keer met samengeknepen bilspieren in zo'n
kissie heb gezeten.
Dan voornamelijk tijdens de landingen.
Alhoewel, ook wel tijdens het opstijgen van "halen we het wel of halen we het niet".
Ook een keer in zo'n kissie gezeten met vrij forse wieltjes eronder.
Op mijn vraag waarom die wielen zo groot waren, met toch wel behoorlijke bandjes
was het nuchtere antwoord:
"We landen op het water van de rivier en gaan dan zo 'de wal' op.
Ook een keer opgestegen vanaf een plateautje, met aan het einde van 'de baan'
een afgrondje van ongeveer 200 meter.
Man man het resultaat was een duikvlucht.
Sodekenetter, ik vond het toen echt niet gezellig.
Achteraf gezien, "wel een belevenis".
Ik heb ervaringen als passagier met vluchies in Yukon en Alaska met die bushpiloten jongens.
Ik kan je verzekeren dat ik toch wel menig keer met samengeknepen bilspieren in zo'n
kissie heb gezeten.
Dan voornamelijk tijdens de landingen.
Alhoewel, ook wel tijdens het opstijgen van "halen we het wel of halen we het niet".
Ook een keer in zo'n kissie gezeten met vrij forse wieltjes eronder.
Op mijn vraag waarom die wielen zo groot waren, met toch wel behoorlijke bandjes
was het nuchtere antwoord:
"We landen op het water van de rivier en gaan dan zo 'de wal' op.
Ook een keer opgestegen vanaf een plateautje, met aan het einde van 'de baan'
een afgrondje van ongeveer 200 meter.
Man man het resultaat was een duikvlucht.
Sodekenetter, ik vond het toen echt niet gezellig.
Achteraf gezien, "wel een belevenis".
Grtn @Allen
Re: Vliegmachines
In 1990 kwam ik ook langs het "Bomber museum" in Kissimmee. Hielden zich toen bezig met het restaureren van oude vliegtuigen. Binnen stonden 2 vliegwaardige Mustangs. Met een waren ze nog bezig. Buiten lag het nodige scrap (voor mij tenminste) en een deels gerestaureerde romp van een bommenwerper.
- Bijlagen
-
- Bomber museum Kissimmee01.jpg (98.36 KiB) 1138 keer bekeken
-
- Bomber museum Kissimmee02.jpg (129.18 KiB) 1138 keer bekeken
-
- Bomber museum Kissimmee03.jpg (151.11 KiB) 1138 keer bekeken
-
- Bomber museum Kissimmee04.jpg (160.36 KiB) 1138 keer bekeken
-
- Bomber museum Kissimmee05.jpg (105.69 KiB) 1138 keer bekeken
-
- Bomber museum Kissimmee06.jpg (114.66 KiB) 1138 keer bekeken
-
- Bomber museum Kissimmee07.jpg (116.97 KiB) 1138 keer bekeken
Re: Vliegmachines
Groene romp is een Convair B-24 Liberator.
Adri
Adri
Re: Vliegmachines
Zo te zien is er nog een hoop werk bij dat museum te doen...………………
Of hebben zo'n berg "onderdelen" nog een andere functie ?.
m.v.g., Roy
Of hebben zo'n berg "onderdelen" nog een andere functie ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
De ANTONOV 225 nog eens.
En een Luxemburger met Ferrari's (Deze keer geen rode) ergens in Brazilie.
+
Re: Vliegmachines
De Antonov 225 is een Antonov 124, te herkennen op deze foto aan het kielvlak. Die heeft de 225 daar niet maar op de uiteinde van de stabilo’s.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
Bedankt Mathieu.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
De eerste vier van dertig nieuwe Dreamliners Boeing 787-9 zijn dit weekeinde overgedragen aan Qatar Airways.
Ze vlogen in een ''konvooi'', zoals op de radar foto te zien is, van de USA naar Doha in Qatar.
De andere 26 volgen in de komende jaren om zich te voegen bij de al 30 kleinere Boeing 787-8, die Qatar Airways
al in haar bezit heeft.
+
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
Hoe een Boeing Dreamliner 787-9 gedwongen wordt te landen in het "territorium"" van concurrent Airbus
=====================================================================================
De Boeing 787-9 (F-HRBE) vlucht AF-403 was opgestegen van het vliegveld van Santiago do Chili met bestemming Parijs.
Een dagelijkse vlucht, die deze keer anders zou verlopen.
Bij het binnenvliegen van het luchtruim van Paraguay moet een flinke koers wijziging plaats hebben vanwege een dichte
wolken massa in dat gebied van zuid Amerika.
+ + +
Dit had tot gevolg dat er meer brandstof verbruikt werd. Mede door de vele tegenwind duurde de vlucht anderhalf uur langer
en was er geen voldoende brandstof aan boord om Parijs te bereiken.
Er moest worden uitgeweken naar een andere luchthaven en dat werd Toulouse in zuid Frankrijk.
Daar waar de fabrieken van Airbus staan, de concurrent van de Dreamliner, die daar de A330neo en de A350XWB produceert.
Van de andere kant gezien is het wel normaal dat Airbus vliegtuigen landen in het Boeing nest van Everett-Paine Field (USA).
Daar is een bedrijf gevestigd, die vliegtuigen overspuit en logo's etc. aanbrengt.
American Airlines, Alaska Airlines en Hawaian Airlines maken daar van deze diensten gebruik.
De Franse Air France kwam dus met een Amerikaans type vliegtuig bij de daar in Toulouse door Frankrijk gesteunde
Europese vliegtuig bouwer.
Maar dat zal in de toekomst niet meer gebeuren. Air France partner KLM gaat met de Boeings vliegen met
Schiphol als thuishaven en Air France gaat met de Airbus A350 op Parijs vliegen.
De Dreamliner tankte bij in Toulouse en vloog vandaar door naar Parijs en arriveerde met 2 uur vertraging.
=====================================================================================
De Boeing 787-9 (F-HRBE) vlucht AF-403 was opgestegen van het vliegveld van Santiago do Chili met bestemming Parijs.
Een dagelijkse vlucht, die deze keer anders zou verlopen.
Bij het binnenvliegen van het luchtruim van Paraguay moet een flinke koers wijziging plaats hebben vanwege een dichte
wolken massa in dat gebied van zuid Amerika.
+ + +
Dit had tot gevolg dat er meer brandstof verbruikt werd. Mede door de vele tegenwind duurde de vlucht anderhalf uur langer
en was er geen voldoende brandstof aan boord om Parijs te bereiken.
Er moest worden uitgeweken naar een andere luchthaven en dat werd Toulouse in zuid Frankrijk.
Daar waar de fabrieken van Airbus staan, de concurrent van de Dreamliner, die daar de A330neo en de A350XWB produceert.
Van de andere kant gezien is het wel normaal dat Airbus vliegtuigen landen in het Boeing nest van Everett-Paine Field (USA).
Daar is een bedrijf gevestigd, die vliegtuigen overspuit en logo's etc. aanbrengt.
American Airlines, Alaska Airlines en Hawaian Airlines maken daar van deze diensten gebruik.
De Franse Air France kwam dus met een Amerikaans type vliegtuig bij de daar in Toulouse door Frankrijk gesteunde
Europese vliegtuig bouwer.
Maar dat zal in de toekomst niet meer gebeuren. Air France partner KLM gaat met de Boeings vliegen met
Schiphol als thuishaven en Air France gaat met de Airbus A350 op Parijs vliegen.
De Dreamliner tankte bij in Toulouse en vloog vandaar door naar Parijs en arriveerde met 2 uur vertraging.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
Qatar Airways heeft de laatste vier onlangs ontvangen Dreamliners 787-9 plus nog drie exemplaren weer teruggestuurd naar de V.S.dream liners qatar airways retour
Reden:
De toestellen zijn nog niet uitgerust met de zogenaamde Q-Suite
+ +
Boeing had voor 2019 geplend om 137 toestellen af te leveren aan verschillende luchtvaart maatschappijen. De laatste 7 zouden
die voor Qatar Airways zijn. Maar in oktober werd al duidelijk dat dit niet zou lukken.
Maar om zich aan het streefgetal van 137 te houden zonder gezichtsverlies werden de 7 toch naar Qatar gevlogen.
Wetende dat ze per omgaande terug zouden worden gevlogen.
Dus 14 lege transatlantische vluchten Victorville (Ca.) - Doha v.v.