Vliegmachines
Re: Vliegmachines
Voorop gesteld dat ik niets van vliegmachines afweet, valt het me op dat die Beluga zulke lichte landingsgestellen heeft.
Als we dit afzetten tegen een Boeing 747 of zo'n heel groot vrachtvliegtuig van Tupulev komt mij het landingsgestel van de Airbus' Beluga wel wat ielletjes over.
Wie kan hier meer uitleg over geven ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Als we dit afzetten tegen een Boeing 747 of zo'n heel groot vrachtvliegtuig van Tupulev komt mij het landingsgestel van de Airbus' Beluga wel wat ielletjes over.
Wie kan hier meer uitleg over geven ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Vliegmachines
Het ding is ontworpen voor volumineus transport hetgeen niet noodzakelijk zwaar transport betekent.
Dat Russische monster is voor zwaar transport ontworpen, verdediging of aanval materiaal zoals tanks en dergelijke zooi.
De Beluga vervoert onderdelen voor Airbus, zoals onderdelen van rompen.
Om het precies te weten zou je de specificaties moeten opzoeken daar zal het wel uit blijken verwacht ik.
Dat Russische monster is voor zwaar transport ontworpen, verdediging of aanval materiaal zoals tanks en dergelijke zooi.
De Beluga vervoert onderdelen voor Airbus, zoals onderdelen van rompen.
Om het precies te weten zou je de specificaties moeten opzoeken daar zal het wel uit blijken verwacht ik.
Re: Vliegmachines
Lijkt me een plausibele verklaring Jan.
Daar hou ik het dan ook maar op. Bedankt voor je reactie.
m.v.g., Roy
Daar hou ik het dan ook maar op. Bedankt voor je reactie.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegmachines
Klopt, de Airbus A330-743L Beluga XL heeft een startgewicht van 227 ton en en leeggewicht van 125 ton. Hij neemt dus 102 ton mee en is ruim 1800 m3 groot. Er is maar 1 toestel van gebouwd. De gewone Airbus A300-600ST Beluga is iets kleiner en neemt maar 96 ton mee. Het ruim is 1400 m3. Hiervan zijn 5 toestellen gebouwd.
Vergelijk dit eens met de Boeing Dreamlifter / Large Cargo Freighter (LCF). Die heeft een startgewicht van 364 ton en en leeggewicht van 180 ton. Hij neemt dus 184 ton mee en is 1840 m3 groot. Hiervan zijn vier toestellen gebouwd.
Vergelijk dit eens met de Boeing Dreamlifter / Large Cargo Freighter (LCF). Die heeft een startgewicht van 364 ton en en leeggewicht van 180 ton. Hij neemt dus 184 ton mee en is 1840 m3 groot. Hiervan zijn vier toestellen gebouwd.
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
Re: Vliegmachines
Hieronder is de cockpit van??????
Zie Lelijke schepen.
groeten
Jan van der Pluijm
Zie Lelijke schepen.
groeten
Jan van der Pluijm
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
Speciaal transport met een Antonov-124
-
Twee trein toestellen werden deze week in Munchen geladen in deze Antonov-124 voor transport naar Chengdu in China.
De trein toestellen zijn van het het type MAX BOGL TSB.
Elk weegt 36 ton en meet 12.6x2.8x3.7mtr
-
-
Twee trein toestellen werden deze week in Munchen geladen in deze Antonov-124 voor transport naar Chengdu in China.
De trein toestellen zijn van het het type MAX BOGL TSB.
Elk weegt 36 ton en meet 12.6x2.8x3.7mtr
-
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 jul 2020 19:41
Re: Vliegmaschines
Hallo, ik ben nieuw op dit gezellige forum.... ik heb bijna 10 jaar in de TD aan de Catalina gewerkt, en ook diverse malen mee mogen vliegen... totdat verleden jaar de Catalina Nederland moest verlaten omdat er geen geld meer was en de altijd (*uche,uche*) ruimhartige overheid ons geen geld wilde geven om de historische luchtvaart te behouden voor Nederland..... ben er nog ziek van......
Re: Vliegmachines
Ja, ik heb het debacle op een afstandje gevolgd en vindt het nog steeds onvoorstelbaar dat er geen geld uit den Haag kwam.
Jammer hoor !. Niet alleen voor het vliegtuig dat voor Nederland voorgoed verloren is, maar zeker ook voor al die mensen die voor het behoud in Nederland van dit toestel gevochten hebben.
De overheid is in de overtreffende trap gierig. behalve als er internationaal mee gescoord kan worden...........
Hoeveel Catalina's zijn er wereldwijd eigenlijk nog ?.
m.v.g., Roy
Jammer hoor !. Niet alleen voor het vliegtuig dat voor Nederland voorgoed verloren is, maar zeker ook voor al die mensen die voor het behoud in Nederland van dit toestel gevochten hebben.
De overheid is in de overtreffende trap gierig. behalve als er internationaal mee gescoord kan worden...........
Hoeveel Catalina's zijn er wereldwijd eigenlijk nog ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Vliegmachines
Ik plaats het hier, had ook bij 'Oorlogsherinneringen' gekund.
BRON: Defensie -Vliegende Hollander
Voor het artikel
>>> https://magazines.defensie.nl/vliegende ... jden_indie
BRON: Defensie -Vliegende Hollander
Voor het artikel
>>> https://magazines.defensie.nl/vliegende ... jden_indie
Grtn @Allen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
Deze woensdag vertrok voor de laatste keer een Boeing 747 van de Qantas richting de V.S. en wel de Mojave Desert.
Na het vertrek Sydney 'tekende' het vliegtuig een kangeroo op de Flight radar24 ten teken van het afscheid.