Vliegmachines
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
Up in the sky - 08/02/2021
Terugvlucht KLM 777 ‘Orange Pride’ na nieuwe problemen wederom uitgesteld
==================================================================== De PH-BVA, ‘Orange Pride’, van KLM staat al een ruime maand in Beijing met motorproblemen. Na montage van een nieuwe motor stond het toestel klaar voor vertrek, totdat er zich wederom een foutmelding voordeed.
Motorproblemen
De Boeing 777-300ER met vluchtnummer KL896 zou op 31 december van Shanghai terug naar Amsterdam vliegen. Toen het vliegtuig na vier uur vliegen zich al boven Rusland bevond, kreeg het te maken met een technisch mankement. Hierna werd besloten om te keren en het toestel in Beijing aan de grond te zetten. Het vliegtuig vervoerde alleen vracht, verder was enkel de bemanning aan boord.
Het KLM-toestel had motorproblemen, en een nieuwe motor moest richting Beijing worden gestuurd. Vanwege reisbeperkingen en quarantaineregels is er voor gekozen om geen KLM-monteurs te sturen, maar de installatie door lokaal onderhoudspersoneel uit te voeren.
Ready for departure
Na ruim vijf weken stond het toestel gepland om op 8 februari iets na middernacht weer koers te zetten richting Schiphol. Via Seoul was er met vluchten KL855 en KL892 al een crew ingevlogen naar de Chinese hoofdstad. PH -BVA zou terugkeren naar Amsterdam als vlucht KL-898. The Aviation Herald meldt dat de bemanning tijdens de push-back van de 777-300ER een foutmelding op de rechtermotor ontving, waarna het vliegtuig weer werd teruggebracht naar de parkeerplek. De crew is naar verluid niet lang daarna aan boord gegaan van vlucht KL892 terug naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat de Orange Pride nog even in China moet blijven. Wanneer het toestel nu zal terugkeren is niet bekend, maar laten we hopen dat drie keer dan scheepsrecht zal zijn…
KLM is gevraagd om een reactie te geven maar heeft hier nog niet op gereageerd.
Terugvlucht KLM 777 ‘Orange Pride’ na nieuwe problemen wederom uitgesteld
==================================================================== De PH-BVA, ‘Orange Pride’, van KLM staat al een ruime maand in Beijing met motorproblemen. Na montage van een nieuwe motor stond het toestel klaar voor vertrek, totdat er zich wederom een foutmelding voordeed.
Motorproblemen
De Boeing 777-300ER met vluchtnummer KL896 zou op 31 december van Shanghai terug naar Amsterdam vliegen. Toen het vliegtuig na vier uur vliegen zich al boven Rusland bevond, kreeg het te maken met een technisch mankement. Hierna werd besloten om te keren en het toestel in Beijing aan de grond te zetten. Het vliegtuig vervoerde alleen vracht, verder was enkel de bemanning aan boord.
Het KLM-toestel had motorproblemen, en een nieuwe motor moest richting Beijing worden gestuurd. Vanwege reisbeperkingen en quarantaineregels is er voor gekozen om geen KLM-monteurs te sturen, maar de installatie door lokaal onderhoudspersoneel uit te voeren.
Ready for departure
Na ruim vijf weken stond het toestel gepland om op 8 februari iets na middernacht weer koers te zetten richting Schiphol. Via Seoul was er met vluchten KL855 en KL892 al een crew ingevlogen naar de Chinese hoofdstad. PH -BVA zou terugkeren naar Amsterdam als vlucht KL-898. The Aviation Herald meldt dat de bemanning tijdens de push-back van de 777-300ER een foutmelding op de rechtermotor ontving, waarna het vliegtuig weer werd teruggebracht naar de parkeerplek. De crew is naar verluid niet lang daarna aan boord gegaan van vlucht KL892 terug naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat de Orange Pride nog even in China moet blijven. Wanneer het toestel nu zal terugkeren is niet bekend, maar laten we hopen dat drie keer dan scheepsrecht zal zijn…
KLM is gevraagd om een reactie te geven maar heeft hier nog niet op gereageerd.
Re: Vliegmachines
Tsja....je mag het misschien niet zeggen, dus denk ik maar weer hetzelfde als op de vorige pagina...
En ik denk nu dat er nog wat tekeningen gecopieerd moesten worden, of nog wat metallurgisch onderzoek moest worden uitgevoerd....
De storing zal wel in het electronica-systeem zitten: als je daar een "copy-pc" op aansluit, zal er wel iets fout gaan in de microvoltjes....
Die storingsmelding zal wel zijn "New device discovered" (Nieuw apparaat aangesloten)
En ik denk nu dat er nog wat tekeningen gecopieerd moesten worden, of nog wat metallurgisch onderzoek moest worden uitgevoerd....
De storing zal wel in het electronica-systeem zitten: als je daar een "copy-pc" op aansluit, zal er wel iets fout gaan in de microvoltjes....
Die storingsmelding zal wel zijn "New device discovered" (Nieuw apparaat aangesloten)
Oost, west...ook best
Re: Vliegmachines
Ik was weer wat aan het opruimen, en kwam een doc tegen met ww2-plaatjes, waarvan ook diverse vliegtuigen...
Geen idee of ik ze al eens geplaatst heb... Zo já, dan beter 2x dan niet, nietwaar ?
Geen idee of ik ze al eens geplaatst heb... Zo já, dan beter 2x dan niet, nietwaar ?
- Bijlagen
-
- Catalina Pearl Harbor a.jpg (68.13 KiB) 1263 keer bekeken
-
- Catalina Pearl Harbor b.jpg (45.29 KiB) 1263 keer bekeken
-
- Deck crew climbing up to get the pilot out.jpg (23.93 KiB) 1263 keer bekeken
-
- GERMAN V1.jpg (17.28 KiB) 1263 keer bekeken
-
- HARVS on the way in shot by a P-47.jpg (14.24 KiB) 1263 keer bekeken
-
- Italian 303 Bombers over N Africa.jpg (47.54 KiB) 1263 keer bekeken
-
- Japanese Kawanishi H8K seaplane after strafing. Kwajalein.jpg (65.96 KiB) 1263 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Vliegmachines
verder...
- Bijlagen
-
- Ju-88 loading a torpedo.jpg (29.75 KiB) 1264 keer bekeken
-
- Macchi 202v.jpg (69.13 KiB) 1264 keer bekeken
-
- Pearl Harbor planes a.jpg (57.03 KiB) 1264 keer bekeken
-
- Snow on deck. USS Philippine Sea North Pacific 1945.jpg (40.93 KiB) 1264 keer bekeken
-
- Spitfire wingtipping a V1. a.jpg (23.32 KiB) 1264 keer bekeken
-
- Squad of Rufe's at Bougainville . These things were very nimble even with the pontoons.jpg (17.92 KiB) 1264 keer bekeken
-
- The A6M2-N float plane version of the Zero.jpg (12.81 KiB) 1264 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Vliegmachines
Mooie plaatjes Jan. Staat wel een klein foutje bij de beschrijving van de 1ste foto in je laatste bericht. Het is niet een Ju-88 maar een He-115.
Re: Vliegmachines
LOL, dat krijg je met die mensen die zowel in een scheeps- als een vliegforum aktief zijn.
Adri
Adri
Re: Vliegmachines
Tsja...ik heb er gain verstaand van, dus ik plaats ze met de naam die erbij staat; ik heb die foto echt niet gemaakt...
Oost, west...ook best
Re: Vliegmachines
Dit is een JU-88, lijkt mij een totaal ander toestel...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Vliegmachines
In Noorwegen is zo'n 10 jaar geleden een He 115 geborgen uit een fjord, dat toestel wordt nu geheel gerestaureerd. Dat is te volgen op hun website: http://heinkel115.com/ Prachtig om te zien hoe het toestel weer in oude luister hersteld wordt.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Vliegmachines
KLM BOEING 777 'ORANGE PRIDE' EINDELIJK TERUG IN NEDERLAND
SCHIPHOL - De bekende ‘Orange Pride’, een Boeing 777-300ER van KLM, is na ruim 6,5 week terug in Nederland. Het toestel stond al sinds Oudjaarsdag aan de grond in Beijing, nadat het een voorzorgslanding moest maken vanwege een motorstoring.
Het toestel vertrok op 31 december 2020 van Shanghai naar Schiphol, met aan boord alleen vracht. Boven Rusland ontstond een technisch probleem aan één van de twee motoren. Daarop besloot de bemanning om te keren en een voorzorgslanding te maken in Beijing.
Er bleek een motorwissel nodig, maar door de strenge coronaregels in China ging dat niet zo eenvoudig. Ter plekke was er geen vervangende motor beschikbaar. Die moest met een vrachtvliegtuig van Schiphol naar Beijing worden overgebracht. Eigen technici uit Nederland konden er niet mee. Door de strenge inreisbeperkingen zouden die tien dagen in quarantaine moeten, voordat ze aan het werk konden gaan.
Uiteindelijk verving een lokale partner de motor, maar doordat KLM tijdelijk niet naar China vloog duurde het lang voordat er bemanning kon worden ingevlogen om het vliegtuig naar huis te vliegen. Vorige week maandag zou de terugvlucht alsnog plaatsvinden, maar er trad opnieuw een mankement op.
Zondag ondernam het toestel een nieuwe poging, en vloog ’s nachts terug naar Nederland. De ‘Orange Pride’ arriveerde maandagochtend om 6.00 uur na een periode van 45 dagen afwezigheid weer op Schiphol.
15 februari 2021 SCHIPHOL - De bekende ‘Orange Pride’, een Boeing 777-300ER van KLM, is na ruim 6,5 week terug in Nederland. Het toestel stond al sinds Oudjaarsdag aan de grond in Beijing, nadat het een voorzorgslanding moest maken vanwege een motorstoring.
Het toestel vertrok op 31 december 2020 van Shanghai naar Schiphol, met aan boord alleen vracht. Boven Rusland ontstond een technisch probleem aan één van de twee motoren. Daarop besloot de bemanning om te keren en een voorzorgslanding te maken in Beijing.
Er bleek een motorwissel nodig, maar door de strenge coronaregels in China ging dat niet zo eenvoudig. Ter plekke was er geen vervangende motor beschikbaar. Die moest met een vrachtvliegtuig van Schiphol naar Beijing worden overgebracht. Eigen technici uit Nederland konden er niet mee. Door de strenge inreisbeperkingen zouden die tien dagen in quarantaine moeten, voordat ze aan het werk konden gaan.
Uiteindelijk verving een lokale partner de motor, maar doordat KLM tijdelijk niet naar China vloog duurde het lang voordat er bemanning kon worden ingevlogen om het vliegtuig naar huis te vliegen. Vorige week maandag zou de terugvlucht alsnog plaatsvinden, maar er trad opnieuw een mankement op.
Zondag ondernam het toestel een nieuwe poging, en vloog ’s nachts terug naar Nederland. De ‘Orange Pride’ arriveerde maandagochtend om 6.00 uur na een periode van 45 dagen afwezigheid weer op Schiphol.