Vliegmachines

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 8259
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vliegmachines

Bericht door jdbvos »

Dat zijn er dus 4 ... !
Tsss :roll: Waren er maar 2 luchtwaardig, misschien ?

En die Tupulev.... "Helemaal zelf ontwikkelt, hoor: geen grammetje spionage" :lol: :lol: :lol:
Oost, west...ook best


Gert-jan
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

Re: Vliegmachines

Bericht door Gert-jan »

Om het even af te maken werden er 16 gebouwd, buiten de 4 prototypes. 7 gingen er naar Engeland en 7 naar Frankrijk.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 8259
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vliegmachines

Bericht door jdbvos »

Bedankt Gert-Jan !
Elke dag leer je weer wat !
Nooit geweten dat er zoveel waren: ik wist niet beter dan 2 !
Mooie toestellen ! Maar ik vond ze verbazend klein, zo in het echt...
Hij stond een 50 a 75 m van me af toe de motoren werden gestart. En dan blijf je echt wel effe kijken: er waren er méér die een shutteltje oversloegen...
Oost, west...ook best

Gert-jan
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

Re: Vliegmachines

Bericht door Gert-jan »

Bekijk hier het starten en landen van een Concorde. https://www.youtube.com/watch?v=1bjzoh3iQJc

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 4001
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Vliegmachines

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Luchtvaartnieuws.nl
REPARATIE GESTRANDE ORANGE PRIDE BEZORGT KLM HOOFDPIJN
klm orange pride.jpg
klm orange pride.jpg (48.55 KiB) 223 keer bekeken
SCHIPHOL - De bekende Orange Pride, een Boeing 777-300ER van KLM, staat al twee weken aan de grond in China met een motorprobleem. Het blijkt een behoorlijk karwei om het toestel van een nieuwe motor te voorzien en terug te halen naar Nederland, zo bevestigt KLM aan deze site.
Het toestel, met registratie PH-BVA, vertrok op Oudjaarsdag van Shanghai naar Schiphol, met aan boord alleen vracht. Boven Rusland ontstond een technisch probleem aan één van de twee motoren. Daarop besloot de bemanning om te keren en een voorzorgslanding te maken in Beijing.

Sindsdien staat het opvallend uitgedoste vliegtuig daar aan de grond. “Dat is langer dan normaal”, zegt een woordvoerder desgevraagd. Het toestel moet een motorwissel ondergaan, maar door de strenge coronaregels in China gaat dat niet zo eenvoudig.

Ter plekke was er geen vervangende motor beschikbaar. Die is inmiddels - in onderdelen - met een vrachtvliegtuig van Schiphol naar Beijing overgebracht. Eigen technici uit Nederland gingen er niet mee. Door de strenge inreisbeperkingen zouden die tien dagen in quarantaine moeten, voordat ze aan het werk konden gaan. “Er is voor gekozen om een contract af te sluiten met een lokale erkende provider. Dit is een gecertificeerd bedrijf (met een hangar) dat ondersteund wordt door onze lokale KLM E&M technische staf en tevens ondersteuning krijgt van onze KLM E&M experts vanuit Schiphol”.

Wanneer de Orange Pride weer terugkomt naar Nederland is nog niet bekend.

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 4001
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Vliegmachines

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Drie maal pech op rij nu bij de KLM (up in the sky.nl) 16/01/2021
747 van KLM Cargo keert boven Portugal om
KLM-Cargo-B747-Schiphol.jpg
KLM-Cargo-B747-Schiphol.jpg (59.65 KiB) 144 keer bekeken
De Boeing 747-400F met registratie PH-CKA was onderweg naar Campinas, Brazilië, maar moest boven Portugal omkeren naar Amsterdam. Het toestel is veilig geland.
Flightradar
Op Flightradar24 is te zien dat het toestel op een hoogte van 31.000 voet een 180-graden bocht maakte. Na deze bocht vloog de 747, met vluchtnummer MP7551, op een hoogte van slechts 21.000 voet richting Amsterdam.
flightradar.jpg
flightradar.jpg (21.49 KiB) 144 keer bekeken
KLM meldt dat het om een voorzorgslanding ging. Het toestel kreeg boven Spanje technische problemen. In eerste instantie werd nog geprobeerd deze aan de hand van een reset te verhelpen. Dit wilde echter niet lukken. In plaats van de lange tocht over de Atlantische Oceaan te maken, waar uitwijkmogelijkheden beperkt zijn, besloot KLM om de 747 terug te halen naar Schiphol. Hier wordt momenteel gewerkt aan het verhelpen van het probleem.

Daarnaast wilde KLM voorkomen dat een toestel op vreemd terrein stond waar reparatiemogelijkheden beperkt zijn en had de maatschappij het toestel liever op Schiphol, waar het zo snel mogelijk weer vliegklaar kan worden gemaakt.

Achter het feit dat het toestel zo laag terugvloog zit geen verder verhaal. Dit was slechts een instructie van luchtverkeersleiding en had geen verdere reden. Het toestel moest veel brandstof lozen om aan het maximum landingsgewicht te voldoen.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 8259
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vliegmachines

Bericht door jdbvos »

Die problemen met die Orange Pride zullen wel ertoe leiden dat China binnenkort eenzelfde motor in de aanbieding heeft....
Dé gelegenheid om zulke bedrijfsgegeven-'uitwisseling' te bewerkstelligen....
Zo is Iran ook aan atoom-gegevens gekomen: Kahn heeft keurig netjes een opleiding daarvoor gevolgd in NL.....

Zou ook dit weer een politiek spelletje zijn ? Zoals bij Airbus eigenlijk Fokker zou moeten staan ??
Oost, west...ook best



Plaats reactie