Wielrennen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Wielrennen

Bericht door Jos Linders »

Gerard. bedankt voor de dagelijkse verslaggeving van alle rondes dit jaar voor zover ze geheel of gedeeltelijk zijn door gegaan. Als wielerliefhebber heb ik ze uiteraard gevolgd. Nogmaals bedankt. :D

Groetjes, Jos Linders.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Wielrennen

Bericht door gerard tenerife »

Jos Linders schreef:
Als wielerliefhebber heb ik ze uiteraard gevolgd.
Dat maakt het goed Jos, er was genoeg belangstelling op het forum om door te gaan en ik ben natuurlijk ook een liefhebber :lol:
Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Patru (R.I.P)

Re: Wielrennen

Bericht door Patru (R.I.P) »

De 61e Ster van Zwolle.
Normaal markeert deze ronde de aanvang van het wielerseizoen begin maart, maar door alle corona perikelen is dat 2 keer niet doorgegaan.
Vandaag was de 194,5 km lange koers de afsluiting van het seizoen.
Het is altijd weer een spektakel om de neo-profs bij ons winkelcentrum de bocht om te zien suizen pal na de officiële start om ca.12.05 uur.
De karavaan gaat dan op weg naar Salland en net voor het bord bij Windesheim gaan ze richting Heino (in Salland :) ).
De top tien vandaag om 16.30 uur op de Ceintuurbaan.
Ster van Zwolle 16 oktober 2021.jpg
Ster van Zwolle 16 oktober 2021.jpg (291.86 KiB) 761 keer bekeken
Windesheim Salland.jpg
Windesheim Salland.jpg (80.63 KiB) 761 keer bekeken
Ster van Zwolle uitslag.jpg
Ster van Zwolle uitslag.jpg (69.89 KiB) 761 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2420
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Wielrennen

Bericht door peelander »

Dank je Paul.
Goed te lezen dat een mede Peelander tweede is geworden inZwolle.
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Wielrennen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

In memoriam: Gerben Karstens (80)

Zaterdag 8 oktober 2022 overleed op 80-jarige leeftijd de kleurrijke wielrenner Gerben Karstens.
Oud-wielrenner Gerben Karstens is op tachtigjarige leeftijd overleden in Dongen (N. Br.). Dat bevestigde zijn familie aan het ANP.
Karstens kreeg enkele weken geleden een herseninfarct.
Karstens was een van de succesvolste Nederlandse wielrenners in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw.
+
oud wielrenner gerben karstens overleden.jpg
oud wielrenner gerben karstens overleden.jpg (25.26 KiB) 544 keer bekeken
+
Hij won als amateur samen met Evert Dolman, Jan Pieterse en Bart Zoet de gouden medaille op de Olympische Spelen van 1964 op het onderdeel 100 kilometer ploegentijdrit. De in Voorburg geboren notariszoon was erkend sprinter en won etappes in alle drie de grote wielerrondes: zes in de Ronde van Frankrijk, één in de Ronde van Italië en veertien in de Ronde van Spanje. Hij is daarmee ook een van Nederlands succesvolste renners in de drie grote rondes.
Karstens reed elf keer de Tour en in de ronde van 1974 droeg hij twee dagen de gele trui. Hij nam hem na de vijfde etappe over van de latere eindwinnaar Eddy Merckx. In de Tour van 1976 was hij de snelste in de slotetappe op de Champs-Élysées van Parijs. Hij noemde dat zijn mooiste zege.
Terugblikkend op die overwinningen zei hij: “Man, ik ging zo hard. Ik leek wel een raket.”
Karstens reed toen voor de beroemde TI-Raleigh-ploeg.
Eén van zijn andere uitspraken
‘Omkijken? Dat deed ik nooit’
+
Gerben Karstens.jpg
Gerben Karstens.jpg (62.68 KiB) 544 keer bekeken
+
‘DE CLOWN’
Karstens won ook Parijs-Tours (1965) en eindigde in 1965 als tweede in de Ronde van Lombardije. In 1970 werd hij tweede in Milaan-Sanremo en in 1971 behaalde hij de tweede plaats in de Amstel Gold Race. Vanwege zijn grappen en grollen had hij als bijnaam in het peloton ‘de clown’.
Patru (R.I.P)

Re: Wielrennen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Op zaterdag 4 maart a.s. wordt met de 62e editie van de Ster van Zwolle volgens traditie het wielerseizoen weer in gang gezet.
Eens kijken of ik nog een mooi plaatje kan maken van de doortocht bij ons langs naar het fraaie Salland.
Moet ik wel op tijd terug zijn van het voetballen door de kleinzoons. :)
Nou ja anders maar naar de finish kijken op de Ceintuurbaan.
De ontknoping is ook vanaf ca 15.00 uur te volgen op TV Oost en TV Drenthe. Op Eurosport 1 worden beelden getoond die vanuit een helikopter worden gemaakt. Hier het parcours.
Parcours 62e Ster van Zwolle 2023.jpg
Parcours 62e Ster van Zwolle 2023.jpg (210.7 KiB) 405 keer bekeken
Parcours beschrijving Ster 2023.jpg
Parcours beschrijving Ster 2023.jpg (215.52 KiB) 405 keer bekeken
Groet, Paul G.


Plaats reactie