Elfstedentocht?

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Elfstedentocht?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In Sexbierum is vanmiddag een zekere Knerpstra aangehouden omdat hij op de openbare weg lallend met een fles berenburg in de hand meerdere keren luidkeels de kreet IT GIET OAN aanhief.
Als verzachtende omstandigheid wordt aangemerkt dat de heer Knerpstra de afgelopen 13 jaar Rayonhoofd in Snits was zonder dat er een elfstedentocht heeft plaatsgevonden. :)

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Elfstedentocht?

Bericht door jdbvos »

Tsja....
...als je ook dáár woont....
Sex ! Bier ! Rum !
Wát een weldadige luxe !
Geen wonder dat zo iemand lallend over straat loopt....

....en hier in Grunn'n ? Één rum ! :roll:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Elfstedentocht?

Bericht door Brazuca »

Een van de weinige keren dat ik echt dronken ben geweest was in de winter van 1978, wat ook een zeer strenge winter was.
Het gebeurde in Groningen, en na een te grote hoeveelheid Black Cat (rum) kon ik niet meer terugkomen aan boord in Delfzijl waar we aan de Akzo stijger lagen. Het had geijzeld en de taxis wilden dat ritje niet maken. Maar de politie, je grootste vriend, zeker op dat moment, was bereid om mij terug te brengen.

Maar dit jaar een elfstedenocht ? dan moet die Oostenwind wel heel lang door blijven staan.
Naar de weerkaart kijkend, zeg ik nee, dat zit er niet in...

Afbeelding
(c) KNMI
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Elfstedentocht?

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Hier in Groningen kun je terecht in Bierum en als je daar over de dijk kijkt zie je in Ostfriesland Pilsum liggen.
Harry
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Elfstedentocht?

Bericht door Hannes »

Het gebeurde in Groningen, en na een te grote hoeveelheid Black Cat (rum) kon ik niet meer terugkomen aan boord in Delfzijl
Dat was waarschijnlijk in Eenrum niet gebeurd, als ik naar die plaatsnaam kijk, gaat men daar niet al te royaal met rum om.
Voor een elfstedentocht begint de vorst wat te laat.
In Ostfriesland zegt men, dat na Maria Lichtmis (2 februari) de vos niet meer over het ijs gaat.
Als ik de weerkaart zo bekijk, ligt het centrum van het hoge drukgebied erg ver in het noorden.
Voor een bestendige weersituatie in deze streken, zou het eigenlijk meer boven Wit Rusland/Oekraine/oost-Polen moeten liggen.

Groeten, Hans.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Elfstedentocht?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Da's ook toevallig, Warffum ligt precies tussen Eenrum en Bierum. :)
Route Eenrum-Bierum.jpg
Route Eenrum-Bierum.jpg (182.68 KiB) 3208 keer bekeken
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Elfstedentocht?

Bericht door paul »

Februari 1956, de koudste maand van de eeuw!

Let wel op heren het kan verkeren,heel oude mensen weten dit nog.
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Elfstedentocht?

Bericht door Cor Leliard »

1956,moest toen in februari wacht lopen,buiten wel te verstaan en dat voor 2 uur.
Wat was het toen zeg,toen ik moest p....en kon ik hem niet meer vinden,was zeker gaan schuilen.
groeten uit en wit Breda
Cor
Il parle Il a parle
Jos Komen (R.I.P)

Re: Elfstedentocht?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

1956,
toen woonde ik als knaapje aan de Jan Gijzenkade in Haarlem.
Kon toen zo met mijn schaatsen aan de deur uitstappen om op het Spaarne richting Spaarndam te schaatsen.
Ik herinner me nog dat het ijs op het Spaarne heel hobbelig was, alsof het spontaan tijdens golfslag bevroren was. :)
Leuk dat dit opeens omhoog komt borrelen.
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Elfstedentocht?

Bericht door paul »

Ja Jos als je even op google kijkt wat er voor leuks te vinden is over winter 1956,dan komt er nog wel meer boven borrelen uit die tijd.
Je zou het haast vergeten hoe het toen ging,ook veel mooie foto vind ik zelf.
In het najaar van 56 stierf er een broer van me aan tetanus,zo blijft zo n winter toch meer in je herrinnering dan andere.
Maar of zulke winters nog bestaan?????
we gaan het wel zien.
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood


Plaats reactie