Braziel

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jacob Bothof
Berichten: 1487
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Braziel

Bericht door Jacob Bothof »

Toen je buurvrouw ging verhuizen ben je zeker wel mee verhuisd :lol:
Alle medewerkers die ons hebben laten meegenieten van het carnaval in den Brasil en elders
B E D A N K T
Ik heb er van genoten en ik hoop velen met mij :)
Vanmorgen toen ik wakker werd lag er zeker 5 cm sneeuw in mijn tuin, dus gelijk omgedraaid in
mijn kooi om nog even een beetje door te maffen tot ik met koffie werd gepord om de DW
te beginnen. :-D
Jacob

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

dick/brazil schreef: 23 feb 2020 23:45 die opmerkingen gaan aan mi zoalsj voorbij... het is misschien niet slecht op zo'n 9900 Km afstand te wonen.
Maar ja, waar je ook woont, het is overal wat .
Het blijft gelijk of je nu door de hond gebeten wordt of door de kat...
Erg fijn dat enige hier ook wonende aan de vraag voldaan hebben ,en wat plaatjes van het mooie betekenisvolle Carnaval hier neergeplempt hebben...Niks haatvolle sugesties zo als ik voorbij zag komen in Aalst.Ik zelf ben niet zo actief meer dezer dagen.....,en erg blij hier mijn oude dagen door te mogen brengen.Niks''voltooid leven'', ik val zèlf wel om als het zover is :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Braziel

Bericht door Mart Hoogedoorn »

jdbvos schreef: 25 feb 2020 16:29 Dapper van haar ! Respekt !!

als je dat allemaal bekijkt, en ziet hoe wat accentjes aan aankleding het allemaal doen, vraag je je onwillekeurig af hoe zoiets gewoon in het wild kan groeien... :lol:
LEKKER WIJFIE he Jan DB.....in het ''hooge noord'n'' mot je ze echt nu afpellen om tot dit resultaat te komen :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Braziel

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

De Policia Civil van Sao Paulo hield deze week in totaal negen personen aan betrokken bij de handel in gestolen mobiele telefoons.
Vooral tijdens de afgelopen carnavalsdagen werden honderden apparaten 'gerold' van feest gangers.
Op het internationale vliegveld van Cumbica (Sao Paulo) werden vier Senegalezen aangehouden met meer dan 500 toestellen in hun bagage.
Hun bestemming was Dakar (Senegal). Na later bleek waren het allemaal gestolen toestellen.
Geblokkeerd of niet. Aangekomen in Senegal zouden ze daar direct klaar voor gebruik zijn. Sim-kaart er in en bellen maar.
Later werden in Sao Paulo zelf nog vijf personen aangehouden, waaronder ook drie buitenlanders. Een Haitiaan, een Angolees en
een Tanzaniaan. En nog meer toestellen.
De politie wil proberen dat zo veel mogelijk rechtmatige eigenaren hun toestel terug krijgen.
+
celulares_1.jpg
celulares_1.jpg (27.19 KiB) 1622 keer bekeken
celulares_2.jpg
celulares_2.jpg (24.9 KiB) 1622 keer bekeken
Martinus
Berichten: 1006
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Braziel

Bericht door Martinus »

Dit weekend is het in verschillende Braziliaanse steden weer carnaval, 'om het af te leren' zoals mijn goede oude vader zou zeggen.
monobloco carnaval.jpg
monobloco carnaval.jpg (239.07 KiB) 1588 keer bekeken

rio.jpg
rio.jpg (215.87 KiB) 1588 keer bekeken
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Wie herinnert zich dit standbeeld nog in Santos? Op het plein van de Praça da Independência / Gonzaga
gonzaga-2.jpg
gonzaga-2.jpg (90.13 KiB) 1575 keer bekeken
Santos boulevard
santos111-2.jpg
santos111-2.jpg (115.94 KiB) 1575 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10598
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door jdbvos »

Tsja..die standbeelden... In héél midden- en zuid Amerika staat het daar vol mee...
Maar ik moet helaas voor beide foto's zeggen dat het helemaal geen belletje (meer) doet rinkelen.... :roll:
Oost, west...ook best
Jacob Bothof
Berichten: 1487
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Braziel

Bericht door Jacob Bothof »

Dat was zeker te ver vanaf de Ambuggie :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Nou, ik ging toendertijd wel vaker naar de boulevard. Vis- of garnalen eten voor ons tegen een spotprijsje. (Als sparks had je nu eenmaal meer tijd om te passagieren :roll: :wink: )

Ook wat verderop lag het Ilha de Porchat, waar toen een grote discotheek gevestigd was. Maar meestal gingen we daarna richting Rua General Camara, naar de Ambuggie-bar of soms naar de Love-story.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

santos03032020.jpg
santos03032020.jpg (154.92 KiB) 1403 keer bekeken
Gisteren is in Santos in 12 uur tijd 128 mm regen gevallen met als resultaat 10 doden, een complete chaos ...
desabamento-guarujc3a1-1.jpg
desabamento-guarujc3a1-1.jpg (160.28 KiB) 1402 keer bekeken


Plaats reactie