Zee-en andere vogels

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
peelander

Re: Zee-en andere vogels

Bericht door peelander »

Admiraliteit zeilen op de Nieuwe Waterweg
waterweg 17 05 2020 (8).jpg
waterweg 17 05 2020 (8).jpg (215.66 KiB) 166 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm

jdbvos
Contacteer:

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol:
Oost, west...ook best

HENK HERMANNS

Bericht door HENK HERMANNS »

Ik wist niet wat ik zag.Twee eenden op 't dak van mijn bureau. Van hieruit naar 'n beetje grote plassen waar veel eenden zijn is ± 1 KM. in vogelvlucht. Het viel me op dat 't mannetje heel kort bij haar in de buurt bleef en haar constant bekeek. Ik kreeg 't gevoel dat hij zich zorgen maakte over haar.Het vertrek van beide eenden heb ik niet gezien.

2 Dagen later waren ze er weer. Het vrouwtje lag op ongeveer de zelfde plaats en 't mannetje was nu veel actiever. Hij waggelde van de ene naar de andere kant van 't dak en kwam dan weer terug naar haar.Soms vloog hij weg voor enkele tellen en landde dan weer heel vlak bij haar en bleef haar weer constant bekijken. Toen ze opstond zag ik dat ze meteen haar rechter pootje introk en daardoor haar evenwicht verloor on op haar borst viel en weer ging liggen.Van 't vertrek heb ik geen foto kunnen maken omdat ik bezig was met 't rollen van 'n shaggie. Jammer jammer. De foto's heb ik gemaakt door mijn slaapkamerdeur met dubbele beglazing.
EENDEN 01 20X25-100dpi 2.jpg
EENDEN 01 20X25-100dpi 2.jpg (322.85 KiB) 92 keer bekeken
EENDEN 2 20X25 100dpi.jpg
EENDEN 2 20X25 100dpi.jpg (217.15 KiB) 92 keer bekeken

roy

Bericht door roy »

We vinden die wilde eend meestal maar heel gewoon, maar als je ze van dichtbij ziet, zijn ze eigenlijk erg mooi. :idea: ;)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Plaats reactie