Mooie plaatjes

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: Mooie plaatjes

Bericht door ArnoldW »

Voor Harry in het verre Canada een plaatje van Deventer, aan de "Iesel" en daar stond dat mannetje op het perron met zijn beroemde Deventer koek.
deventer.jpg
deventer.jpg (132.48 KiB) 7107 keer bekeken
Groet Arnold.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie plaatjes

Bericht door jdbvos »

stond dat mannetje op het perron met zijn beroemde Deventer koek
Stond dus koek uit te venten...
De venter van Deventer...
...nog altijd staat de vent er....
:-D :-D
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie plaatjes

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry in het verre Canada een plaatje van Deventer, aan de "Iesel"
Arnold bedankt voor het fraaie Iessel plaatje.
Ook al weer een poossie terug dat ik in Deventer op het perron stond, trouwens geeen koek meneer gezien. In eeen van die hoge huizen daar ergens onder die rooie pijl aan de Welle, heppik ooit heeel heel vroegaah nog eens enkele danspassen geleerd van ene TOTO Verhoeks, maar dat is verder nooit wat geworden met mij met de "plaatschoenen" :lol:
Bijlagen
Copy of deventer-ijssel3.jpg
Copy of deventer-ijssel3.jpg (157.75 KiB) 7040 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Hanseaat
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2015 19:37

Re: Mooie plaatjes

Bericht door Hanseaat »

Als we het dan toch over mijn thuishaven Deventer hebben doe ik er nog een plaatje bij.
Bijlagen
20061217_0003.JPG
20061217_0003.JPG (71.76 KiB) 6986 keer bekeken
(voorheen deventer05)
Patru (R.I.P)

Re: Mooie plaatjes

Bericht door Patru (R.I.P) »

Elk jaar begin augustus ben ik op de boekenmarkt te vinden. :-D
Gezien vanaf de verkeersbrug.

Boekenmarkt Deventer.JPG
Boekenmarkt Deventer.JPG (163.52 KiB) 6979 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie plaatjes

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Elk jaar begin augustus ben ik op de boekenmarkt te vinden
Jaa Paul......Deventer is een boekenstad, ik heb er al heel wat KG's papier vandaan gesleept en dan vaak hoopies geneuzel hier bij de douane die dan vonden dat die boeken "officieel" moesten worden ingevoerd omdat ik " handelaar" zou zijn. Kreeg ooit eens ruzie met zo'n broekie toen ik hem vroeg : " Of tie al goed lezen kon" :) :lol: TOEN werd dat mannetje ERG listig en zou z'n baas er bij halen.......ik zei:" DAT is mij allemaal om het even, IK heb niks te verbergen en IK kan niet helpen dat jij geen Nederlands kunt lezen...........maaaaaar als jij NOG langer blijft ouwehoeren ( het was 'savonds om een uur of 11 of zo!)...EN je baas erbij wilt halen, DAN bel ik mijn advokaat ( en rukte m'n celltelefoontje uit m'n zak!) en dan klaag ik je aan voor "oneigenlijk oponthoud" of woorden van die strekking........DAN is er geen weg meer terug en krijg je vreselijk spijt dat je je druk gemaakt hebt om een tas met boekies i.p.v. naar smokkelaars te zoeken van MIJN belastinggeld!.....ZEG het maaar?"......Dat broekie stond daar zogezeid "met stomheid geslagen" en zei :" Loop maar door" en tekende het reisbriefie af" ( zo'n reisbriefie moet iedere binnekomende reiziger invullen-Canadees of niet OF je wat hebt aan te geven....als je de zaak belazerd en ze pakken je gaat het geld kosten!) Ik heb dus al met die zgn. nieuwgierige douane knakkertjes te maken gehad sinds ik 18 was, en laat me niet meer door zo'n papieren tijger ambtenaartje van slag brengen over een tassie met boekies uit Deventer.........ik zorg trouwens dat ik die Boekenmarkt in Devneter helemaal misloop, anders ga ik failliet EN krijg echte ruzie met die knakkers hier! :lol: Ik heb nog een fraaie grote mooie Atlas van Nederland te koop ( uit Deventer!!!)......zo groot als een Statenbijbel en zo zwaar als een zak aardappels....is dat wat voor jou soms?? :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Patru (R.I.P)

Re: Mooie plaatjes

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hoi Harry,
Als je die Atlas voor de handel meeneemt naar Nederland stop 'm dan in je handbagage. Zo groot als een Statenbijbel, nou is dat wel een kilo of 4/5. :-D Dat scheelt weer heel wat verschoningen in je ruimbagage.
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie plaatjes

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Als je die Atlas voor de handel meeneemt etc.etc.
Ik denk zomaar dattie hier wel bij het ouwe papier terecht komt Paul, er zijn hoooopies van dit soort Wetenschappelijke Atlassen te koop zie ik, prijzen van 25 tot dik 100 Euro's. ALLES wat er in staat kun je rappido op de toverdoos vinden, dus ik ga niet met dat loodzware ding slepen, net als de eigenaar " achterhaalde techniek" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mooie plaatjes

Bericht door rspeur »

Toch zijn die ouwe boeken soms aardig om in te kijken Harry.
Zoals de schoolatlas Bos-Niermeyer uit 1939.
René
img410.jpg
img410.jpg (164.09 KiB) 6924 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie plaatjes

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Toch zijn die ouwe boeken soms aardig om in te kijken Harry.
@ R. IK verzamel al Atlassen en Zeekaarten en ander oud papier sinds " je weet wel" nog een Cowboy was :roll: ........volgens m'n dochter wordt het " vroeg of laat"........."allemaal in de brand gestoken" :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie