Woudsend, tussen de meren.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

6 mei lieten wij de Karakorum even uit, althans dat was de bedoeling.
Nadat we alles wat nodig was aan boord gesjouwd hadden en we klaar voor vertrek waren maakten we voor en achter, helaas onze 6 cilinder Kubota gaf geen krimp en dat is in 20 jaar nog niet voorgekomen. Ik had al snel bedacht dat de 8 jaar oude accu het waarschijnlijk begeven had en dat bleek zo te zijn.
Hulpstartkabels liggen ook al 20 jaar klaar voor gebruik, maar helaas is er ooit een vuilwatertank ingebouwd en zijn de huishoudaccu's naar achteren verhuisd, onbereikbaar voor de startkabels. De startaccu uitbouwen bleek een nog groter probleem omdat die achter de vuilwatertank verstopt zit tegenwoordig.
Toch wilden wij graag een stukje varen en gelukkig kwam er iemand op het idee om een noodkabel te leggen vanaf de hoofdschakelaar naar het scheidingsrelais van de accu's, met wat vonkwerk ging dat werken en onze Kubota liep weer als een zonnetje.
Het dunne kabeltje werd wel wat warm maar het hoefde maar een paar seconden stroom te leveren.
Omdat het dieseltje altijd blijft lopen zolang er koelwater en brandstof is besloten we maar een rondje om Woudsend en Heeg te varen, bootjes kijken.
Op onze sleper had ik ook nog even iets te doen en vorige week had ik de berging achterin opgeruimd, daar stond altijd een kistje met wat touw en olie.
In dat kistje mikte ik altijd vanaf het dek de kajuitsleutel opdat de beheerder indien nodig het ding kan verhalen.
Vorige week had ik dat kistje verwijderd waarschijnlijk omdat we de inhoud toch nooit gebruiken.
En ja hoor, deze reis stapte ik van de Karakorum op de sleper opende het luik en liet de sleutel vallen, dat klonk anders dan gewoonlijk.
De sleutel kwam onder in de sleper op het vlak terecht en het is nog een heel gedoe om je oude lijf door zo'n lullig mangat te laten zakken, je onderdeks krom te buigen en met je kop tussen de tanks en de schroefaskoker door net zover te bukken dat je juist de sleutel kunt oppakken.
Zover ging het prima maar terug was een eerste klas kwelling, Marieke zei: "Man waar blijf je toch en wat zie je er wild uit".
Er bleef me niets anders over dan mijn stommiteit op te biechten, nou ja er zijn erger dingen. :lol:
Op het water was het heerlijk rustig, In Heeg achter de brug lag een opduwer met een lang en ruw leven achter zich en een mooie toepasselijke naam.
Bootjes kijken altijd leuk.
We hebben de Achterhoek vlag op het hek gehesen omdat het zo rustig is in de Achterhoek dat het wel lijkt of we hier alleen op de wereld zijn.
In Friesland is het nu overigens net zo rustig.
IMG_3302w.end heeg.JPG
IMG_3302w.end heeg.JPG (124.68 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3317w.end heeg.JPG
IMG_3317w.end heeg.JPG (118.18 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3321w.end heeg.JPG
IMG_3321w.end heeg.JPG (115.11 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3323w.end heeg.JPG
IMG_3323w.end heeg.JPG (84.75 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3335w.end heeg.JPG
IMG_3335w.end heeg.JPG (174.64 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3340w.end heeg.JPG
IMG_3340w.end heeg.JPG (108.52 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3341w.end heeg.JPG
IMG_3341w.end heeg.JPG (139.38 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3343w.end heeg.JPG
IMG_3343w.end heeg.JPG (141.19 KiB) 875 keer bekeken

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

IMG_3346w.end heeg.JPG
IMG_3346w.end heeg.JPG (110.32 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3354w.end heeg.JPG
IMG_3354w.end heeg.JPG (120.76 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3356w.end heeg.JPG
IMG_3356w.end heeg.JPG (150.97 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3358w.end heeg.JPG
IMG_3358w.end heeg.JPG (127.05 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3359w.end heeg.JPG
IMG_3359w.end heeg.JPG (117.98 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3360w.end heeg.JPG
IMG_3360w.end heeg.JPG (193.65 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3361w.end heeg.JPG
IMG_3361w.end heeg.JPG (92.45 KiB) 875 keer bekeken
IMG_3365w.end heeg.JPG
IMG_3365w.end heeg.JPG (135.19 KiB) 875 keer bekeken
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door ArnoldW »

Op de laatste foto, eerst een boot van de Rijkshavendienst geweest in Rotterdam en daarna overgenomen door de Gemeentelijke Havendienst.
Groet Arnold
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Arnold, er staan nu potplanten in de kajuit dus toch een schipper die achter de geraniums wil zitten?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jdbvos »

Mooie plaatjes, Jan....
Maar voor de tijd van het jaar wel ongebruikelijk weinig drukte op het water...

Wordt straks wel ingehaald, denk ik: wij NLs mogen nergens de grens over, en in D mogen ze niks op gebied van vakantieovernachtingen maar wél de grens over, dus ik denk dat alle huurboten en alle vakantieparken wel volgeboekt zullen zijn door de oosterburen....
Waar die NLs straks naar toe moeten ???? Het zijn rare tijden....
Oost, west...ook best
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Roy »

Fraaie series foto's Jan !.
Die ex havendienst boot in Heeg, is dat niet de ex "Robert William" uit Den Helder ?.
Als dat zo is, heeft ze stand by werk in de offshore gedaan, maar meer in Den Helder gelegen dan werkelijk in de offshore gewerkt, hetgeen ook in hielt dat ze gewoon stand-by bij een op de bodem liggend kabeltje hielt...……………
Via Teerenstra is ze verkocht naar Makkum als ik het me wel herinner.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Jacob Bothof »

Jan, misschien kan je je pensioen ook nog een beetje opkrikken door je scheepje
te verhuren aan medelanders of oosterburen :D
Groet , Jacob
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Jacob, als ik zie hoe menige huurder met zijn gehuurde bootje omgaat dan denk ik niet dat verhuren een goed idee is.
Bij Le Boat hebben ze de schepen vol gehangen met fenders en nog worden de splinters eraf gevaren :D
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Gert Schouwstra »

Woudsend te koop.png
Woudsend te koop.png (404.88 KiB) 706 keer bekeken
Mocht je er naar aanleiding van dit topic zin in krijgen om in dit prachtige dorp te gaan wonen..... (ik heb verder geen belang hoor)
Gert
- Varen is Leven -
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jdbvos »

door je scheepje te verhuren
ik vrees dat mijn (zowat) zeebootje daar te ingewikkeld voor is. Zelfs m'n eigen kinderen hebben een door mij gemaakte handleiding nodig...
Maar ik zit er wel aan te denken om 'm van de hand te doen....tot nog toe niet over m'n hart kunnen krijgen...
Oost, west...ook best


Plaats reactie