Heel boos

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Heel boos

Bericht door leo-shof »

Bobo´s zijn meestal afgekeurde eikels'uit de maatschappij !

en mijn moeder zei altijd :
Als niets komt tot iets
Dan kent iets zich zelve niet.!
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Heel boos

Bericht door Bob R.I.P. »

Gemeente Bergen heeft gedeeltelijk bakzeil gehaald. De numerus clausus is van tafel, er mogen weer meer dan 100 handelaren op het terrein. Wel was het nog zo dat de spullen om half tien uit de auto gehaald mogen worden. Vandaag al om 09.20 uur. Dit wordt waarschijnlijk 09.00 uur in het volgende seizoen, gelijktijdig met de winkels. Ik ben dus niet boos.
Het is dit seizoen voorgekomen dat iemand met een vaste plaats als nr. 100 zoveel aankwam en kon omkeren. Vanwege de zelfbeheersing van de gedupeerde leeft de betrokken ambtenaar nog.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Heel boos

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Moeten ze HIER niet proberen op de zondagse rommel markten,dan breekt echt de pleuris uit. Niemand ''politiek correct hier, de bijl gaat er zo in en minstens enige autobussen in de fik :roll: Maar zulke stomme zetten doet de gemeente hier NOG niet...wonen nog niet genoeg ollanderkes hier....O Heer, laat dit zo blijven,zit voor ik het weet allerhande belastingen op te hoesten,zo als voor 5 hondjes :roll: :wink: :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Heel boos

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik ben toch nog een beetje boos. Ik kreeg zaterdag een brief van de belastingdienst met de mededeling dat ze in 2012 te veel zorgtoeslag aan mijn moeder hebben betaald. Het brave mensje is in april 2012 overleden. Nu willen ze het teveel betaalde terug hebben. Snelle Jelle. :cry: Ik hoop dat hiermee lands financien weer orde zijn. :roll:

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Heel boos

Bericht door Mart Hoogedoorn »

En dat moeten ze van de familie terug vorderen, laat ze lekker lang :oops: wachten of de pleuris krijgen, wat een misselijk zootje daar bij jullie. :oops:Het begint meer en meer ''weg met ons'' te worden.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door Hannes »

Maar...ik heb ook nog zo'n oeroud VHF-certificaat,
Jan toonde een paar bladzijden terug een VHF-certificaat, waarop Ferry het volgende antwoord gaf.
De 'marine' band loopt van 156.0 tot 162.025 MHz, bijna twee meter golflengte.
De mijne is niet meer in zo'n puike staat als die van Jan, maar dat ben ik ook niet meer, het toendertijds donkere haar begint de laatste jaren sterk te verbleken.
Nu toont mijn "Mofrikaans" certificaat dat die marine band van 156-174 MHz loopt.
Is dat van land tot land verschillend of is daar in de jaren wat veranderd?

Niet dat ik dat ding nog nodig heb, zou ik in kunnen lijsten, maar het is wel makkelijk als "nieuwsgierige Aagjes" vragen stellen die men niet per se beantwoorden wil.
Dan kan men altijd zeggen dat men aan de "zwijgplicht" gebonden is.

Groeten, Hans.
IMG_NEWA.jpg
IMG_NEWA.jpg (572.02 KiB) 1149 keer bekeken
IMG_0001_NEWA.jpg
IMG_0001_NEWA.jpg (365.97 KiB) 1149 keer bekeken
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Heel boos

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Hans ik schrok even.....dacht dat een iman mij aanstaarde :lol:Maar je bent ''goed volk'', en je baard (indien nog aanwezig0 zal nu wel grijs zijn :|
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door rspeur »

Imam? Ik dacht even dat ik wijlen kapitein Mörzer Bruyns zag..... :wink:
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door jdbvos »

Ik denk dat dat nu eveneens de Duitse variant is van Marcom-B, Hans
Kun je uitvissen of die in Duitsland nog geldig is ?
Oost, west...ook best
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Wat op het certificaat over de frequenties staat klopt wel. De internationale scheepvaart heeft de VHF Marine Band die loopt van 156 - 174 MHz toegewezen gekregen. Daarvan wordt momenteel alleen het gedeelte tot 165.025 MHz gebruikt, de rest zullen we maar als reserve zien of zijn bestemd voor eventuele toekomstige diensten.

Ik heb zonder succes gezocht of er in het lege deel van de band activiteiten zijn. Het Nationale Frequentieregister heeft ook al niets te melden over dit deel van de band dus is het inderdaad tot nu toe nog ongebruikt.

Ferry


Plaats reactie