Heel boos

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Dat van die 'metergolven' slaat natuurlijk nergens op. Je kan het hele frequentiespectrum omzetten naar metergolven dus dat is nietszeggend. De Engelse versie met 'VHF' erin klopt nota bene wel. We kunnen het blijkbaar in onze eigen taal moeilijk uit de strot krijgen. VHF zegt wel iets over frequentie- en dus ook over het meterbereik.

De VHF band is gedefinieerd als de frequentieband die loopt van 30 tot 300 MHz. De 'marine' band loopt van 156.0 tot 162.025 MHz, bijna twee meter golflengte.

Ferry

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door dita »

Ferry,
Volgens dat lijstje met de Nederlandse bijstandbedragen ben ik nu tot de conclusie gekomen dat ik de armste kombuizer ben, maar erg boos ben ik niet.
Groeten uit Finland
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Je bent niet de enige, laat dat je een troost zijn. Tja, werken loont niet of nauwelijks, het moet meer als therapie gezien worden.

Verder speelt nog dat van de Nederlandse mannen tussen 15 en 39 jaar 1,4 procent een bijstandsuitkering heeft maar dat die percentages voor minderheidsgroepen vijf tot tien maal hoger liggen.

De minderheidsgroepen bedragen ongeveer 10% van de werkende bevolking maar innen samen meer aan bijstandsuitkeringen dan de 90% autochtonen. Over scheefgroei gesproken. Het kabinet is dan ook geschokt zoals dat heet door het relatief grote beroep dat allochtonen doen op de sociale uitkeringen. Soms snap je niet dat dit schip nog steeds drijvende blijft. Het begint wel slagzij te vertonen, uit balans. Something is rotten in the State of Denmark, nou ja Denmark.....


Ferry
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (39.15 KiB) 1818 keer bekeken
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Heel boos

Bericht door K.Brouwer »

Jan,heb dit van een ander forum wat dat papieren vaarbewijs betreft. Vamex.nl schijnt laatste kwartaal 2014/ 1e kwartaal 2015 contact met je op te nemen om dit vaarbewijs gratis (!) om te wisselen. Lijkt mij verstandig om dat eens na te trekken.

Over dat "meterpapiertje" weet ik niet veel, heb zelf nog m'n "oude" RTA welke dacht ik niet geldig meer is en m'n "plastieke" Marcom A die tot
m'n dood geldig blijft 8) '

Groeten, K.Brouwer
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door jdbvos »

Tsja....ik heb ff gekeken bij Telecom, want die beheren die zend/ontvang-papieren.....
Als ik zie waar ik het altijd voor gebruikt heb, zou dat Marcom-B moeten zijn, want dat papiertje gold uitsluitend voor de binnen- EN vooral zeevaart in de ultrakortegolf (dat was toch de VHF ?), en niet voor kort-, midden- of langegolf of wát voor golf ook (afgezien de Finse Golf en de Golf van Biscaje :lol: )
Dat was in de tijd dat de SSB naar duplex ging, vlgs mij :wink: Moest die beide dingen nog leren, weet ik nog...
Kan die klas nog haast uittekenen....
Da's natuurlijk logisch als je ziet wie namens de staat ondertekende: J Sander(s?)...
Zou het Jan Sanders zijn ???? Neeeeej dan had ie wel antennetjes getekent ipv bussen Sigma verf....
Oost, west...ook best
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik heb hem nog gekend, hij leek geenszins op een ambtenaar. Hij heette inderdaad Jan Sanders maar schilderde niet. Hij was nog vrij jong toen hij baas van Kust en Scheepsradio werd. Dat was ongebruikelijk in die kringen omdat meestal de grijze kameroudste de baas bij vertrek mocht opvolgen.

Ik heb hetzelfde bij Radio Holland meegemaakt. Ik was nog geen vijf en dertig toen ik tot tweede man van RH Rotterdam werd benoemd, tevens plaatsvervanger van de baas. Ik maakte daarmee als eenvoudig techneut die frank en vrij in de buitendienst ronddartelde een paardensprong over de hoofden van allerlei bazen en baasjes heen. De verrassing was voor mij compleet net als bij veel anderen. Eigenlijk zat ik er helemaal niet op te wachten om toen al in het management te gaan zitten, ik had het 'buiten' opperbest naar mijn zin. Het gaf ook een hoop ellende met een aantal veel oudere collega's die op die post gehoopt/gerekend hadden, zich gepasseerd voelden en plotseling niet meer op 'speaking terms' met mij waren. Alsof ik het kon helpen.

Tja, bij zo'n naam komt er weer van alles bovenborrelen.......


Ferry
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Heel boos

Bericht door hrobbers »

Ik heb hetzelfde bij Radio Holland meegemaakt. Ik was nog geen vijf en dertig toen ik tot tweede man van RH Rotterdam werd benoemd, tevens plaatsvervanger van de baas. Ik maakte daarmee als eenvoudig techneut die frank en vrij in de buitendienst ronddartelde een paardensprong over de hoofden van allerlei bazen en baasjes heen. De verrassing was voor mij compleet net als bij veel anderen. Eigenlijk zat ik er helemaal niet op te wachten om toen al in het management te gaan zitten, ik had het 'buiten' opperbest naar mijn zin. Het gaf ook een hoop ellende met een aantal veel oudere collega's die op die post gehoopt/gerekend hadden, zich gepasseerd voelden en plotseling niet meer op 'speaking terms' met mij waren. Alsof ik het kon helpen.

Ik wil geen veer ergens insteken, maar ze zullen je dan wel kapabel voor die funktie hebben gevonden.
Ik vind het ook belachelijk dat voor bepaalde banen vrouwen of allochtonen de voorkeur hebben, en niet de beste persoon.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Heel boos

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zou het Jan Sanders zijn ???? Neeeeej dan had ie wel antennetjes getekent ipv bussen Sigma verf....
Het is wel de bedoeling dat je op dit topic minstens een beetje boos moet zijn, Jan.
Dus geen grapp'n en groll'n. :lol:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

hrobbers schreef:dan wel kapabel voor die funktie hebben gevonden.
Tot dat moment werd ook bij RH altijd de kameroudste in zo'n geval benoemd, dat was in die tijd overal gebruikelijk. Degene die mij benoemde was de algemeen directeur Ir. Hylkema van het hoofdkantoor in Amsterdam. En die sprak ik nota bene nogal eens tegen......


Ferry
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dus geen grapp'n en groll'n.
:mrgreen: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie