Heel boos

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

De PTT was een instituut en de postbodes stonden in hoog aanzien.
Het is leuk voor mij om dat eens van een ander te horen zogezeid. Mijn relatie met de PTT gaat min of meer terug tot mijn geboorte :lol: ...nou ja vanaf de tijd dat ik als broekeschijter in de overdekte bakfiets naar de trein mee ging met m'n Vader om "de Post" in zakken op te halen. Mijn Vader was zo iemand die " in hoog aanzien stond" en DAT is me meerdere malen verteld door "min of meer vreemde dorpsgenoten"...lang nadat hij was overleden en lang nadat ik het dorp als inwoner had verlaten, als iemand toevalliger wijze ontdekte dat ik "een zoon van Jan" was, bij een bezoek. De familie relatie met dat staats-bedrijf gaat aantoonbaar terug tot 1914 en er zijn meerdere personen in de familie met " tig" en 40+ dienstjaren bij die klub.
Het frapante....en vandaar mijn reaktie hier....is dat een neef van mij het allemaal nog heeft meegemaakt...de transformatie van de PTT naar de huidige wijze van " post behandelen"....dus ik hoor zo af en toe nog al eens wat. :mrgreen: En daaar laat ik het hier maar bij!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Heel boos

Bericht door leo-shof »

Jan lang leven de digitalisering , is niet tegen te houden hoor
Maar er gaat daar door wel een hoop arbeidsplaatsen verloren
in mijn ogen dan hoor , dat wil niet zeggen dat het ook zo is
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Heel boos

Bericht door v+d »

Leo, je boos maken over dingen waar je niets aan kunt veranderen heeft geen enkele zin, ik moest zeventig jaar worden om dat in te zien :roll:
En zie, de bloeddruk heeft tegenwoordig een acceptabele waarde en ik slaap ook lekker zonder pilletjes. :lol:
Er gaat veel vakmanschap verloren, dat is waar wat betreft het handwerk. Veel van die jonge slimme gastjes tegenwoordig redden zich echter prima en weten waar ze alles moeten halen.
De tijd dat je met de pet in de hand moest wachten tot meneer eindelijk tijd voor je had is toch redelijk voorbij, dat is winst :wink:

Hier in de Achterhoek is nog veel waardering voor het edele handwerk, de bouwvakkers hier uit de buurt werken zelfs op restauraties van Amsterdamse gebouwen.
In de ochtend vroeg de kooi uit en in de avond laat weer terug, je moet er wel wat voor over hebben maar ze verdienen goed :)

Bovendien valt het mij al een tijdje op dat de service, bij kleinere bedrijven althans, weer een acceptabel niveau krijgt en ook dat is winst.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Heel boos

Bericht door Allen »

Boos worden. :?:

Is er iets waar je niets aan kan doen: LOAT GOAN.

Is er iets waar je wat aan kan doen, maar niets aan wil doen: LOAT GOAN

Is er iets waar je wat aan kan doen en aan wil doen: NEEM DAN ACTIE EN LAAT HET NIET SUDDEREN
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Is er iets waar je niets aan kan doen
Je kunt er "altijd" wel wat aan doen......zo niet persoonlijk, DAN wel "iemand anders"...de geschiedenis is vol van positieve voorbeelden.
Maar je moet wel goed uitkijken "wie " je zulke beslissingen laat maken.........

Ook daar leert de geschiedenis ons het e.e.a........als we dat willen zien!! ( wat ik me wel eens afvraag??)

http://www.youtube.com/watch?v=FO725Hbzfls
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Heel boos

Bericht door ferryvaneeuwen »

Zoals het oude motto van Jacobse en van Es van 'De Tegenpartij' luidde: 'Geen gezeik iedereen rijk' en 'Samen voor ons eigen'........

Een bijstandsmoeder met twee puberkinderen casht maandelijks 1083 euro uitkering. Plus 297 euro huurtoeslag. Plus 72 euro zorgtoeslag. Plus 148 euro kindgebonden budget. Plus 79 euro alleenstaande ouderkorting. Plus 60 euro bijzonder kinderbijstand. Plus 168 euro kindertoeslag. Opgeteld is dat 1907 euro, en met gemeentelijke regelingen (zoals kwijtschelding van rioolbelasting en afvalstoffenheffing) ontvangt ze netto meer dan 2000 euro. Dat is een mooi modaal inkomen en die zal waarschijnlijk nooit meer aan het werk gaan.


Ferry
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (93.76 KiB) 1600 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en die zal waarschijnlijk nooit meer aan het werk gaan.
Het IS ook veel makkelijker om die ouwe zakken, die vrooegaah altijd jarenlang keurig hun dikke premies hebben betaald.........om die ouwe klanten die NOU weinig of niks meer hebben te vertellen....om die dus gewoon verder AF te knijpen........want " nog eventje volhouden" en DAN is die generatie "lastpakken" vanzelf opgesodemieterd.
"werkloos" had in mijn tijd een stigma.......( en ik realiseer me dat de wereld ietwat is veranderd, ten goede?).........ik denk nog steeds dat er niks mis is met een beetje "stigma".

Toen in de 1980tiger jaren de hele economie in Alberta in elkaar pleurde met 10.000 den banen de mist in....licht uit en deur op slot.... en ondegetekende 5000 km ging verhuizen naar z'n nieuwe baan, TOEN dacht vrijwel mijn gehele Nederlandse "relatie kring" dan die hh weer eens een ander avontuur in z'n kop kreeg :roll: ..............voor een nieuwe baaan????? Goh.....daaaar kregen ze MIJ niet voor, heb ik toen vaak gehoord!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Heel boos

Bericht door v+d »

"Heel boos" is een prachtig nieuw topic en je kunt eens fijn vertellen wat je dwars zit, alleen al daarom is het mooi :-D .
Van de meeste van ons is de houdbaarheidsdatum al aardig aan het verlopen :wink: , dus boos maak ik me niet meer en ergeren doe ik mij ook niet meer.
Het heeft geen enkele zin, de tijd dat ik werkelijk iets kon veranderen is met het toetreden tot de pensionado's voorbij. We sukkelen rustig verder en laten de organisatie van onze maatschappij maar over aan de jonge en nog enthousiaste veertigers, die het nu ook niet makkelijk hebben en het nog moeilijker gaan krijgen op alle gebieden.

Ik kon mijn eigen bedrijfje beginnen met een lasapparaat en een besteleendje, veiligheid voorschriften, lastige inspecteurs, en meer van dat gedoe, ik heb er weinig tot geen last van gehad.
Nu moeten de bejaarde fluisterbootschippers, die varen in de grachten van Zutphen, allemaal deze winter hun vaarbewijs halen ( ze varen al ruim achttien jaar).
En dat slechts omdat een inspecteur dacht kom laat ik eens naar Zutphen gaan :mrgreen: Voor een goed begrip, de grachten in Zutphen zijn niet toegankelijk voor andere gemotoriseerde vaartuigen en er zijn geen vaarwegsignaleringen, sluizen of andere zaken die enige kennis vereisen. Ik heb de schippers aangeboden dan maar voor Jan met de korte achternaam in het bootje te gaan zitten, alleen voor de verantwoordelijkheid :roll: Als de inspectie denkt dat iemand die een vaarbewijs haalt ook daadwerkelijk met een schip kan omgaan, ontbreekt het ze toch aan realiteitszin.
Het is een theoretisch examen zonder zelfs maar een enkele praktijkproef, enfin we lachen er maar om, dit is slechts een voorbeeldje van de uit de klauwen gelopen regel- en verantwoording afschuivenzucht. Gelukkig ben ik met pensioen en kan ik er om lachen, het zal je werk maar zijn :evil: :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ontbreekt het ze toch aan realiteitszin.
En daaar zit um de kneep Jan...........naast het feit dat "ze" veelal van enige werkelijke ervaring en/of " boerenverstand" volledig en geheel zijn verschoond en schijt hebben aan hoe ze "anderen" op onnodige kosten jagen!
Maar breek me het gebit niet verder los!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Heel boos

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Via Dutch News. NL

Die arme Hollanders moeten de broekriem aanhalen......vooral "ouwe broekriemen" :roll:

The Netherlands has fourth richest citizens

Tuesday 23 September 2014

The Netherlands is the fourth richest country in the world, according to the latest edition of the Global Wealth Report published on Tuesday by German insurer Allianz.

The Dutch were worth an average €71,430 each in 2013, 3.8% more than in 2012.

The assets are calculated by adding together personal savings, investment and property and subtracting debt, such as mortgages.

Only Switzerland, the US and Belgium has more wealthy citizens than the Netherlands, which rose one place in the overall ranking.

© DutchNews.nl

- See more at: http://www.dutchnews.nl/news/archives/2 ... 2guZk.dpuf
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie