Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

55 jaar op hetzelfde plaatsje met weinig uitzicht
Toch nog wel een aardig lijssie Otter, zat ik toch niet zo erg veel mis, uut ut blootuh heufd :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door peelander »

Jos Komen schreef:
Oorzaak weet ik niet
Misschien een onervaren nieuwe booteigenaar? :lol:
Dat krijg je nou, als je je eigen LIJNTJES begint :mrgreen: :shock: .
groeten
Jan van der Pluijm
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door paul »

Ik lees hier net op een ander forum, dat de kapitein na het Kaagfestival met wat drank op, nog even gas wilde geven.
Je zal hem maar tegenkomen.
Maar beste lezers ik ga even wat eten en drinken in een geweldige pub, hier in een heerlijk zonnig Ierland.
Gr Paul.
koop een boot en heb plezier tot je dood
Patru (R.I.P)

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Patru (R.I.P) »

Voor de gemoedsrust van de watersporters: het water begint alweer te zakken. :)
De vracht aan PK's van de Borneo had er gistermiddag geen moeite mee om bij Oldeneel tegen de stroom in naar boven te komen. :-D
Borneo 6-7-2016.jpg
Borneo 6-7-2016.jpg (365.45 KiB) 5192 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Denkend aan Holland zie ik breede rivieren traag door oneindig laagland gaan,
Tjaaa Jossie, nou je er over begint! :lol:

"Denkend aan Holland zie ik prachtige vette zoute haringen, eindeloos door dorstige kelen gaan" :lol:

Waar zittum dat nou in dattik zelf nooit dit soort rijmelarij bedenk :roll: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Harry schreef:Waar zittum dat nou in dattik zelf nooit dit soort rijmelarij bedenk

Dat komt, beste Harry, omdat jij veel meer denkt in bouten en moeren, in drukken en temperaturen, in toleranties van tienden van millimeters.
Wij, de navigatoren, daarentegen denken veel meer in wijdse begrippen. Dat komt omdat wij veel dichter bij de natuur staan en dan borrelen er des morgens, op de dagwacht - in sommige kringen ook de stijvelullelnwacht genoemd - als de zon de kim doet lichten en de hemel doet kleuren, al snel strofen omhoog zoals:

  • Ik ben geboren uit zonnegloren
    En een zucht van de ziedende zee,
    Die omhoog is gestegen, op wieken van regen,
    Gezwollen van wanhoop en wee:
Stel u daarnaast voor: een massinist in een zwart ketelpak dat nodig geschilderd moet worden omdat het wit erdoorheen begint te komen, poetslap en Bright Star in de kontzak en een vet sjekkie tussen de lippen. Die komt niet verder dan ...
  • Ik ben geboren in Apeldoorn
    En mijn zuster in Zierkzee.
Koks, hofmeesters en andere leden van de civiele dienst - als iemand nog weet wat dat is - hebben die gave ook. Roerend in een pan snert borrelt er mogelijk een gedicht omhoog als ...
  • Een lichaam blijft in alcohol
    Gewoonlijk jaren goed,
    Dus rep mij niet van lijfsgevaar
    wanneer ik drinken moet.
    (Simon Knepper)
En marconisten komen uiteraard niet verder dan puntdichten.

Maar zo zit dat dus Harry, met die mijmeringen van jou.
Als die religieuze vletterman nog eens even komt kijken wat er van zijn vraag geworden is, weet ie niet wat ie ziet! :-D
Over de titel van dit topic: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar, valt overigens ook nog wel iets te zeggen. Daar zitten een paar interessante discrepanties en obscuriteiten in. Maar dan zouden we off topic raken en dat mag absoluut niet.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol:
Hoe kom je er op !
Schitterend !

Ik heb dit gesprekje even op mijn Veesboek gezet, uiteraard de discretie in acht gehouden met 'zwarte balkjes over de ogen"
Ik zit verduld nog steeds met tranen in de ogen van het lachen !
Mooie manier om de dag te beginnen ! bedankt, mannen ! Chapeau, Theo !
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door v+d »

Ik ben eigenlijk wel blij met die Zuid-Afrikaanse novice schipper, het houdt ons van de straat en lachen is gezond :-D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ons van de straat en lachen is gezond
Jullie mogen mij allemaal wel dankbaar zijn voor dit "voorzetje" aan Theodorus........het moge duidelijk zijn dat de kreet "Denkend aan Hollandse Vette Haringen" een product is van zijn kroontjespen........en nu dat vertaalklussie van die Canadees er op zit en hij verder toch niks hep te doen dacht ik ........"Ik zal eens kijken of ik die ouwe in Griekenland nog an de praat kan krijgen" met enkele door mij fijntjes gekozen woorden :lol: :roll: .....en zie hier :mrgreen:
Wij, de navigatoren, daarentegen denken veel meer in wijdse begrippen
Wijdse begrippen zoals tegen een vuurtoren aan varen, of een steigertje pikken of ergens een bult kei-en :lol: .....Hou nou zogezeid ut huus een beetje bie de schuuruh schipper en de kreten wel een beetje binnen de perken :roll: en breek mien ut gebit nait los :lol: :roll:
Als die religieuze vletterman nog eens even komt kijken
Die religieuze vletten man heeft dus duidelijk nooit op Den Langen Christelijke Oliepotten Omvaart gevaarn, anders hattie ook wel enkele lessen in slap lullen gehad. Kennelijk werd er ook wel tijd aan besteed op Den Korten Baltic Hout & Zout Omvaart op de stijve lullen wacht :roll: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wie wil mee varen met onervaren nieuwe booteigenaar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik verwachtte eigenlijk dat jij nu wel inspiratie om te dichten zou hebben, Harry. :wink:
Zoiets bijvoorbeeld:

Ik ben geboren in Olst
En mijn zuster ook.


Plaats reactie