Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Wycher schreef:. Jouw inside information was dus wel juist.
Groeten, Wijcher
Iemand die Jeab kent en daar werkzaam is stuurde de boodschap.........
Misschien dat de sluiting van de beurs er iets mee te maken had dat men wachtte tot 17.00 :idea:
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Breaking news

Het stoffelijk overschot van koning Bhumibol is vrijdagmiddag overgebracht van het Siriraj ziekenhuis naar het paleis. Personeelsleden van het ziekenhuis waren de eersten die de stoet wagens voorbij zagen trekken, gevolgd door knielende militairen gekleed in smetteloos wit ceremonieel tenue en vele tienduizenden Thai die soms al uren geduldig hadden gewacht.

Afbeelding

In het paleis vindt morgen de rituele wassing plaats; vandaag gebeurde dat al symbolisch. Prem Tinsulanonda, voorzitter van de Privy Council, is aangetreden als regent nu de troon vacant is.

Afbeelding

Alle boeddhistische tempels in binnen- en buitenland hebben van de Sangha Supreme Council de opdracht gekregen gedurende een maand dagelijks een ritueel voor de koning uit te voeren.

Afbeelding
Prem Tinsulanonda, voorzitter van de Privy Council

In verschillende provincies zijn toeristische festiviteiten en festivals geannuleerd of voor onbepaalde tijd uitgesteld, zoals de Illuminated Boat Procession in Nakhon Phanom, het Yi Peng lantern festival in Chiang Mai, het Amazing Elephant festival in Surin en de Full Moon party op Koh Phangan. Nadere informatie en kledingvoorschriften op bangkok.com

Luchtvaartmaatschappijen, touragenten en exploitanten van cruises houden rekening met negatieve gevolgen voor hun bedrijfsvoering, omdat de regering alle feestelijkheden en alcohol voor 30 dagen heeft verboden. De rouwperiode van 12 maanden maakt Thailand ook minder aantrekkelijk voor toeristen.

Afbeelding
Op de foto betonen ambtenaren eer aan een portret van de koning.

(Bron: website Bangkok Post, 14 oktober)
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

14 oktober – De kroonprins heeft in een audiëntie met premier Prayut laten weten tijd nodig te hebben ‘om te rouwen’. ‘His Royal Highness would like to wait for an appropriate time.’
Gisteravond kwam de National Legislative Assembly (benoemd parlement) in een speciale vergadering bijeen.
De parlementsleden namen 9 minuten stilte in acht. Zoals wettelijk voorgeschreven zal de voorzitter de kroonprins, door de koning in 1972 aangewezen als troonopvolger, vragen de troon te bestijgen.

Jeab heeft contact met haar familie in Thailand en zegt dat de BBC is geblokkeerd en dat YouTube en Facebook Live 30 dagen uit de lucht zijn.
Zij zegt dat Prem Tinsulanonda, voorzitter van de Privy Council, bij afwezigheid van een opvolger automatisch regent wordt (wat de feitelijke situatie nu is),

De website van BankokPost meldt dat alle tv-kanalen, ook de internationale satelliet netwerken, op zwartwit uitzenden. Ze hebben de opdracht gekregen om een maand lang een door de overheid geproduceerd overzicht met beelden uit het leven van de koning uit te zenden.

Ook op de BBC, CNN en Al Jazeera is de programmering vervangen. De maatregel betekent dat de meeste mensen op de tv geen toegang hebben tot onafhankelijk nieuws. De websites van de Thaise kranten blijven hun eigen materiaal publiceren maar zonder kleur. Internet is nog steeds toegankelijk.

Inmiddels stromen uit de hele wereld condoleances binnen. Voor het Siriraj ziekenhuis, waar de koning werd verpleegd, wordt door honderden koningsgezinde Thai gerouwd. Op de social media heb ik een foto gezien van de opgebaarde koning, maar de krant en haar website tonen voornamelijk foto’s van huilende Thai, allemaal (oudere) vrouwen.

Wat het verzoek om af te zien van ‘entertainment activities’ precies betekent, weet ik niet en lees ik ook niet. Als het uitgaanscircuit dertig dagen stil zou vallen, heeft dat ernstige consequenties voor het toerisme, een van Thailand’s belangrijkste inkomstenbronnen. Een vriend uit Pattaya schrijft me: Ik heb begrepen dat alle kroegen, restaurants en toeristische attracties etc.. gewoon mogen en moeten doorgaan. Wel met respect, niet met muziek, althans niet buiten.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Social media staat op zijn kop wat de uitzending van DWDD van gisteren betreft,waar de Koning van Thailand zwaar beledigd wordt.
Veel Thaise mensen woonachtig in Nederland eisen excuses hiervoor.
De beelden zijn ook doorgestuurd naar familieleden in Thailand en die spreken er schande van.

Kijk voor het fragment bij 34.00min.

Bekijk de uitzending KLIK >>> HIER
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

"Een hondenleven in Thailand"......(1)

Op mijn reizen vanuit Pattaya reden wij vaak naar Udon Thani in het Noord-Oosten van Thailand.

Afbeelding
Provincie Udon Thani grenst aan Sakon Nakhon.
Wycher woont in de provincie Kalasin en zal waarschijnlijk zijn duit later wel in het zakje doen over dit geschreven stukje.


Ik schreef al eerder dat ik eigenlijk zo weinig mogelijk in het donker op de Thaise weg ben,aangezien er dan veel (vracht)-verkeer zonder verlichting met een slakkengang op de rechterbaan rijdt......vraag mij niet waarom men daar rechts rijdt waarschijnlijk weten zij dat zelf ook niet.


Afbeelding

Toch gebeurt het wel eens dat ik om een goede reden doorrij naar de plaats van bestemming maar ben dan wel allert op dingen die "kunnen" gebeuren.
In die omgeving zijn twee fabrieken gestationeerd die de suikerrietstengels van de boeren afnemen en waardoor s, nachts veel vrachtverkeer is die doorgaans zonder verlichting over de weg zwalken.
Vooral 1 van de eerste keren dat ik die route in de nacht reed op de onverlichte weg was ik daar niet op voorbereid en kon nog maar net een vrachtwagen met riet ontwijken die bergopwaarts niet harder reed dan 10 km/p.u. en ik met een vaartje van 80km/p.u.achterop kwam,en dit dus op de rechterrijbaan.
:?

Afbeelding

Eenmaal gewend aan deze opmerkelijke manieren van deze chauffeurs stel je jezelf daar maar op in,en na jaren valt het je niet eens meer op.
Buiten de rietladingen om tref je s,nachts nog ander vreemd vrachtverkeer aan,die trouwens met dezelfde slakkengang de weg onveilig maken.
Ik kon de eerste keer niet geloven wat ik zag in het straallicht van mijn koplampen......
Honderden ogen weerkaatsten in het licht.............


Afbeelding

Ik stuurde mijn wagen er voorbij en vroeg aan mijn vrouw Jeab wat er met die honden ging gebeuren.....
Gaan richting Sakon Nakhon,was het antwoord.......
Ik had al eens gehoord dat in Sakon Nakhon hond werd gegeten en de dieren op beestachtige wijze werden afgeslacht.....veelal voor transport naar Vietnam en Laos.
Een koude rilling rolde over mijn rug bij de gedachte wat die beesten stond te wachten

Lees zelf het stukje hieronder en bekijk de video.


Bekijk de pagina KLIK >>> HIER

Gelukkig zijn er mensen die zich voor de honden inzetten en proberen een einde te maken aan deze misselijkmakende handel.....
Kom hier later op terug.


Afbeelding


"Een hondenleven in Thailand"......
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Wycher schreef:Bouwen in Thailand (1)

Hi Ron, wederom en fraai stukje proza waarvoor onze dank.
Zag laatst een boedha beeld in aanbouw, zeker dertig meter hoog en alleen een paar bamboe stokken als stelling om op te werken. Aan de buitenkant wel te verstaan en een BB loopt niet recht omhoog.
Sorry voor de late reactie Wycher,maar kom nu pas de foto's tegen die ik al een tijdje zocht...........
Something like this..?.. :wink:
Ik heb die foto's in 2009 ergens in de Isan genomen maar weet niet meer precies waar dat was.
Kan het niet aan Jeab vragen momenteel want die is naar de Thaise Tempel in Purmerend.
Misschien weet jij of jou vrouw wel de locatie?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Hoe is het mogelijk dat die mensen daar kunnen werken. Als ik de foto zie zou het de Boedha in aanbouw kunnen zijn op de randweg in KohnKean. Maar ze lijken allemaal op elkaar. Zal het Tou vragen als die weer opduikt want die is ook naar de tempel geweest i.v.m. beëindiging van de vasten tijd. Zo noem ik het maar even. Ze is nu met vriendinnen aan het napraten, bij een hapje en een drankje neem ik aan. Als ze het weet melden we dat natuurlijk.
Groet, Wycher
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Wycher schreef:Hoe is het mogelijk dat die mensen daar kunnen werken. Als ik de foto zie zou het de Boedha in aanbouw kunnen zijn op de randweg in KohnKean. Maar ze lijken allemaal op elkaar. Zal het Tou vragen als die weer opduikt want die is ook naar de tempel geweest i.v.m. beëindiging van de vasten tijd. Zo noem ik het maar even. Ze is nu met vriendinnen aan het napraten, bij een hapje en een drankje neem ik aan. Als ze het weet melden we dat natuurlijk.
Groet, Wycher
Ondertussen is Jeab al weer twee keer terug geweest........1e keer "telefoon vergeten"....5 minuten later "worsten vergeten"....... :lol:
Heb maar niet te veel afgeleid om te vragen waar de locatie is,anders krijg IK nog de schuld van "het vergeten"..... :idea:
Fijne dag verder Wycher,alhoewel het al weer opschiet dat de avond valt bij jou. (14.10)

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

"Een hondenleven in Thailand"......(2)

Afbeelding

Als je een beetje een dierenhart hebt, dan zal dat in Thailand regelmatig gebroken worden.
Want aan zwerfdieren geen gebrek. Maar pas op met de zwerfhonden van Thailand.
Ze kunnen gevaarlijk zijn.
Je ziet er eentje hinken, hij heeft pijn aan achterpoot,hij trekt er een beetje mee.....


Afbeelding

Meelijwekkend roep je hem aan. Een Thai begin van een afstandje naar je te roepen en wild met zijn armen te zwaaien,je slaat er geen acht op en loopt op het arme beestje toe.
De Thai trekt een sprintje en geeft de hond een trap, die jankend wegspringt en zich uit de voeten maakt. Je bloed begin te koken. Wat een barbaar, wat denkt hij wel. Je beeld van de Thai is voorgoed bijgesteld. Het zijn dierenmishandelaars die hun honden eten.
Ik kwam al snel achter de waarheid......


Afbeelding
Op de begraafplaats In Phangkon kwam ik erachter dat het inderdaad gevaarlijke beesten zijn toen een roedel honden om Kevin heen gingen staan en hun tanden al grommend lieten zien.
Met een stok heb ik de grootste een mep gegeven waarna het ploegje er vandoor ging.


Afbeelding

Dus de Thai had mij waarschijnlijk door zijn trap naar de hond een paar hechtingen en een ziekenhuisbezoek bespaard. Of misschien zelf het leven gered.
Elk jaar komen er tientallen mensen om het leven door aanvallen van straathonden. En dan niet alleen van de beten, maar ook van rabiës (hondsdolheid).
Onze huisdieren zijn namelijk gewend aan hun luxeleventje en zijn hun baasje daar dankbaar voor.
In Thailand, en zeker op het platteland, worden honden gebruikt voor de bewaking. Ze worden zelfs vals gemaakt.


Afbeelding

Iedere dag als je met de auto onderweg bent zie je wel een paar dode honden op de weg liggen die aangereden zijn.
Mijzelf is dat ook overkomen toen wij uit Chianrai vertrokken en onderweg gingen naar Pai.

Afbeelding

Een vierbaansweg waar ik aan de rechterkant reed en ik in de verte al een grote hond zag lopen ter grootte van een Duitse herder.....
De weg werd gescheiden door een betonnen vangrail en kon de hond dus nergens naar toe.

Hij liep weer terug naar de derde rijbaan richting kant van de weg maar werd bijna geschept door een auto..........
Door de schrikreactie achteruit kwam hij op mijn rijbaan terecht en knalde op de koeienvanger voorop mijn auto en seconden later verdween hij onder mijn wielen..........boemboem......
In mijn achteruitkijkspiegel zag ik mijn achterligger uitwijken waarna hij tegen de betonnen afscheiding reed en het achteropkomend verkeer op de andere rijbanen ook op elkaar knalden.


Kijk eens hoe er zo maar een ongeluk kan gebeuren door een hond KLIK >>> HIER

Er zijn volgens de laatste gegevens ongeveer 8,5 miljoen honden in Thailand waarvan er 700.000 zonder baasje leven. Een deel ervan wordt gevangen en naar een asiel gebracht waar er maar weinig een baasje vinden. Van de 700.000 honden, en hier begint de ellende, heeft 60% rabies ofwel hondsdolheid. Daar zit het gevaar in voor mensen.

Een beet van een niet aan mensen gewende hond met hondsdolheid, kan in potentie tot zeer zware gevolgen leiden, zelfs tot de dood. Een beet van een hond moet dan ook nooit licht worden opgevat en vraagt echt om een bezoek aan een ziekenhuis of minstens een dokter


"Een hondenleven in Thailand"......
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Bedrijven met Nederlandse roots in Thailand..(1)

Denk dat Mammoet voor de meeste Nederlanders hier wel een begrip is :idea:
Kwam er toevallig een tijdje geleden langs.

Foto,s onder:Mammoet Thailand Rayong.


Afbeelding

Afbeelding

Wilde op het terrein een paar foto,s maken,maar werd door de portier niet goedgekeurd na een telefoontje naar zijn chef.
Mocht wel een afspraak maken voor later een rondleiding,en heb mijn visite-kaartje achter gelaten voor een Engelse heer die waarschijnlijk daar de scepter zwaait over een bepaald deel van hun transport-tak.


Afbeelding

Bedrijven met Nederlandse roots in Thailand...
Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten