Opmerkelijke berichten

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door leo-shof »

Ja ik pik wel eens een weekendje
Is goed verzorgd hoor , je krijgt er alles op zijn tijd , en je hoeft er zowat niks voor te doen
1 knipoog.jpg
1 knipoog.jpg (5.21 KiB) 3043 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

deventer05

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door deventer05 »

Nou mijne heren, ik kan jullie één ding vertellen: ik ben vrij vaak in gevangenissen geweest. ( nééé: in uitoefening van mijn beroep'! :x ) En ik slaakte iedere keer een zucht van verlichting als ik er na een paar uur weer uit was. Ondanks al jullie mooie beweringen van "net een hotel", e.d. En dan heb ik het over Nederlandse gevangenissen. Over gevangenissen in Afrika en Oost-Europa zwijg ik maar liever.

Je kunt in de Ritz verblijven, maar wat als je er niet uit mag en het vooruitzicht hebt dat je er nog jaren, en misschien zelfs je hele leven moet blijven? En de afwas moet doen, en steeds om 11 u naar bed moet, en je je regelmatig in je kont moet laten kijken of je er drugs in verstopt hebt?
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Jan Sprong »

Ik ben wel is naar open dag geweest in Heerhugowaard en Vught, m'n dochter werkte op de gevangenisboten van Zaandam ,als verpleegkundige,maar was toch weer blij dat ik er weer uit was. Ook het museum van Veenhuizen wezen bezoeken en was toch wel onder de indruk van het gevangeniswezen.
groet Jan
Bijlagen
isoleercel.JPG
isoleercel.JPG (154.26 KiB) 4070 keer bekeken
apotheek gevangenis.JPG
apotheek gevangenis.JPG (236.46 KiB) 4070 keer bekeken
cellengang.JPG
cellengang.JPG (258.82 KiB) 4070 keer bekeken
deventer05

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door deventer05 »

Ik neem aan Jan dat deze foto's genomen zijn in het Ritz Hotel Veenhuizen? :?: :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10600
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door jdbvos »

Soms denk je wel eens dat je alles gezien of gehoord hebt.....
't Is een beetje een lange zit, maar kijk maar eens hier ! Zó gaat dat in Peru
Verbazingwekkend ! :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Jan Sprong »

Nee deventer05,inhet museum bij Veenhuizen.
Wel leuk voor een uitje.
groet,Jan
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Bob R.I.P. »

Veenhuizen een leuk uitje? Hangt er vanafvwie je als gids krijgt. Ik ben daar eens op bezoek geweest en hadden daar een rondleider een voormalige bwaker, die, dat bleek uit zijn verhaal, er een waar genoegen in heeft gehad om de gevangenen te vernederen. Tot slaan aan toe.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Harry G. Hogeboom »

bwaker, die, dat bleek uit zijn verhaal, er een waar genoegen in heeft gehad om de gevangenen te vernederen. Tot slaan aan toe.
Geef mensen "macht" EN ............ "de ware aap komt uit de mouw".............

De geschiedenis barst van de --- vaak griezelige---voorbeelden.

PS. Een kennelijk waar gebeurt " sterk verhaal", als volgt:
Mijn vrouw en ik lopen in een supermarkt met elkaar in het Nederlands te klassineren en worden aangeschoten door "een Engelstalige vreemde" die ons vraagt OF we soms Nederlanders zijn en ons verteld dat hij het " geluid van de taal" herkende omdat hij op een Canadese basis in Labrador veel met Nederlandse piloten had gewerkt die daar met hun voor niks nie bang nie vliegtuigen trainden....zodoende zogezeid!

Vervolgens ontwikkeld zich een sociaal praatje over van alles en nog wat en zijn veelal zeer positieve ervaringen met die Nederlanders t.o.v. ander volk dat daar ook met hun vliegmachientjes de lucht onveilig maakten.
Zo vertelde hij dat er een Nederlandse Prins was, die daar OF op bezoek OF ook trainde.....dat weet ik niet meer.....en die een soortement afscheids toespraakje hield om te bedanken voor "alle goede zorgen" of weet ik veel!!

In die bewuste toespraak had hij de typisch Nederlandse kreet " de aap kwam uit de mouw" letterlijk vertaald met " the monkey came out of the sleeve"............waarop ALLE Engelstalige aanwezigen zich op het hoofd krabden en zich afvroegen WAT die gozer in vredesnaam daarmee bedoelde!! :lol:

Aldus van een van de aanwezigen!!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door rspeur »

Sinds wanneer zijn Van Gaal of Cruyff prins??? :lol:
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
deventer05

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door deventer05 »

Harry G. Hogeboom schreef:
In die bewuste toespraak had hij de typisch Nederlandse kreet " de aap kwam uit de mouw" letterlijk vertaald met " the monkey came out of the sleeve"............waarop ALLE Engelstalige aanwezigen zich op het hoofd krabden en zich afvroegen WAT die gozer in vredesnaam daarmee bedoelde!! :lol:

Aldus van een van de aanwezigen!!!
Here breaks me the wooden shoe ! :shock: Those stupid guys simply had not in the holes what was meant... :!: And then the boat had arrived, Harry?


Plaats reactie