Rederij van Ommeren
van Ommeren
Roy,
Even over de ellerman luiken deze rollen de pontons die verschillen in maten overelkaar heen. De eerste vier daar komt dan weer de volgend vier overheen en deze zijn in breedte dezelfde maat maar de lengte is
groter.
Gr. Joop
Even over de ellerman luiken deze rollen de pontons die verschillen in maten overelkaar heen. De eerste vier daar komt dan weer de volgend vier overheen en deze zijn in breedte dezelfde maat maar de lengte is
groter.
Gr. Joop
gezocht
gezocht colegas van ommeren en dock expres 1982 tot 1998 onder andere ids vd werf arie koster gerrit miedema lange uit landgraaf kleine patrick luck uit sneek 2e wtk ivar wijker en iedereen die mij kent uit die tijd namen schepen wieldrecht waardrecht woensdrecht meerdrecht dockexpress20 morelos oaxaca en de deltadrecht linea mexicana
dekjongen matroos onder de gage volmatroos gg2 gg1 scheepstechnicus oja ook nog een reis handlanger met piet braam op de meerdrechtJos Komen schreef:Hallo Arie,
Bij het zien van jouw naam zie moet ik meteen denken aan Port Said, als er een Nederlands schip passeerde:
"Zijn er nog Scheveningers aan boord???"
Maar wat was jouw functie aan boord?
All the best
Jos
Van Ommeren
Wekelijkse uitstap georganiseerd door de werf N.K.K. tijdens de aanbouw van het "ms ZWIJNDRECHT"
Bovenste rij :
1ste van links ; 1ste Stuurman :MOL
4de van links ; Hwtk A.Verheijden
2de van rechts ; Toezichthouder; Maarten Schol
3de van rechts; Toezichthouder; Magerij
4de van rechts; 2Wtk Moerland
mvg
Alfons
Bovenste rij :
1ste van links ; 1ste Stuurman :MOL
4de van links ; Hwtk A.Verheijden
2de van rechts ; Toezichthouder; Maarten Schol
3de van rechts; Toezichthouder; Magerij
4de van rechts; 2Wtk Moerland
mvg
Alfons
Re: gezocht
Hoi Arie,arie pronk schreef:gezocht colegas van ommeren en dock expres 1982 tot 1998 onder andere ids vd werf arie koster gerrit miedema lange uit landgraaf kleine patrick luck uit sneek 2e wtk ivar wijker en iedereen die mij kent uit die tijd namen schepen wieldrecht waardrecht woensdrecht meerdrecht dockexpress20 morelos oaxaca en de deltadrecht linea mexicana
Je naam komt me wel bekend voor, maar ik weet niet meer of we ooit samen gevaren hebben.
Heb zelf van 1984 tot 1989 bij Van Ommeren en Dock Express gevaren.
Ik heb net als jij ook op de Meerdrecht gevaren als handlanger samen met Piet Braam.
Hier nog wat namen van mensen waar ik mee heb gevaren: Arie de Ruiter, Frank Schnitker, Klaas de Reus, Ids van de werf, Bertus van Dijk, Gerrit Miedema, Piet de Wit, Sjaak Mertens, Ivar Wijker, Gab Schermer, Huub Kosir, Toon Rozenburg, Heinz Laurentsen.
Gr, Ron de Haan
Van Ommeren
Van Ommeren Schepen welke waren uitgerust met DOXFORD Motoren
DUIVENDRECHT: 1950, Tanker, 4 cilinder Doxford, 2800 PK.
KIELDRECHT: 1950, Vrachtschip, 5 cilinder Doxford 5200 PK.
LOOSDRECHT: 1950, Vrachtschip, 6 cilinder Doxford 6800 PK.
PENDRECHT: 1953, Tanker, 6 cilinder Doxford 7350 PK
Zij waren van het type LB of LBD met het "common rail"
DUIVENDRECHT: 1950, Tanker, 4 cilinder Doxford, 2800 PK.
KIELDRECHT: 1950, Vrachtschip, 5 cilinder Doxford 5200 PK.
LOOSDRECHT: 1950, Vrachtschip, 6 cilinder Doxford 6800 PK.
PENDRECHT: 1953, Tanker, 6 cilinder Doxford 7350 PK
Zij waren van het type LB of LBD met het "common rail"
- Ron Bebelaar
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 28 okt 2005 20:56
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Voormalige M-drecht in Kaohsiung
Op Google Earth vermoedelijk een voormalige M-drecht (1978) van Van Ommeren Shipping ontdekt in de haven van Kaohsiung, Taiwan. Wellicht kunnen vroegere opvarenden van deze schepen mijn constatering bevestigen. Herkenningspunten: de brede piggy-back luiken, de kraan locaties, de lange uithouder op de jib van kraan 3 om deze tegen de opbouw te stuwen.
http://members.chello.nl/r.bebelaar
mvg
Ron Bebelaar
http://members.chello.nl/r.bebelaar
mvg
Ron Bebelaar
Re: Voormalige M-drecht in Kaohsiung
Hallo Ron,Ron Bebelaar schreef:Op Google Earth vermoedelijk een voormalige M-drecht (1978) van Van Ommeren Shipping ontdekt in de haven van Kaohsiung, Taiwan. Wellicht kunnen vroegere opvarenden van deze schepen mijn constatering bevestigen. Herkenningspunten: de brede piggy-back luiken, de kraan locaties, de lange uithouder op de jib van kraan 3 om deze tegen de opbouw te stuwen.
http://members.chello.nl/r.bebelaar
mvg
Ron Bebelaar
Aan het schoorsteenmerk te zien is het op dat moment geen "Van Ommeren" M-schip meer, maar misschien een ex "M-schip" na de verkoop.
Het lijkt er wel op.
Waarschijnlijk zijn er in Zweden ook soortgelijke schepen gebouwd voor andere rederijen.
Wat de ondersteuning van kraan 3 betreft, was deze m.i. ook gewoon op een stoel, geplaatst aan de achterkant van ruim 7 en niet tegen de opbouw.
Deze stoel werd wel eens weggehaald tijdens laden en lossen als hij in de weg stond.
Hier is dat misschien beter te zien:
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... &start=176
Als een jib tegen de opbouw zeevast wordt gezet weet ik alles van.
Op het "ms OXACA" (later meen ik "Dordrechr genoemd) was dat voor één kraan wel zo, die stoel zat aan de buitenkant naast mijn slaaphut.
Bij werkend schip was dat een hels lawaai, zodat ik een andere slaapplaats moest opzoeken.
Men heeft dit opgelost door voor vertrek steeds een hoop vet op het draagvlak aan te brengen, wat duidelijk een verbetering gaf.
mvg
Alfons