Posters Scheepvaart

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Gebruikersavatar
frans52
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 nov 2004 09:57
Locatie: Betekom

Bericht door frans52 »

Afbeelding[/img]
Afbeelding[/img]
Afbeelding[/img]
Afbeelding

jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Nog een mooie aanvulling Frans, eentje zelfs met politieke lading??

Katanga was toch het gedeelde Kongo, toen er mot was daar??
Daar weet jij als Belg zeker meer van...
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Jannuh heeft de zoekmachines op zijn site ook weer aangepast, dit geldt ook voor de posters, en ook wel zo makkelijk voor de diverse forums.
Is wel zo makkelijk om deze link[middels een snelkoppeling] op je bureaublad te zetten, want vanuit hier kan je naar alle beschikbare forums.
http://80.126.138.173/forum/html/index.htm
_________________
groetjes ruud
Gebruikersavatar
frans52
Berichten: 252
Lid geworden op: 05 nov 2004 09:57
Locatie: Betekom

Bericht door frans52 »

jannuh schreef:Nog een mooie aanvulling Frans, eentje zelfs met politieke lading??

Katanga was toch het gedeelde Kongo, toen er mot was daar??
Daar weet jij als Belg zeker meer van...
Jannuh
De Congo is en blijft het problemen kind van Belgié en beterschap zit er niet in.
Als je terug gaat naar de jaren 50 en 60 en en zelfs 93 en 94,eigenlijk begrijp ik de uistpraak van onze minister van BZ dat ze in Congo niet bekwaam zijn het land te besturen.
Als mijn zoon eind 93 is thuis gekomen na een half jaar Somalié moest hij begin 94 terug weg voor de miserié met de heer MOBUTU ze zijn toen weer een half jaar weggeweest,en hebben ze toen die 10 collega's van mijn zoon afgeslacht.
In Leopoldstad zijn in de jaren 60 ook familieleden van mij daar afgeslacht.

frans52
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

up
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Congo

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Frans 52

Ja een trieste zaak die Congo, maar de geschiedenis van de Congo en het beleid van Belgie, of moet ik zeggen Koning Leopold?? in het begin van de vorige eeuw was niet om over "naar huis te schrijven"
Toen ik in m'n jonge jaren op den langen omvaart "rond Afrika voer" en links en rechts rondkeek en me OOk een beetje (alleeeen maar een beeeeetje!) verdiepte in de Koloniale geschiedenis, toen begon ik me, waar ik ook kwam!! al snel te schamen tot het "blanke ras" te behoren!!!

Vroeger op school hadden we een "bullie" en daar kregen ondergetekende en m'n vriendjes net zoveel van op de donder als het die betreffende knakker maar uitkwam, TOTdat we met een paar jongens de koppen bij elkaar staken!! TOEN was het afgelopen en ik heb me al vele jaren afgevraagt, het mag een wonder heten dat we hem toen NIET doodgeschopt hebben, maar het was er dicht bij!!!
In het Engels zegt men:
"What goes UP, MUST come down!"

Meestal is het zo dat "als het naar beneden komt" de personen die het "opgegooid hebben" al weer lang weg zijn en DUS de verkeerde mensen het op de kop krijgen! Klinkt dit bekend in Irak???

Triest maar WAAR!

Maar dit is een site over posters en NIET over politiek!!Maar zo gaat het soms "In de Kombuis" :roll: :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Het is alweer een tijdje geleden, maar we hebben er weer ruim 800 posters bijgezet, en zijn nu op 5250 stuks, ja er zullen wat dubbele bijzitten, maar ja die krijg je er gratis bij :wink:
Jannuh weer bedankt voor het plaatsen.Nu maar gauw weer gaan kijken, want er zitten weer beauty's bij.

http://80.126.138.173/posters/index.htm

groetjes ruud
Gebruikersavatar
Joop Klaasman
Berichten: 15515
Lid geworden op: 02 aug 2005 18:41
Locatie: Barendrecht

Bericht door Joop Klaasman »

Hier nog wat aardige posters

Afbeelding
Afbeelding
Een geelrode avond
Damp stijgt op vanuit de bergen
De zee klotst tegen de kust
De mens komt en gaat als ijle lucht
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Posters scheepvaart

Bericht door Ton Pekel »

Tijdens een bezoekje aan het Spoorwegmuseum ( aanrader voor stoomliefhebbers) vorige week nog een leuke poster geknipt van Mei 1914.

Afbeelding

Poster hing achter glas met weinig kunstlicht dus moest ik wat friemelen
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Deze tegel heb ik onlangs gekocht.
Hij is niet origineel en ik weet niet eens of die maatschappij bestaan heeft.
Iemand een idee ?
Gr. Arie.
Afbeelding


Plaats reactie