Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
varen in het verre oosten
Frank.
Hoe krijg je ze bijelkaar Inderdaad iets unieks! En daar sta jij dan,nu weer als enige, met een "niet"zwarte bril Ken verder alleen Nico Steenbergen en Sjoerd Vellinga.Wat ik me afvraag waarom er drie 5e WTK'S aan boord waren en één leerling; was er zoveel werk te doen?
Op 1 jan.1971 zag het plaatje er heel anders uit op de Straat Colombo:
HWTK:L'Herminez/ 2e:van Baal/ 3e:EVA Muller/ en dan drie 4e WTK's
(schoolmaat) Uytterhoeven/Wouters en Meijer. Géén 5e's meer
Zie de complete plaatsingslijst van Wtk's van de hele KJCPL vloot ergens op het topic "Bemanningslijsten"
Harry
www.vantwillert.com/harry
Hoe krijg je ze bijelkaar Inderdaad iets unieks! En daar sta jij dan,nu weer als enige, met een "niet"zwarte bril Ken verder alleen Nico Steenbergen en Sjoerd Vellinga.Wat ik me afvraag waarom er drie 5e WTK'S aan boord waren en één leerling; was er zoveel werk te doen?
Op 1 jan.1971 zag het plaatje er heel anders uit op de Straat Colombo:
HWTK:L'Herminez/ 2e:van Baal/ 3e:EVA Muller/ en dan drie 4e WTK's
(schoolmaat) Uytterhoeven/Wouters en Meijer. Géén 5e's meer
Zie de complete plaatsingslijst van Wtk's van de hele KJCPL vloot ergens op het topic "Bemanningslijsten"
Harry
www.vantwillert.com/harry
Varen is hunkeren naar land.
Re: varen in het verre oosten
Voor alle K.J.C.P.L. liefhebbers.
Op speciaal verzoek van o.a. Harry.
Hier dan de laatste van de triologie van de fraaie schepen, na de " Ruys" en de " Boissevain "
De " TEGELBERG " uit 1938
Er waren verschillende variatie's beschikbaar en ik heb uiteindelijk voor deze gekozen
Uitgevoerd in de kleuren van de K.J.C.P.L..
Voor meer gegevens over dit schip zie de topic;
De Geschiedenis der Nederlandsche Scheepvaart
Groetjes
Henk
Op speciaal verzoek van o.a. Harry.
Hier dan de laatste van de triologie van de fraaie schepen, na de " Ruys" en de " Boissevain "
De " TEGELBERG " uit 1938
Er waren verschillende variatie's beschikbaar en ik heb uiteindelijk voor deze gekozen
Uitgevoerd in de kleuren van de K.J.C.P.L..
Voor meer gegevens over dit schip zie de topic;
De Geschiedenis der Nederlandsche Scheepvaart
Groetjes
Henk
scheepsnostalgie
Re: varen in het verre oosten
Hallo Henk. Daar is ie dan, de Tegelberg van de KJCPL.Hier dan de laatste van de triologie van de fraaie schepen, na de " Ruys" en de " Boissevain "
Prachtig, prachtig en, ook namens veel konbuizers, bedankt dat ie ook op dit topic het trio completeert.
Ik zie dat er alweer een aantal "Straat"schepen van de RIL zijn verschenen;er zullen zsm wat nadere bijzonderheden verschijnen, hoop ik.
Gr.Harry
www.vantwillert.com/harry
Varen is hunkeren naar land.
varen in het verre oosten
Even een "troost"-gevend moment Frank.Ik voel de warmte,proef de oliedampen en hoor het lawaaiAkwanaut schreef:Engine"roomservice" op de Straat van Diemen.
Groet Frank
Bij de foto van de Straat van Diemen hoort wat achtergrond info; daar hebben Tina en andere geinteresseerden recht op
Tussen 1985/1960 werden er bij P.Smit (jr) R'dam in opdracht van de KJCPL, 3 vrachtschepen gebouwd: Straat Magelhaen,Straat van Diemen en de Straat Rio.De Rio week wat hoofdmotor betreft ietsjes af van de beide andere zusters.Aanvankelijk waren er nl. 2 vracht- en 1 passagiersschip besteld.De order voor het pass.schip werd omgezet in een vrachtboot,echter omdat de hoofdmot. reeds besteld was, werd deze krachtiger motor in de Straat Rio geplaatst.
De Str.van Diemen kreeg een lengte(oa) van 154m
Werd voorzien van een 2tew 8 cil.B&W. 8000 rpk,snelh.16,5 m/h
1977 over naaar Nedlloyd Lijnen als "Nedlloyd van Diemen".
1979 over naarApolina Shipp.Investm.Panama als "Win Ton"
1979 over naar Lian Chau Nav.Co.Panama als "Win Dove".
1979 wedergedoopt naar "New Dove".
Terwijl de Str.Magelhaen en de Str.Rio reeds gesneuveld waren in ,resp.Kaohsiung en Nantong,werd de Str.van Diemen pas in 1985 gesloopt in Xingang. Dit waarschijnlijk vanwege het betere onderhoudswerk door oa Frank
Gr.Harry
(Geg's ontleend aan het KJCPL.boek van de Boer/Mulder/Slettenaar/Velterop)
Varen is hunkeren naar land.