Van Uden
- Jan Sprong
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
van Uden
De Eemhaven is echt een mooi schip ,is ongeveer te vergelijken met de Towa waar ik een tijdje opgevaren heb tussen '62 en '64.
Mooie accomodatie zowel passagiers als bemanning en dan die zware spier op de Towa voor de reizen naar de Persische Golf voor van Nievelt.
Groeten,
Jan
Mooie accomodatie zowel passagiers als bemanning en dan die zware spier op de Towa voor de reizen naar de Persische Golf voor van Nievelt.
Groeten,
Jan
The General Cargo Ship HYDRAIOS III passing Rendsburg/Kiel-Canal eastbound.
IMO 5157559
Call Sign: SXYW
Class: LRS
Flag: Greece/Piraeus
History: TIBA (1938-1960, N.V. Maats. Vrachtvaart, Rotterdam) - HYDRAIOS III (1960-1972) -
broken up Istanbul 25.05.1972|
GT 5.239 | NT 3.102 | dwt 9.558
Grain 566.499 c.ft. | Bale 517.767 c.ft.
Loa 138,96 m | Lpp 129,54 m | Br. 18,08 m | Draught 7,41 m | Depth 10,82 m
Engine: N.V. Mch. & Schps. P. Smit Jr., Rotterdam "“ 3.500 BHP | 12 kts |
Builder: N.V. Mch. & Schps. P. Smit Jr., Rotterdam "“ Yard-No. 512 "“ Launching 13.11.1937 - Completion 09/1938 |
Owner: Raphael D. Melahrinos & Sons, Piraeus/Greece
Re: Van Uden
Maashaven 1948
OBA OVONRAMWEN ex MAASHAVEN
Bouwjaar:1948
Roepnaam : PFRD
l.l.:/l.o.a.:129,54 m. 131,85 m.
b.:18,05 m.
h.:11,18 m.
d.: 7,48 m.
Brt: 5.524
Nrt: 3.044
Dwt: 9.430
Pass.:12
motor:2.800 Pk Burmeister & Wain –P. Smit Jr diesel
sn.:12 mijl
Geb. bij: Scheepswerf De Nieuwe Waterweg,Schiedam.
Te w.: 05-08-1948
Oplev.:13-11-1948
Geb.als: MAASHAVEN, Gebr. Van Uden, Rotterdam.
26-08-1964:Aanvaring nabij Tilbury met Engelse sleepboot KENYA. De sleepboot is gezonken, bemanning gered.
20-11-1964:Aanvaring met de Argentijnse tanker PRESIDENTE FIGUEROA. De schade is door een arbritrage-tribunaal te Rosario bepaald op $ 500.000, te betalen door de firma Van Uden.
03-12-1964:Opgelegd te Londen.
07-1965: OBA OVERAMI, Nigerian National Lines Ltd, Lagos.
1966:OBA OVONRAMWEN, Nigerian National Lines Ltd, Lagos.
12-05-1969:Bij Freetown op Carpenter Rock gelopen.
30-05-1969:Vlotgebracht, verkocht aan Spaanse slopers.
02-01-1970:Te Cadiz aangekomen en doorverkocht naar Hamburg.
17-04-1970:Te Hamburg aangekomen (gesleept) om te worden gesloopt bij Eisen und Metall A.G.