VLCC + ULCC

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Joop Kieviet (RIP)

VLCC+ULCC

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Afbeelding

De TI Europa (ex. Hellespont Tara) mag hierbij niet ontbreken bj.2002
442.470 dwt lengte 380 m. br. 68 m. d. 24,5 m.
Joop Kieviet

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

vlcc & ulcc

Bericht door Roy »

Er is natuurlijk niets mis met een double hull tanker. Fijn dat toch aan de "veiligheid" gedacht wordt.
Maar als zo'n schip nu eens op de rotsen loopt en de scherpe steentjes dwars door de dubbele bodem steken, hoe pluk je zo'n, ( geladen ), schip dan weer van de rotsen zonder dat het tot een milieu ramp leidt ?.
Ik heb misschien wel 10 jaar geleden een artikel in de Holland Shipbuilding and Engineering News een artikel van een Shell medewerker gelezen die dit zich ook afvroeg. Helaas heb ik nooit een antwoord op deze vraag kunnen vinden.
Wie durft !?.
m.v.g. Roy
Joop Kieviet (RIP)

VLCC+ULCC

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Ik denk dat het niet mogelijk is hiervoor een passend antwoord op te geven, het is in het verleden wel gebleken dat iedere aanpak per geval zal moeten worden bekeken.
Joop
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Afbeelding
Afbeelding
Verolme Rozenburg ,,Protam Waal,, van de helling. JUNI 1975
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Afmetingen en gewichten zijn uit het Jaar 1975 [Verolme Nieuws]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Afbeelding
foto bij Verolme Rozenburg [uit Verolme Nieuws 1975]
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1122
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Bericht door Co »

Hallo Joost waar haal je toch al die foto's vandaan?

Hee dacht ik de "Protam Waal" daar is ook wel iets over te vertellen.
Deze heeft voor RSV en de Steenkolen Handels Vereniging
gevaren als "Maasrix".
Officieren van van Nievelt Goudriaan, crew Maltees.
Met EEN fatsoenlijke hoofdketel en een "thuiskomertje".
Probleem was dat je de ketels nauwelijks kon combineren.
Nee, geen leuk stoombedrijf!

Groeten van Co de Rijk.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Dag Co
De foto,s komen uit het Verolme Nieuws destijds het personeelsblad van het Verolme Concern van een oud bedrijfsleider die nog wat exemplaren op zolder had liggen heb ik ze mogen doornemen. De jaargangen 1958-59-60-61 en1962 heb ik compleet en ingebonden mogen behouden maar dat was voor het grote tanker tijdperk. De rest waren een stuk of 8 exemplaren uit verschillende jaren die moesten terug. Dus daar komen ze uit vandaan !!
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Een half schip in het hele IJ bij N.D.S.M. te Amsterdam.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

de Esso Europoort.
Afbeelding
December 1970 de eerste mammoettanker bij Verolme Rozenburg
in het mammoetdok.Er kan nog meer bij.


Plaats reactie