VLCC + ULCC
vlcc & ulcc
Er is natuurlijk niets mis met een double hull tanker. Fijn dat toch aan de "veiligheid" gedacht wordt.
Maar als zo'n schip nu eens op de rotsen loopt en de scherpe steentjes dwars door de dubbele bodem steken, hoe pluk je zo'n, ( geladen ), schip dan weer van de rotsen zonder dat het tot een milieu ramp leidt ?.
Ik heb misschien wel 10 jaar geleden een artikel in de Holland Shipbuilding and Engineering News een artikel van een Shell medewerker gelezen die dit zich ook afvroeg. Helaas heb ik nooit een antwoord op deze vraag kunnen vinden.
Wie durft !?.
m.v.g. Roy
Maar als zo'n schip nu eens op de rotsen loopt en de scherpe steentjes dwars door de dubbele bodem steken, hoe pluk je zo'n, ( geladen ), schip dan weer van de rotsen zonder dat het tot een milieu ramp leidt ?.
Ik heb misschien wel 10 jaar geleden een artikel in de Holland Shipbuilding and Engineering News een artikel van een Shell medewerker gelezen die dit zich ook afvroeg. Helaas heb ik nooit een antwoord op deze vraag kunnen vinden.
Wie durft !?.
m.v.g. Roy
- Co
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Hallo Joost waar haal je toch al die foto's vandaan?
Hee dacht ik de "Protam Waal" daar is ook wel iets over te vertellen.
Deze heeft voor RSV en de Steenkolen Handels Vereniging
gevaren als "Maasrix".
Officieren van van Nievelt Goudriaan, crew Maltees.
Met EEN fatsoenlijke hoofdketel en een "thuiskomertje".
Probleem was dat je de ketels nauwelijks kon combineren.
Nee, geen leuk stoombedrijf!
Groeten van Co de Rijk.
Hee dacht ik de "Protam Waal" daar is ook wel iets over te vertellen.
Deze heeft voor RSV en de Steenkolen Handels Vereniging
gevaren als "Maasrix".
Officieren van van Nievelt Goudriaan, crew Maltees.
Met EEN fatsoenlijke hoofdketel en een "thuiskomertje".
Probleem was dat je de ketels nauwelijks kon combineren.
Nee, geen leuk stoombedrijf!
Groeten van Co de Rijk.
Dag Co
De foto,s komen uit het Verolme Nieuws destijds het personeelsblad van het Verolme Concern van een oud bedrijfsleider die nog wat exemplaren op zolder had liggen heb ik ze mogen doornemen. De jaargangen 1958-59-60-61 en1962 heb ik compleet en ingebonden mogen behouden maar dat was voor het grote tanker tijdperk. De rest waren een stuk of 8 exemplaren uit verschillende jaren die moesten terug. Dus daar komen ze uit vandaan !!
De foto,s komen uit het Verolme Nieuws destijds het personeelsblad van het Verolme Concern van een oud bedrijfsleider die nog wat exemplaren op zolder had liggen heb ik ze mogen doornemen. De jaargangen 1958-59-60-61 en1962 heb ik compleet en ingebonden mogen behouden maar dat was voor het grote tanker tijdperk. De rest waren een stuk of 8 exemplaren uit verschillende jaren die moesten terug. Dus daar komen ze uit vandaan !!