Erhardt & Dekkers
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Erhardt & Dekkers
Hallo Harry,
Blankenheim (Nolet), Oude genever dubbel gebeid
Deze lichtgele jenever is uitermate zoet. Naast de suiker komen karamel en zoethout naar voren. De smaak lijkt voornamelijk bepaald te worden door jeneverbes en zoethout, waarnaast ook aan anijs, vanille, bloesem en schil van citrusfruit werd gedacht. De borrel smaakt enigszins harsig, komt licht binnen en wordt niet zwaar in de mond. De smaak vloeit korte tijd uit.
Een hoop geneuzel van het Genever College "Nimmer Zat". Het lijkt wel een wijnproeverij met kretologie als: Een fruitige afdronk, rond op de tong, een mooie heldere frisse en droge wijn met een vleugje bessen, koemest en muskaatnoot. Zoals een wijn behoort te zijn: Een aangename frisse smaak, makkelijk drinkbaar voor iedereen. Een echte allemansvriend enz enz.
Erhardt & Dekkers zijn op enig moment ook nog in het beheer van schepen gaan doen:
http://zeevaart.web-log.nl/zeevaart/erh ... index.html
Ferry
Tja, met dat merk gaan je handen vanzelf trillen...... Zelf hield ik het bij Blankenheim Nolet." Heeeeh meester toen ik vroeger bij Erhard & Deckers voer, kregen we iedere week een fles Wijnand Focking Wink kado, dat spul was NIET om te zuipuh, maar ja WAT wil je, het was gratis en van lieverlede met een stukkie sinaasappel schil OF een stukkie citroenschil heb ik mezelf geleerd om het te drinken"
Blankenheim (Nolet), Oude genever dubbel gebeid
Deze lichtgele jenever is uitermate zoet. Naast de suiker komen karamel en zoethout naar voren. De smaak lijkt voornamelijk bepaald te worden door jeneverbes en zoethout, waarnaast ook aan anijs, vanille, bloesem en schil van citrusfruit werd gedacht. De borrel smaakt enigszins harsig, komt licht binnen en wordt niet zwaar in de mond. De smaak vloeit korte tijd uit.
Een hoop geneuzel van het Genever College "Nimmer Zat". Het lijkt wel een wijnproeverij met kretologie als: Een fruitige afdronk, rond op de tong, een mooie heldere frisse en droge wijn met een vleugje bessen, koemest en muskaatnoot. Zoals een wijn behoort te zijn: Een aangename frisse smaak, makkelijk drinkbaar voor iedereen. Een echte allemansvriend enz enz.
Erhardt & Dekkers zijn op enig moment ook nog in het beheer van schepen gaan doen:
http://zeevaart.web-log.nl/zeevaart/erh ... index.html
Ferry
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Sparks.
Heeeh Sparks,
Tja, Blankenheim & Nolet, er was een tijd dat ik er wel "pap van luste"
Tjonge jonge wat heb ik met die Sparks gelachen , had er zo een hele fles voor " Ik neem nog even een borrel Meester as't goed is" voor over om nog weer eens even bij te praten.
Waaaar had je trouwens die vorige quote van mij vandaan Ferry, duidelijk heb ik dit verhaaltje al eens verteld
Mazzel, ik ga een borrel drinken met m'n dochter die net even langs komt
Tja, Blankenheim & Nolet, er was een tijd dat ik er wel "pap van luste"
Tjonge jonge wat heb ik met die Sparks gelachen , had er zo een hele fles voor " Ik neem nog even een borrel Meester as't goed is" voor over om nog weer eens even bij te praten.
Waaaar had je trouwens die vorige quote van mij vandaan Ferry, duidelijk heb ik dit verhaaltje al eens verteld
Mazzel, ik ga een borrel drinken met m'n dochter die net even langs komt
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Wat betreft het management over schepen van derden uitvoeren gesproken; E.& D. heeft ook nog h.e.e.a. te doen gehad met de hopperzuigers "Transmundun I" t.m."IV".
Of dat nu alleen crew management was of dat men er ook financieel in geinteresseerd was, weet ik niet in detail.
m.v.g. Roy
Of dat nu alleen crew management was of dat men er ook financieel in geinteresseerd was, weet ik niet in detail.
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Voor degenen die de dvd van Proet nog niet hebben...
De "Schelpwijk".
Prachtige schepen, die K-tankers.
Als ouwe crudesnuiver was ik redelijk afgekickt toen ik op de "Kaap Hoorn" kwam, maar na een paar ladinkies naphta laden in Terneuzen...
Dan liep je als stuurman van de wacht aan dek echt te zweven.
All the best
Jos
De "Schelpwijk".
Prachtige schepen, die K-tankers.
Als ouwe crudesnuiver was ik redelijk afgekickt toen ik op de "Kaap Hoorn" kwam, maar na een paar ladinkies naphta laden in Terneuzen...
Dan liep je als stuurman van de wacht aan dek echt te zweven.
All the best
Jos
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Erhardt & Dekkers
Hallo Harry, Roy en Jos,
Misschien kan Harry als geoefend innemer lid worden van het vooraanstaande Nimmer Zat Genevercollege! Dat lijkt mij een hele eer.
http://www.nimmerzat.nl/
Harry, klik op in Kombuispraat op "Zoeken" en vervolgens tik je als zoekterm Erhard in. Onderaan bij "Geef resultaten weer als:" moet je "Berichten" aanklikken en dan rolt het er vanzelf uit. Dat wordt nog schrikken voor je.....
Inderdaad Roy heeft Erhardt & Dekkers zich nog bemoeid met de Transmundum schepen van Boltje. Zelf heb ik met bijna alle Transmundum-schepen de proefvaarten meegemaakt. Het was wel apart om voor besprekingen, voor en tijdens de bouw, naar het oosten des lands te moeten gaan. De rederijen zaten bijna altijd in het westen.
Volgens mij was het allemaal crew management (inclusief de stores?), zoals ook voor de Mathias verbrandingsschepen.
http://www.wivonet.nl/wijklijn2.htm
Ja Jos, heerlijk om zo'n K-tanker zoals op de foto in z'n kont te kijken. Zelf heb ik gevaren op de Kermia (twee jaar aan één stuk), Kylix en Kabylia.
Ferry
Misschien kan Harry als geoefend innemer lid worden van het vooraanstaande Nimmer Zat Genevercollege! Dat lijkt mij een hele eer.
http://www.nimmerzat.nl/
Harry, klik op in Kombuispraat op "Zoeken" en vervolgens tik je als zoekterm Erhard in. Onderaan bij "Geef resultaten weer als:" moet je "Berichten" aanklikken en dan rolt het er vanzelf uit. Dat wordt nog schrikken voor je.....
Inderdaad Roy heeft Erhardt & Dekkers zich nog bemoeid met de Transmundum schepen van Boltje. Zelf heb ik met bijna alle Transmundum-schepen de proefvaarten meegemaakt. Het was wel apart om voor besprekingen, voor en tijdens de bouw, naar het oosten des lands te moeten gaan. De rederijen zaten bijna altijd in het westen.
Volgens mij was het allemaal crew management (inclusief de stores?), zoals ook voor de Mathias verbrandingsschepen.
http://www.wivonet.nl/wijklijn2.htm
Ja Jos, heerlijk om zo'n K-tanker zoals op de foto in z'n kont te kijken. Zelf heb ik gevaren op de Kermia (twee jaar aan één stuk), Kylix en Kabylia.
Ferry
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
E&D Sparks
Heeh Ferry,
Heb ik gedaan, ben echter niet geschrokken van die "voor mij nieuwe" truuuck. Ik heb heele goede herineringen aan die bewuste Sparks en hoop van harte dat ie, net als ik, z'n inname van Blankenheim & Nolet heeft aangepast aan z'n leeftijd!!!
Anders ziet het er minder jofel voor hem uit!
Heb ik gedaan, ben echter niet geschrokken van die "voor mij nieuwe" truuuck. Ik heb heele goede herineringen aan die bewuste Sparks en hoop van harte dat ie, net als ik, z'n inname van Blankenheim & Nolet heeft aangepast aan z'n leeftijd!!!
Anders ziet het er minder jofel voor hem uit!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Erhardt & Dekkers
Hallo Harry en Jos,
Ja Harry, wij sparksen moesten natuurlijk altijd op de kleintjes letten met onze bescheiden gage. Het was dus zaak om handig in knobbelen en dat soort tijdverdrijf te zijn om de kosten te drukken. Die sparks van jou was zo te lezen een gladde jongen die al onderhoudend keuvelend met zijn bloemenvaasje in de hand je flessen professioneel leegde.....
Jos ik heb het even nageteld maar het was in totaal drieentwintig en een halve maand. We zijn wel twee keer in Rotterdam geweest, maar dat was van 's ochtends aankomen en de volgende middag weer aan boord zijn. We hebben ook nog een dokperiode van twee weken bij de NDSM in Amsterdam gedaan, dus dat was pure luxe. Ik herinner me dat ik toen nogal wat spullen uit luiheid in mijn slaaphut in de kast en laden had laten liggen maar alles, maar dan ook alles tot en met mijn pendeks was weg, ook de prenten aan de wand.
Ferry
Ja Harry, wij sparksen moesten natuurlijk altijd op de kleintjes letten met onze bescheiden gage. Het was dus zaak om handig in knobbelen en dat soort tijdverdrijf te zijn om de kosten te drukken. Die sparks van jou was zo te lezen een gladde jongen die al onderhoudend keuvelend met zijn bloemenvaasje in de hand je flessen professioneel leegde.....
Jos ik heb het even nageteld maar het was in totaal drieentwintig en een halve maand. We zijn wel twee keer in Rotterdam geweest, maar dat was van 's ochtends aankomen en de volgende middag weer aan boord zijn. We hebben ook nog een dokperiode van twee weken bij de NDSM in Amsterdam gedaan, dus dat was pure luxe. Ik herinner me dat ik toen nogal wat spullen uit luiheid in mijn slaaphut in de kast en laden had laten liggen maar alles, maar dan ook alles tot en met mijn pendeks was weg, ook de prenten aan de wand.
Ferry
Jos had het over naphta opsnuiven.....................
Dat heb ik in de jaren 70 ook met grote regelmaat gedaan !. Je keek gewoon in de tanken hoeveel treedjes er nog uit waren. En maar naphta opsnuiven. Niets loos meneer.......................
Tegenwoordig mag naphta alleen nog maar middels klokken geladen worden en moet er een damp-retour-leiding aangesloten worden.
Wie bekommerd zich nog om al die naphta snuivende tanker opvarenden van weleer......................!!!.
Gevoelsmatig denk ik wel eens aan al die mensen die destijds met asbest gewerkt hebben. Dat was toch ook; "Niets loos Koos !".
m.v.g. Roy
Dat heb ik in de jaren 70 ook met grote regelmaat gedaan !. Je keek gewoon in de tanken hoeveel treedjes er nog uit waren. En maar naphta opsnuiven. Niets loos meneer.......................
Tegenwoordig mag naphta alleen nog maar middels klokken geladen worden en moet er een damp-retour-leiding aangesloten worden.
Wie bekommerd zich nog om al die naphta snuivende tanker opvarenden van weleer......................!!!.
Gevoelsmatig denk ik wel eens aan al die mensen die destijds met asbest gewerkt hebben. Dat was toch ook; "Niets loos Koos !".
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Erhard en Dekkers
Katwijk 1958
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.