filmpjes

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: filmpjes!

Bericht door Cor Leliard »

Hoi Arie,
Ja,bij nader inzien heb je gelijk,op de grote tankers zat er ook echt veel beweging
in het schip en zag je het bewegen
gr Cor
Il parle Il a parle

johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: filmpjes!

Bericht door johan.H »

Arie Hazebroek schreef:Dat beeld is niet vertekend Cor.
Ik heb regelmatig op grote containerschepen gevaren en herinner me vooral van de Nedlloyd Delft en Nedlloyd Dejima dat je in de "Lijnbaan" , de gang die langs de ruimen van voor naar achter liep, dit slingeren van de rij tl-lampen goed kon zien.
Bij erg slecht weer leek het wel een kronkelende slang.
Als je op de brug stond leek het of de voormast achtjes aan het draaien was.
Eigenlijk logisch dat zo,n lang schip flexibel is, wel moeten er regelmatig expansie stukken, bellows, in de diverse leidingen vervangen worden.
Op een van de laatste reizen voor de sloop van de Dejima brak zo.n bellow van de zware olieleiding in de BB-ductkeel en deze werdt niet meer vervangen maar de olie werd via SB uit de bunkers gehaald.
Wel zijn de Indonesische gezellen tot zo,n beetje de laatste dag bezig geweest die smurrie weg te halen, banjak torntoe.

Gr. Arie.
de Dejima was mijn eerste schip waar ik 21 september 1977 op aanmonsterde als dekjongen.
schijnbaar was er toen een foutje gemaakt en was het niet de bedoeling dat er dekjongens op zouden mee varen, dus na een kustreisje van 3 weken monsterde ik weer af in Rotterdam.
op zich wel jammer want ik had graag op dit schip een grote reis willen mee maken :cry:
ben toen diverse malen via de "lijnbaan 'naar het voorschip geweest.
maar aangezien het op een kustreis bijna altijd kalm is op zee, het fenomeen niet kunnen zien.

thanks Arie :wink:
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: filmpjes!

Bericht door johan.H »

Cor Leliard schreef:Hallo Johan,
Denk dat het een vertekend beeld is,De filmer heeft zich goed zeevast gezet en dan filmen
ja en dan beweeg je toch.waardoor een beeld ontstaat dat alles beweegt.
Het enigste wat bewoog waren de dingen die niet zeevast waren opgeborgen en verder
"in de tijd dat geluk heel gewoon was"als de schroef boven water doordraaide dan trilde heel de zooi.
groeten uit een zeevast Breda Cor
dit eens meegemaakt in de buurt van de Okinawa eilanden tijdens een tropische storm.
er is toen veel gesneuveld aan boord.

iemand enig idee wat er hier gebeurde ??.....ik dacht aan paaltje pikken :roll:

http://www.jaggle.nl/index.php/V2/comments/zeeman
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: filmpjes!

Bericht door K.Brouwer »

Lijkt mij ook,je hoort de klap hier zo goed omdat je op het voorschip zit,achter hoor je dat wat minder.

Groeten,K.Brouwer.
aad overweg

Re: filmpjes!

Bericht door aad overweg »

http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=10516

Bier en varen
het gaat niet altijd goed.
Aad
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: filmpjes!

Bericht door johan.H »

de gasten aan boord hebben de "cruise" van hun leven :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=0JW_kKP7alw
Jan Vos

Re: filmpjes!

Bericht door Jan Vos »

Er was wat met dat Cruise Schip aan de hand, vandaar dat die helicopter er was.
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: filmpjes!

Bericht door johan.H »

Jan Vos schreef:Er was wat met dat Cruise Schip aan de hand, vandaar dat die helicopter er was.
hallo Jan

dat vroeg ik me dus ook al af :shock: , leek me niet normaal hoe dat cruiseschip slingerde, daar wil je als passagier- die voor zo een cruise veel geld op tafel moet leggen - niet opzitten lijkt me :roll:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: filmpjes!

Bericht door jdbvos »

VAN HOREN ZEGGEN !!!

er waren geen passagiers aan boord
het schip voer -ask me niet vergis- over de atlantic op weg naar eoa werf (ik geloof Las Palmas, of Malta). Op dit moment waren er alleen 1 kapt, 2 strm, een paar matozen en een man of 5 wtk's aan boord; men dacht echt dat ze zou kapseizen, en de rest van de bemanning was al van boord.
de helicopter(s) waren stand-by om de rest er ook af te halen.
er was iets loos met de aandrijving waardoor ze de kop niet meer echt op de wind konden houden, en de kimmen slingerden zelfs boven water uit (te zien op de video !)


Tsja....de moderne bouw......
Die Meijer-schepen komen steeds naar de Eemshaven, en op 't waark hebben we 't dan vaak over die moderne schepen: nog geen 8m diepgang, en 50 m boven water. Als je ze zo ziet stel je je in gedachten voor waar het zwaartepunt zou liggen, en dan denken we allemaal hetzelfde :"ze krijgen m'n klompen nog niet mee...."
Maar ongetwijffeld is alles wel goed berekend.
Een stuurman van de Galaxy vertelde mij wel eens -toen ik hierover met hem sprak- dat die schepen wel beperkt zijn in windsnelheden; ze schijnen verplicht te zijn om zware stormen heen te moeten varen....
maar of dat waar is......lijkt mij toch sterk......ik denk dattie me in't ootje wilde nemen..... :roll:
Oost, west...ook best
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: filmpjes!

Bericht door johan.H »



Plaats reactie