Piraterij

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
montaud

Re: Piraterij

Bericht door montaud »

Hoewel ik het in grote trekken eens ben met alle verwijten naar mijn (onze) Koningklijke Marine, hier een paar kanttekeningen.
Mijn eerste reis, na de 2e wereldoorlog, was bijna 2 1/2 jaar. Na terugkomst in Holland kreeg in met pijn en moeite 2 1/2 week verlof!!!! Wel iets langer dan 7 maanden!!!
De accomodatie die mijn zoon als stagiere had a/b van een koopvaardij schip, stak wel heel scherp af bij het hutje dat ik als officier van artillerie en later als stafofficier had, aan boord van de kruiser Hr. Ms. de Ruijter.
Juist door mijn functie als stafofficier weet ik dat je als militair met handen en voeten gebonden bent aan de mensen die in de Kamer op het pluche zitten en geen enkel risico lopen.
De bemanning van onze marine schepen willen maar al te graag, Maar het is de horde met de geitenwollen sokken die de inzet tegen houden

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Piraterij

Bericht door Compass »

Maar het is de horde met de geitenwollen sokken die de inzet tegen houden

Met deze opmerking van Montaud ben ik het 100% eens.

Groeten,
Bert de Boer
Jan Vos

Re: Piraterij

Bericht door Jan Vos »

Compass schreef:
Maar het is de horde met de geitenwollen sokken die de inzet tegen houden
Met deze opmerking van Montaud ben ik het 100% eens.

Groeten,
Bert de Boer
Ik ook.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Piraterij

Bericht door hrobbers »

Die klanten hebben totaal geen benul wat er daar gebeurt, het is voor hun een ver van hun bed show, en ze hebben er ook geen politiek gewin om voor jan de zeeman op te komen. Ik heb totaal geen respekt voor dat zooitje wat er nu in Den Haag in de regering zit.
Gebruikersavatar
jandezeeman
Berichten: 550
Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
Locatie: Hellevoetsluis/Doha

Re: Piraterij

Bericht door jandezeeman »

Ze hoeven het niet voor mij op te nemen. :shock:
Ik kan mijn eigen broek wel ophouden :-D :-D :-D

Gr,

Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

EU stuurt schepen en vliegtuigen naar Somalië

De Europese Unie (EU) stuurt zes fregatten en drie vliegtuigen naar Somalië voor begeleiding van zeeschepen door de Golf van Aden. De EU-vloot gaat de schepen van de NAVO vervangen.
In de Golf van Aden patrouilleren al oorlogsschepen uit de Verenigde Staten, Rusland, India en Maleisië. Duitsland, Frankrijk, Griekenland en Groot-Brittannië gaan de schepen voor de EU-vloot leveren.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Piraterij

Bericht door hrobbers »

jandezeeman schreef:Ze hoeven het niet voor mij op te nemen. :shock:
Ik kan mijn eigen broek wel ophouden :-D :-D :-D

Gr,

Jan
Sorry Jan, dit was niet persoonlijk voor jou bedoelt maar voor de mensen van de koopvaardij algemeen.

:wink:
Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

Dit schip is 2 weken terug gekaapt maar is zonder losgeld te betalen weer vrijgelaten het schip had een eigenaar uit Yemen.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Piraterij

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Buurman uit yemen!....Alte kameraden zeker??
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

En what about the tanker Sirius Star is toch ook van een buurland dus dat gaat niet op, maar dat scheepje uit Yemen is niet zo veel waard misschien 100.000 euro op zijn hoogst.


Plaats reactie