Wagenborg
Re: Wagenborg Shipping
Ahoy,
Hier de SCHELDEBORG,ergens in 1984 volgens Evert Sikkema ; ja,ja onze Evert was toen al driftig bezig om dit soort plaatjes vast te leggen,waarvoor onze dank
Hier de SCHELDEBORG,ergens in 1984 volgens Evert Sikkema ; ja,ja onze Evert was toen al driftig bezig om dit soort plaatjes vast te leggen,waarvoor onze dank
- Bijlagen
-
- Scheldeborg somewhere in 1984-©Evert Sikkema
- Scheldeborg somewhere in 1984-©Evert Sikkema (Medium).jpg (52.23 KiB) 4186 keer bekeken
Re: Wagenborg Shipping
Wel niet een mooie foto, maar het is er één
Scheldeborg 1970
Scheldeborg 1970
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Wagenborg Shipping
Mannen,
Ontzettend dank voor het foto materiaal.Wist niet dat er nog zoveel ergens op de plank lag.
Klopte het trouwens dat de "Scheldeborg" destijds gebruikt werd om radioactief afval te dumpen??
Iemand vertelde me dat eens maar ik had geen idee. Ben trouwens nooit met lichtgevende oogjes van boord gestapt....
Grts,
Bennart
Ontzettend dank voor het foto materiaal.Wist niet dat er nog zoveel ergens op de plank lag.
Klopte het trouwens dat de "Scheldeborg" destijds gebruikt werd om radioactief afval te dumpen??
Iemand vertelde me dat eens maar ik had geen idee. Ben trouwens nooit met lichtgevende oogjes van boord gestapt....
Grts,
Bennart
Re: Wagenborg Shipping
Dat was de Rijnborg maar het schip was begin 1982 verkocht aan G.Diepeveen met behoud naam en het dumpen van radioactief materiaal was in september 1982.
Re: Wagenborg Shipping
De Kroonborg zo,n 8 jaar later dan de foto,s op de vorige pagina en met een andere radar.
Re: Wagenborg Shipping
de prinsenborg te Oshawa - Canada ( 2004)
Re: Wagenborg Shipping
Voor jullie gevonden compadres Leen B
MV Morraborg
Call sign P.E.B.G. Building year 1999
Vlag Dutch
Type Multipurpose Dry Cargo Carrier
Ice Class Finnish / Swedish 1A DWAT 9141
DWCC Summer/Winter 8900
GT/NT 6540/3463 Hold capacity (grain/bail)
461900 Timber capacity 12000 LOA 134.55
BEAM 16.5 Draught 7.11 Holds Lengte Breedte Hoogte
52.50/39.20 13.50 10.86 Hatch
Lengte Breedte 52.50/39.20 13.50 Teus 604 Gear Gearless
Main Engine St.Wartsila Bow thruster 600 Speed 16
MV Morraborg
Call sign P.E.B.G. Building year 1999
Vlag Dutch
Type Multipurpose Dry Cargo Carrier
Ice Class Finnish / Swedish 1A DWAT 9141
DWCC Summer/Winter 8900
GT/NT 6540/3463 Hold capacity (grain/bail)
461900 Timber capacity 12000 LOA 134.55
BEAM 16.5 Draught 7.11 Holds Lengte Breedte Hoogte
52.50/39.20 13.50 10.86 Hatch
Lengte Breedte 52.50/39.20 13.50 Teus 604 Gear Gearless
Main Engine St.Wartsila Bow thruster 600 Speed 16
Re: Wagenborg Shipping
Hallo compadres een hele goede middag samen ik heb hier voor jullie wat wagenborg schepen, in een prachtige informatieve colage geplaats. In de hoop dat deze colage jullie ogen, wat voor kleur ze ook mogen hebben zullen strelen. Leen
Bescheidenheid is ook mijn, bescheiden bezit
Bescheidenheid is ook mijn, bescheiden bezit
Re: Wagenborg Shipping
Aerandir gedoopt
Nadat op 23 december jl. in het Servische Sremska Mitrovica de Damen Combi Freighter 3850 Aerandir (bouwnummer 9391) te water werd gelaten, vond de naamgeving en doop op 18 januari jl. plaats.
Doopster was Esther Gorissen, nicht van de opdracht-gevers voor de bouw Pel en Karina van Lent te Indijk. Het casco van de Aerandir wordt binnenkort naar Damen Shipyards in het Friese Burgum gesleept voor verdere afbouw. De algemene gegevens van de Damen Combi Freighter 3850 luiden: lengte over alles 88,60 meter, loodlijnlengte 84,99 meter, breedte 12,50 meter, holte 5,42 meter, GT 2545, DWT 3850 ton (ruiminhoud 185,000 cbft). De containercapaciteit is 193 TEU’s, waarvan 80 aan dek. De voortstuwing geschiedt door een 1520 kW MAK 8M20C-hoofdmotor, die een snelheid gaat leveren van 12,5 knopen. De verwachte oplevering van de Aerandir vindt in mei a.s. plaats.
Esther Gorissen, Dian van Lent, Karina van Lent-Gorissen, Pel van Lent sr. en Pel van Lent jr.(©foto’s Henk Zuur)
Karina voer op hun eerste schip mee (Karina-L) en was niet beroerd om mee te helpen met open of dicht gooien en
ook in de machinekamer was ze niet beroerd om wat te doen, maar o wee als een van de katten spoorloos was.
Nadat op 23 december jl. in het Servische Sremska Mitrovica de Damen Combi Freighter 3850 Aerandir (bouwnummer 9391) te water werd gelaten, vond de naamgeving en doop op 18 januari jl. plaats.
Doopster was Esther Gorissen, nicht van de opdracht-gevers voor de bouw Pel en Karina van Lent te Indijk. Het casco van de Aerandir wordt binnenkort naar Damen Shipyards in het Friese Burgum gesleept voor verdere afbouw. De algemene gegevens van de Damen Combi Freighter 3850 luiden: lengte over alles 88,60 meter, loodlijnlengte 84,99 meter, breedte 12,50 meter, holte 5,42 meter, GT 2545, DWT 3850 ton (ruiminhoud 185,000 cbft). De containercapaciteit is 193 TEU’s, waarvan 80 aan dek. De voortstuwing geschiedt door een 1520 kW MAK 8M20C-hoofdmotor, die een snelheid gaat leveren van 12,5 knopen. De verwachte oplevering van de Aerandir vindt in mei a.s. plaats.
Esther Gorissen, Dian van Lent, Karina van Lent-Gorissen, Pel van Lent sr. en Pel van Lent jr.(©foto’s Henk Zuur)
Karina voer op hun eerste schip mee (Karina-L) en was niet beroerd om mee te helpen met open of dicht gooien en
ook in de machinekamer was ze niet beroerd om wat te doen, maar o wee als een van de katten spoorloos was.